Ga naar inhoud
  • 0

Diversity adapter 3C


lonnebol

Vraag

Ik heb een Android radio in mijn Passat. Al enkele jaren en al sinds het begin is de ontvangst op de FM niet denderend. De originele radio (ik weet zo niet welk model) had erg goede ontvangst. Er zit een adapter tussen de radio en antennes. Afgelopen week heb ik eens zitten spelen met de antennes op de adapter en het bleek als ik maar één antenne aansloot de ontvangst beduidend beter is. Niet super, maar beter dan wanneer ze alle twee zo'n aangesloten. Nu vroeg ik me af hoe de antennes in elkaar zitten. Ik lees dat één antenne versterkt zou zijn. Klopt dat, en zo ja, welke? Ik zit nu te kijken om een ander diversity adapter te gaan kopen, maar ik zie actieve en passieve. Allemaal hebben ze een 12 volt-aansluiting. Deze bijvoorbeeld: https://www.winparts.nl/interieur-bekleding/antenne-adapters/c1464/am-fm-diversity-antenne-adapter-actief/p347509.html

 

Hopelijk kan iemand wat licht op het ontwerp en de werking van de antennes in de 3C schijnen.

 

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vraag mij af of er überhaupt wel enige electronica in die adapter zit, die diversity regelt.

De antennes in jouw auto doen dat nl niet. Die hebben alleen een “domme” versterker.

Diversity is een slimme schakeling die ervoor zorgt dat het sterkste signaal naar je radio gaat. Ik heb t vermoeden dat de adapter die jij linkt, alleen maar twee in elkaar geplakte “phantoom” voedingen zijn.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden