Ga naar inhoud
  • 0

Versleten bekleding: bekleding vervangen of nieuw interieur?


lonnebol

Vraag

Het zitvlak van mijn bestuurdersstoel begint het te begeven. Op de rand van het zitvlak (waar je bij het in- en uitstappen overheen gaat) begint de stof door te schijnen. Nu ben ik in het proces van het installeren van stoelverwarming. Ik heb al zitten zoeken naar vervangende bekleding met dan eventueel al de verwarmingsmatten in de bekleding, €179 voor enkel het zitvlak. Dat zou dus een optie kunnen zijn.

Een andere optie zou een compleet nieuwe interieur zijn, maar dan wil ik ook meteen voor memory-stoelen gaan. Ik heb al zitten kijken hiernaar, maar dat zijn geen kleine prijzen. Ik blijf hier wel naar uitkijken. Een belangrijke vraag hierin is: kan het interieur van een variant ook in een sedan? Of gaat de achterbank dan niet passen? En passen de stoelen en achterbank van een B7 ook in een 3C?

 

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
15 minutes ago, lonnebol said:

Ja precies. Dus bij het opslaan van de posities van stoel en spiegels de keuzeknop van de spiegels op R zetten. Dat ga ik dan straks eens proberen.

toch niet alleen met opslaan die moet er toch altijd opstaan .anders wertk het dacht ik niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
31 minuten geleden, mikerosauer zei:

toch niet alleen met opslaan die moet er toch altijd opstaan .anders wertk het dacht ik niet

Voor de mirror dip bij achteruitrijden moet hij inderdaad ook op R staan, maar er zijn situaties waarbij ik of mijn partner hem niet op R zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 hours ago, lonnebol said:

Voor de mirror dip bij achteruitrijden moet hij inderdaad ook op R staan, maar er zijn situaties waarbij ik of mijn partner hem niet op R zetten.

ik heb dat een paar weken gebruik maar de meer waarde vind ik 0,0 dus hier staat hij standaart op verwamings keuze 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas, met de knop op R wordt de stand van de spiegels ook niet opgeslagen. Ik heb nu L, 0 en R geprobeerd. In de R gaat de rechterspiegel wel omlaag bij het achteruitrijden. Ik snap het niet. In de memorymodule staan geen fouten en ik heb ook geloof ik alle juiste vinkjes overal aanstaan. Zucht

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou voor een check toch eens het spiegelglas van de bestuurder spiegel eraf klikken en eens kijken welk onderdeelnummer de spiegelbol heeft. Je zou haast denken dat enkel de bijrijder voorzien is van een memory bol

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Helaas, met de knop op R wordt de stand van de spiegels ook niet opgeslagen. Ik heb nu L, 0 en R geprobeerd. In de R gaat de rechterspiegel wel omlaag bij het achteruitrijden. Ik snap het niet. In de memorymodule staan geen fouten en ik heb ook geloof ik alle juiste vinkjes overal aanstaan. Zucht

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk


Wat ik zij was ook aleen bedoelt voor de bijrijderskant .

Hier gaan per geheugen gewoon mee.ik.kan ze zo zetten als k wil. Druk ik op 1.2.3 gaan ze naar de progameerde stand

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
23 minuten geleden, wulfke zei:

Zou voor een check toch eens het spiegelglas van de bestuurder spiegel eraf klikken en eens kijken welk onderdeelnummer de spiegelbol heeft. Je zou haast denken dat enkel de bijrijder voorzien is van een memory bol

Daar lijkt t inderdaad op

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3D0 959 578 C zou op het vlak moeten staan waar je de spiegel op klikt.

Of je kijkt naar de bedrading welke op de bol aangesloten zitten. Bij een normale bol zitten er 3 draden aangesloten en bij 1tje met memory zitten er meerdere aangesloten (7 dacht ik) met een kleine blauw/groen connector

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4a.thumb.jpg.ecc90864efc7ffd7db732c802d8251fb.jpg
Als ik het goed zie tel ik vijf draden op de groene connector. Volgens mij dezelfde draden als hierboven. Het onderdeelnummer komt ook overeen met de foto van@Diver en zoals@dieseltje schreef.

Kan het zijn dat er bedrading in de deur ontbreekt?


Edit: ik zie net in mijn topic over de spiegels dat deur LIN heeft en comfort-CAN zou ontbreken. Is CAN nodig voor de memory?

12a300707ea3a28b6fa9de19bc6d1f7c.jpg5f666493c45d6efb2fae1fc47fb0467d.jpg

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk



Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb je de spiegels er later op gezet, en zo ja zaten er toen ook raammotoren bij.  
Dit zijn inderdaad niet de originele spiegels. Deze heb ik een half jaar geleden erop gezet inclusief bijbehorende raammotoren met modules. Overgenomen van een forumlid. Dit is het topic https://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/46663-inklapbare-spiegels-duurmodule-accepteert-codering-niet/.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb even in ElsaWin gekeken en ik zie het volgende m.b.t comfort-canvoor de deurmodules (de stoelen zitten ook op comfort-can):

Bestuurder:
Can-Gateway can-h T20e/15 --> T28c/4 --> T20g/8 (deurmodule), oranje/groen
Can-Gateway can-l T20e/5 --> T28c/5 --> T20g/9 (deurmodule), oranje,bruin

Bijrijder:
Can-Gateway can-h T20e/15 --> T28/4 --> T20h/8 (deurmodule)
Can-Gateway can-l T20e/5 --> T28/5 --> T20h/9 (deurmodule)

Op de foto staat T20g (bestuurder). Op 8 en 9 zitten inderdaad can-draden (de 9 lijkt eerder op een 10, maar het zijn 9 posities in de stekker), dus van de stekker in de deur naar de deurmodule is voor in ieder geval de bestuurder aanwezig. Dan ga ik later eens kijken of er ook draden de deur ingaan van de can-gateway op T28c/4 en T28c/5 bij de bestuurder respectievelijk T28/4 en T28/5 voor de bijrijder.

Wordt vervolgd.

WhatsApp Image 2021-04-21 at 09.09.46.jpeg

bJnNE5RZ2Q.png

xZnbHJ68Sm.png

VirtualBoxVM_jJF5kPqasr.png

ji3XYSoQlK.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft u de memory zetels ook aangevinkt in de gateway? Vermoed dat de bedrading in orde is gezien de zetel zich aanpast als de deuren worden ontgrendeld, dus naar zetel loopt de communicatie goed. Gezien de mirror down functie ook werkt lijkt de communicatie naar de raam motoren ook goed. Maar de communicatie tussen zetel en raam motoren dan niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, wulfke zei:

Heeft u de memory zetels ook aangevinkt in de gateway? Vermoed dat de bedrading in orde is gezien de zetel zich aanpast als de deuren worden ontgrendeld, dus naar zetel loopt de communicatie goed. Gezien de mirror down functie ook werkt lijkt de communicatie naar de raam motoren ook goed. Maar de communicatie tussen zetel en raam motoren dan niet. 

Goede vraag. Dat ga ik straks even controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heeft u de memory zetels ook aangevinkt in de gateway? Vermoed dat de bedrading in orde is gezien de zetel zich aanpast als de deuren worden ontgrendeld, dus naar zetel loopt de communicatie goed. Gezien de mirror down functie ook werkt lijkt de communicatie naar de raam motoren ook goed. Maar de communicatie tussen zetel en raam motoren dan niet. 
Dat was hem! Inderdaad aangevinkt in de gateway en nu gaan de spiegels mee met de stoel. Geweldig!

Dan werkt alles nu zoals het zou moeten. Weer iedereen hartelijk bedankt voor alle hulp en input.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden