Ga naar inhoud
  • 0

Koelvloeistof verlies


Yado

Vraag

Goedendag..

ik rij zelf een passat b8 2.0tdi uit 2016 en ik heb de waterpomp en distributieriem beide orgineel vervangen alleen verlies ik telkens ongeveer een half liter koelvloeistof om de 6 a 700 km, ik ben al vaker naar de garage gegaan waar ik het heb laten maken ze hebben zo’n drukmeter gezet erop bleek niks mis mee te zijn ook heb ik nergens lekkage onder de auto of rondom de onderdelen.. en ook niks onder mijn oliedop niks wits daar en ook geen nare geuren ofzo 😣plus wanneer de koelvloeistof onder de Min peiling is krijg ik ook geen melding van dat de vloeistof laag is..

kan iemand mij hiermee helpen....

Alvast bedankt...

aangepast door Yado
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
34 minuten geleden, BARRY_TDI zei:

In dit filmpje zit er een.lek in de cilinder wand.

Taal zal geen probleem zijn😋

 

 

Is een B7, heeft een hele andere motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Vdub zei:

ik denk dat je watergekoelde intercooler lek is..

Wat Vdub zegt. Ik had precies dezelfde klachten, en niks te zien aan de buitenkant. @Vdub
heeft hem bij mij uiteindelijk vervangen. Als eerste stap in de diagnose heeft hij de intercooler uit het koelcircuit genomen door de aan- en afvoer van koelwater met een buisje kort te sluiten. Omdat het bij mij ook altijd enkele honderden kilometers duurde voordat het lampje van te laag koelvloeistofnivo weer aan ging, een tijdje zo doorgereden en inderdaad geen enkel verlies meer. Je hebt dan uiteraard tijdelijk even minder vermogen, maar wel uitsluitsel over de oorzaak. Daarna de intercooler vervangen door een mooie glimmende nieuwe en hij reed weer als vanouds. Vlak daarna ook nog de thermostaat defect gehad, daarom de tip om die gelijk mee te vervangen. Dat kan eigenlijk alleen als de intercooler gedemonteerd is, en zo duur is die niet. Prijzen van alle onderdelen vielen mij enorm mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Ozzy said:

Trouwens, had je niet een probleem bij het accelereren? Ik herinner me zoiets.

Heyy jaa uhm ja die probleem is er de ene keer we en andere keer niet ik heb m laten chippen bij vagtechniek stage 1 en dsg 2 met een inlaatfilter eerlijk gezegd weet ik totaal niet waar t aan ligt dus ben ik er niet echt achter aan gegaan😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
31 minutes ago, bm-er said:

Wat Vdub zegt. Ik had precies dezelfde klachten, en niks te zien aan de buitenkant. @Vdub
heeft hem bij mij uiteindelijk vervangen. Als eerste stap in de diagnose heeft hij de intercooler uit het koelcircuit genomen door de aan- en afvoer van koelwater met een buisje kort te sluiten. Omdat het bij mij ook altijd enkele honderden kilometers duurde voordat het lampje van te laag koelvloeistofnivo weer aan ging, een tijdje zo doorgereden en inderdaad geen enkel verlies meer. Je hebt dan uiteraard tijdelijk even minder vermogen, maar wel uitsluitsel over de oorzaak. Daarna de intercooler vervangen door een mooie glimmende nieuwe en hij reed weer als vanouds. Vlak daarna ook nog de thermostaat defect gehad, daarom de tip om die gelijk mee te vervangen. Dat kan eigenlijk alleen als de intercooler gedemonteerd is, en zo duur is die niet. Prijzen van alle onderdelen vielen mij enorm mee.

Bedankt voor u reactie ik zal er gelijk aan beginnen nu u dit zegt bij mij geeft die ook geen melding aan van dat koelvloeistof laag is terwijl ik laatst keek was die bijna leeg wel heel Vaag dit mja ik zal er mee aan de slag gaan nogmaals bedankt voor u hulp🙏🙏

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij lage snelheden wordt ie niet zoveel belast als bij hogere snelheden. Je kan het beter in de 3 proberen, van 1500 tot 4500 toeren doortrekken. (Of van 100km/h naar 200km/h :smile:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
39 minutes ago, Ozzy said:

Bij lage snelheden wordt ie niet zoveel belast als bij hogere snelheden. Je kan het beter in de 3 proberen, van 1500 tot 4500 toeren doortrekken. (Of van 100km/h naar 200km/h :smile:)

Ja ik heb m van 0 tot 180 doorgetrokken en helemaaL geen vermogensverlies geleden eigenlijk moet ik gewoon naar duitsland ff uitproberen 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden