Ga naar inhoud
  • 0

passat gte


bert111

Vraag

Ik heb hier een vraagje , ik heb dus een passat gte bj 2019 

mijn vorige auto was een bmw xe225 plug inn.

bij de specs staat voor de bmw benzine motor 3cyl 1500cc met 135 pk , bij electrisch 100 pk wat een combind power van 225 pk geeft ( 125 + 100 )

bij de passat staat 4 cyl 1400cc met 156 pk , bij electrisch 115 pk wat opgeteld 218 pk is ????  waarom heeft men bij vw de elec gehalveerd ?

bij een tuning komt er 22 pk bij de 1400cc motor bij en zet men de elec voledig open wat +/- 290 pk geeft   , kan men ALLEEN de elec laten openzetten ?

aangepast door bert111
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kunt het vermogen van de verbrandingsmotor en de elektrische motor niet zomaar bij elkaar optellen. Hoe dat precies zat weet ik zo even niet. Het had volgens mij te maken met het feit dat elektrische pk's niet gelijk zijn aan pk's van een verbrandingsmotor. Waarom ze dat bij BMW wel ongeveer zo hebben berekend is mij ook een raadsel.

Bij de bekende VAG tuners wordt de verbrandingsmotor en de electromotor getuned. De 1.4tsi gaat naar circa 190pk en de rest doet de electromotor. Je hebt dan uiteindelijk een gecombineerd vermogen van zo'n 300pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is nochtans zo dat het andere merken doen , voor de passat stond ik op het punt van een MG EHS plug inn te kopen , daar geven ze 1500cc met 168 pk + 90 kw met een geheel 

vermogen van 258 pk !!  ze tellen dus PK + KW ?

 

MG eHS

  • Engine: 1.5T 169 hp + Electric motor 90 kw
  • Gearbox: Automatic
  • Driving mileage: 75 km
Price in China: 189.800 - 219.800 yuans ($29.420 - $34.070)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pk en kw is niet hetzelfde. Het blijft vreemd dat ze dat zo berekenen. 

Vw claimt een gecombineerd vermogen van 218pk voor de aandrijflijn van de Passat GTE. Echter, in realiteit doen ze met de juiste brandstof zo'n 240 tot 250pk. Uiteindelijk gaat het om het opgegeven gecombineerde vermogen, of de 100-200km/h tijd. De 100-200km/h tijd zegt meer in mijn optiek. 

"De 1.4 TSI zelf levert 115 kW (156 pk), de elektrische motor voegt daar 85 kW (116 pk) aan toe. Het systeemvermogen is 160 kW (218 pk)."

Als je 156 pk + 85 kw doet, dan kom je uit op 241pk, als je het op dezelfde manier als zij rekent. Dat bevestigt het verhaal waarom ze 240 á 250pk doen op de bank. 🤔

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

17 hours ago, bert111 said:

bij electrisch 115 pk wat opgeteld 218 pk is ????  waarom heeft men bij vw de elec gehalveerd ?

Dat zal te maken hebben met de gegevens die ze kenbaar maken ontremd de actieradius     Die ze kunnen halen/energie label. Althans dit zou voor mij een een logische verklaring zijn. 
 

Vraag uit interesse. Waarom zou je zo jonge wagen willen tunen? Verlies je dan niet je garantie. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 uren geleden, Joer zei:

 

Dat zal te maken hebben met de gegevens die ze kenbaar maken ontremd de actieradius     Die ze kunnen halen/energie label. Althans dit zou voor mij een een logische verklaring zijn. 
 

Vraag uit interesse. Waarom zou je zo jonge wagen willen tunen? Verlies je dan niet je garantie. 
 

er zijn er zo veel die mij vooraf gegaan zijn , lijkt mij leuk ...😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga wel naar een tuner met verstand en veel kennis van deze motoren. Als de 1.4tsi van je GTE 'maar' 20pk erbij krijgt, dan zou ik die al overslaan. Zonde van je geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 uren geleden, Ozzy zei:

Ga wel naar een tuner met verstand en veel kennis van deze motoren. Als de 1.4tsi van je GTE 'maar' 20pk erbij krijgt, dan zou ik die al overslaan. Zonde van je geld.

tja , dat is wat ze mij opgegeven hebben ...

Bedankt voor uw aanvraag.

 

Wij tunen uw wagen naar +- 260Pk & 460nm, normale prijs €599, met de tijdelijke -25% promotie komt dit op €449 alles inclusief (BTW, vermogensmetingen voor en na tuning op de testbank, werkuren, ...), geen extra verborgen kosten. Voor dit vermogen dient er altijd 98 octaan benzine getankt te worden, een afstelling op 95 octaan is mogelijk, maar dan zal het vermogen en koppel lager uitkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar de meeste tuners spreken dan ook over een standaard vermogen van 218pk/400Nm 

Vag techniek gaat volgens hun site naar 270pk/460Nm terwijl in de header een foto van een GTE weergeeft van een GTE met op de bank dan 300pk en 515Nm ?

Enkel op de site van JD zie je standaard 218pk/350Nm en na chip dan 295pk/500Nm. Maar dan betaal je wel 900eur (prijs volgens de site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
24 minuten geleden, wulfke zei:

Maar de meeste tuners spreken dan ook over een standaard vermogen van 218pk/400Nm 

Vag techniek gaat volgens hun site naar 270pk/460Nm terwijl in de header een foto van een GTE weergeeft van een GTE met op de bank dan 300pk en 515Nm ?

Enkel op de site van JD zie je standaard 218pk/350Nm en na chip dan 295pk/500Nm. Maar dan betaal je wel 900eur (prijs volgens de site)

Tuners gaan ervan uit dat ie de door de fabriek opgegeven waardes haalt. Het zou vreemd zijn om zelf aan te geven dat ze al minimaal 240pk doen, terwijl de fabrikant hele andere waardes claimt. Vervolgens krijg je net die ene klant voor je, die E10 tankt en dan 225pk o.i.d. scoort op de bank. Dan heb je een verwarde klant voor je neus. :mrgreen:

De waardes na chip die ze claimen is het vermogen wat ze altijd minimaal halen. Zo zijn er ook een aantal bij JD getuned die 315pk doen, weliswaar met 102 octaan brandstof.

Nu weet ik niet wat ze bij VAGTechniek precies eraan doen, maar bij JD is het in ieder geval een heel pakket, waarbij bijv. de DSG ook aangepast wordt. 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, Ozzy zei:

Tuners gaan ervan uit dat ie de door de fabriek opgegeven waardes haalt. Het zou vreemd zijn om zelf aan te geven dat ze al minimaal 240pk doen, terwijl de fabrikant hele andere waardes claimt. Vervolgens krijg je net die ene klant voor je, die E10 tankt en dan 225pk o.i.d. scoort op de bank. Dan heb je een verwarde klant voor je neus. :mrgreen:

De waardes na chip die ze claimen is het vermogen wat ze altijd minimaal halen. Zo zijn er ook een aantal bij JD getuned die 315pk doen, weliswaar met 102 octaan brandstof.

Nu weet ik niet wat ze bij VAGTechniek precies eraan doen, maar bij JD is het in ieder geval een heel pakket, waarbij bijv. de DSG ook aangepast wordt. 

eigenlijk dacht ik ook wel dat er 218 pk opzat , de 245 pk waar jij van spreekt is voor de nieuwe 2021 gte golf dacht ik ....

https://autodius.com/volkswagen-golf-gte-2021

 

aangepast door bert111
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, ik heb het over de waardes van meerdere Passat GTE's, die geproduceerd zijn vanaf 2015, die op een dyno is geweest voor een vermogensmeting. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 uren geleden, wulfke zei:

Maar de meeste tuners spreken dan ook over een standaard vermogen van 218pk/400Nm 

Vag techniek gaat volgens hun site naar 270pk/460Nm terwijl in de header een foto van een GTE weergeeft van een GTE met op de bank dan 300pk en 515Nm ?

Enkel op de site van JD zie je standaard 218pk/350Nm en na chip dan 295pk/500Nm. Maar dan betaal je wel 900eur (prijs volgens de site)

Bij JD is het een Stage1+ en DSG st2 tuning voor die prijs. Voor 100 euro meer staat ie ook op de bank om afgesteld te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden