Ga naar inhoud

Plaatsing van chromen dorpel (3G9 863 459 A 7ZN)


reyhyper

Aanbevolen berichten

Hieronder een foto met de reguliere bumperbescherming (3G9 061 195)

Zag bij iemand deze foto met plaatsing van chromen dorpel (3G9 863 459 A 7ZN).

Even gekeken op het forum, maar zie niet dat iemand deze heeft geplaatst, klopt dat?

Lijkt me niet heel grote klus, is het wel? Iemand de prijs voor handen?

208600038

Kwam ook deze handleiding tegen

Nachrüstung Edelstahl-Ladekantenabdeckung und aufstellbaren Ladeboden beim Passat B8 : __NEO__'s Blog (motor-talk.de)

 

aangepast door reyhyper
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de niet chrome versie. Maar deze is niet van edelstaal maar gewoon plastiek. Vroeger bij de 3C wel een RVS versie gehad en heb deze dan extra gekit omdat de kleefstrips niet voldoende waren. 

https://shop.ahw-shop.de/ladekantenschutz-vw-passat-b8-3g-variant-alltrack-original-volkswagen-edelstahl-3g9061195?c=4088

20200918_170408.thumb.jpg.3e284b565acef027721d09ffce657867.jpg

 

Edit, sorry. Ik had de vraag niet goed genoeg gelezen. Het gaat hem over de binnenste dorpel die u bedoeld. Deze heb ik er niet in. Had hem wel bij de 3C en dat was een paar schroefjes en een paar klikjes..en klaar.

 

aangepast door wulfke
Aanpassing na eens goed lezen van de vraag
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naderhand het complete bagagemanagement pakket geplaatst en daar zit ook de RVS laaddrempel bij. Dat was een hele klus, maar alleen de drempel is peanuts. Je moet hem recht omhoog trekken, anders breek je zo een paar bevestigingshaken af.

In mijn topic staan wat foto's.

Edit: Even de link opgezocht:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig weinig behoefte aan een electrische achterklep. Is volgens mij pas echt functioneel met een voetpedaal. En ik ben nog niet zo oud en bejaard dat ik de klep niet met de hand meer open of dicht kan doen.

Beetje hetzelfde als klapspiegels, vind ik persoonlijk niet echt veel toevoegen. Het is en blijft nou eenmaal een brede auto. En echt veel inklappen doen ze ook niet.....

Achterklep is volgens mij niet echt lastig om toe te voegen, hoewel ik me er niet echt in verdiept heb. Zal vast wel eens langsgekomen zijn op Motortalk. Hoop ik wel voor je dat het daar in een kort en bondig topic staat......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
11 hours ago, Diver said:

Van wat voor materiaal is hij gemaakt. Bij de dealer gekocht? Staat netjes hoor.

via tapatalk


 

Via Amazon. Geloof rond de 90 euro excl. verzending. Origineel wel (3G9 061 195).

Hij is tegenwoordig van plastic met RVS look. Ik was wat huiverig (plastic?!) maar ben tevree met de 'looks' en bescherming natuurlijk.

Plaatsing is appeltje/eitje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit had hij bij de dealer gekost, heb er voor mijn B7 ook eentje gekocht, die was ook van plastic. Op Ebay kleinanzeigen gescoord, orgineel/OEM €20 ex verzend

Staat er bij jouw model ook bij dat het kunststof/Edelstaal is.

image.thumb.png.cfc6f2c1a37840e05c4209a7126af41e.png

image.thumb.png.97471451bfe8aedd631e2e227ee11209.png

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
On 22-2-2021 at 11:14, bm-er said:

Voorlopig weinig behoefte aan een electrische achterklep. Is volgens mij pas echt functioneel met een voetpedaal. En ik ben nog niet zo oud en bejaard dat ik de klep niet met de hand meer open of dicht kan doen.

Beetje hetzelfde als klapspiegels, vind ik persoonlijk niet echt veel toevoegen. Het is en blijft nou eenmaal een brede auto. En echt veel inklappen doen ze ook niet.....

Achterklep is volgens mij niet echt lastig om toe te voegen, hoewel ik me er niet echt in verdiept heb. Zal vast wel eens langsgekomen zijn op Motortalk. Hoop ik wel voor je dat het daar in een kort en bondig topic staat......

Gekeken als door je gesuggereerd en gevonden:

https://www.motor-talk.de/blogs/-neo-s-blog/nachruestung-edelstahl-ladekantenabdeckung-und-aufstellbaren-ladeboden-beim-passat-b8-t6595336.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden