Ga naar inhoud
  • 0

Hulp bij steekassen vervangen.


John de Jonge

Vraag

Goedemiddag, 

Is er een mede forumlid die mij zou willen helpen om de schokdempers (achter) en de steekassen van mijn 1.9tdi 3b6 variant te vervangen? Het volgende is namelijk het geval:

Toen ik voor de sneeuwbuien van vorige week de winterbanden er weer onder ging plaatsen, zag ik dat beide schokdempers achter, en de steekashoezen lek waren. Ik had vorig jr een artikel gelezen over deelbare ashoezen en dacht nu dus; dat is net wat voor mij. Hij hoeft nog maar een jaartje mee dus daar zal het prima voor zijn, wil er niet al te veel geld meer aan uurloon in steken en dat kan ik zelf makkelijk monteren. Vanmiddag bleken ze echter niet lekker te passen, ze waren te lang en het zou een gepruts worden. Ik heb ze dus teruggestuurd. Achteraf wellicht ook maar beter, het was een beetje tegen beter weten in. De kineten op zich zijn ook al op leeftijd, ze knappen wat met scherp sturen. Maar oud beesje, geen afkeur, je kent het wel; ik had er nog niks aan gedaan. Nu las ik op het forum dat de steekassen er bij een 3bg onder weg kunnen zonder dat de draagarmen los hoeven. Dus dacht ik; als ik nieuwe assen bestel dan heb ik de kineet en de rubbers ad bakzijde ook meteen weer goed (want dat geluk zal je net hebben; de wielzijde gedaan en dan gaat de bakzijde van de zomer lek). 

Ik zou er echter graag wat hulp bij hebben, en dat hoeft echt niet gratis natuurlijk. Maar ik kan mij voorstellen dat er hier mensen zijn die dit zelf vaker gedaan hebben, wat bijklussen en zeggen kom maar langs. Ik kom uit het Noorden, omgeving Delfzijl dus iemand uit een Noordelijke provincie is wel zo prettig 😬.

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden