Ga naar inhoud
  • 0

Twee draadjes los uit linker zekeringkast


lonnebol

Vraag

Ik ben bezig met het inbouwen van de bekabeling voor de stoelverwarming. Zojuist maakte ik de zekeringkast bij de bestuurder los om het draadje naar de zekering te bevestigen. Om het kapje van de zekeringkast los te halen moest ik vier draadjes loshalen die over het kapje liepen naar twee zekeringen die op de zijkant van de zekeringkast zitten. Deze lijken later te zijn toegevoegd (?). De draadjes van deze zekeringen moesten even los om het kapje eraf te krijgen. Toen ik eenmaal het kapje eraf had, vielen twee van deze draadjes uit de zekeringkast. De twee draadjes zijn samengevoegd. Ik weet nu niet waar dit bevestigt zou moeten worden of waar het voor is. De draden gaan daarna in een gebundelde kabel langs de bestuurder naar achter.

 

Kan iemand mij zeggen waar dit bevestigt zou moeten worden in de zekeringkast? caea47fa124a8683b5d06384856490c7.jpgc8ce5a0be9e6125efdf93fafe6fc1ef3.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Het losse draadje past volgens mij nergens in de zekeringkast. Ik krijg het vermoeden dat het van de trekhaakmodule is. Ik krijg in vcds ook nooit of slecht contact met die module en de trekhaak is later toegevoegd door een eerdere eigenaar.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nooit of slecht is tegenstrijdig, is er zeker naderhand in/bij gemeubeld. denk als je trekhaak module niet werkt je lichten het waarschijnlijk ook niet doen. je kan kijken of de draden daar uit komen. Anders is het van iets dat er ingezeten heeft maar nu niet meer en los gekoppeld is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nooit of slecht is tegenstrijdig, is er zeker naderhand in/bij gemeubeld. denk als je trekhaak module niet werkt je lichten het waarschijnlijk ook niet doen. je kan kijken of de draden daar uit komen. Anders is het van iets dat er ingezeten heeft maar nu niet meer en los gekoppeld is. 
Tot nu toe nooit problemen met de trekhaak gehad. Ook de parkeersensoren blijven stil wanneer er een aanhanger aan hangt.

Ik laat het voor nu maar zo, aangezien ik nergens iets zie waar die draden vast zouden moeten zitten in de zekeringkast. En als het er bijgezet is zal het de verdere werking van de auto ook geen kwaad doen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je zou ook de draden kunnen gaan volgen en fftjes de dorpel loshalen of in de kofferbak de zij bekleding los klikken. 
Ja, dat ga ik dan volgende week doen als ik vakantie heb. Nu maar eens gaan opruimen, want anders zit ik straks in het donker nog te werken.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo goed als 100% zeker van de trekhaakmodule. De 2 blauwe zekeringen zijn de 2 voedingen voor de trekhaakmodule die dus zijn gezekerd met de 2 blauwe zekeringen. De kabelschoen welke 2 draden op zitten (rood/geel en rood/blauw) zal de ene kant uit de zekeringhouder komen en afgetapt zijn van een voedingsrail in de zekeringbox. De andere kant koppelen aan op de ene kant van de extra zekeringen. De andere kant van de zekering loopt naar de trekhaakmodule links achteraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zo goed als 100% zeker van de trekhaakmodule. De 2 blauwe zekeringen zijn de 2 voedingen voor de trekhaakmodule die dus zijn gezekerd met de 2 blauwe zekeringen. De kabelschoen welke 2 draden op zitten (rood/geel en rood/blauw) zal de ene kant uit de zekeringhouder komen en afgetapt zijn van een voedingsrail in de zekeringbox. De andere kant koppelen aan op de ene kant van de extra zekeringen. De andere kant van de zekering loopt naar de trekhaakmodule links achteraan.
Helder! Bedankt. Nu nog uitvinden waar die aftapping dan zou moeten komen. Ik heb echt het gevoel/idee dat die schoon gewoon los zat. Het boek er meteen uit toen ik de achterkant van de zekeringkast loshaalde.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is zeker van de trekhaak. Het knopje van de parkeersensoren knippert nu. Daarop even met vcds gekeken wat er aan de hand is (hopelijk geen draad Kos getrokken of zo). Er stay een melding dat er geen communicatie meer is met de trekhaakmodule.

Dus komende week eerst maar eens uitzoeken hoe die zekeringen stroom moeten krijgen. Iemand een suggestie?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk



Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nergens in de originele houder er zekering welke wel contact maakt met de voedingskam maar waarvan de andere kant nog vrij is ? Mogelijks hadden ze de schuiver er gewoon zo in gedrukt terwijl hij niet in de houder vergrendeld blijft en je hem hierdoor gewoon uit kon trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nergens in de originele houder er zekering welke wel contact maakt met de voedingskam maar waarvan de andere kant nog vrij is ? Mogelijks hadden ze de schuiver er gewoon zo in gedrukt terwijl hij niet in de houder vergrendeld blijft en je hem hierdoor gewoon uit kon trekken.
Dat dacht ik vanmiddag ook, dus toen alle zekeringen nagelopen. Ook geen zekering op de grond gevat.

Ik vermoed nu dat ze het kabelklemmetje/schoentje op een verdeelkam geklemd hebben. De kabel stond behoorlijk op spanning, dus toen ik de achterkant eraf trok schoot dat zo los.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 minuten geleden, Joer zei:

Ik weet niet of je er iets aan hebt. Maar heb ff op de pc de installatie schema opgezocht van mijn trekhaak. Hopelijk kan je je voordeel ermee doen. 
 

Handleiding elctr installatie trekhaak.pdf 810 kB · 2 downloads

Ik krijg een foutmelding als ik de pdf probeer te openen. Normaal op m'n mobiel geen problemen mee. Ik probeer het later nog even op de pc.

 

Edit: op de pc werkt wel. Ik ga het morgen eens doorlezen. Bedankt.

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is het nog gelukt met je twee draadjes?
Nog niet. Dat wordt denk ik a.s. zondag of maandag. Ik moet jammer genoeg altijd ergens anders heen om aan de auto te werken. Voor de flat is niet echt een optie op de parkeerplaats, jammer genoeg.

Maar ik ga de draadjes verplaatsen naar de zekeringkast. Meer oem en dan kan het ook niet meer mis gaan.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb daar ook last van als ik wat wil doen, alles op straat voor de deur. Heb gelukkig dat ik dan in een flat woon dus maakt het iets makkelijker. 
 

is beter om in het kastje bij te plaatsen. Komt wel goed. Houd ons op de hoogte. Ben altijd wel benieuwd hoe het afloopt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb daar ook last van als ik wat wil doen, alles op straat voor de deur. Heb gelukkig dat ik dan in een flat woon dus maakt het iets makkelijker. 
 
is beter om in het kastje bij te plaatsen. Komt wel goed. Houd ons op de hoogte. Ben altijd wel benieuwd hoe het afloopt. 
Het is opgelost! De bedrading zoals die was afgeknipt en nieuwe contacten opgezet. Deze op twee vrije zekeringplaatsen gestoken en alles werkt weer naar behoren. Daarna ook de twee bijgeplakte zekeringhouders eraf getrokken en nu is alles weer oem.


Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden