Ga naar inhoud
  • 0

Rammel in het stuur


Joepke

Vraag

Sinds gisteren merkte ik een rammel in het stuur, alsof er binnenin wat los ligt. Iemand een idee wat het kan zijn? Waarschijnlijk kan de kap met het logo er niet zomaar af, en zal de airbag uitgebouwd moeten worden om dit te kunnen checken, of is er een andere manier...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
15 hours ago, dieseltje said:

Is redelijk eenvoudig los te halen. 
er kan heel goed wat in die ruimte zitten wat rammelt

Ok, klinkt goed! Heb je nog tips hoe ik de kap los kan halen, zonder dat er ergens iets afbreekt? Enige wat ik kan vinden is hoe je de hele airbag module vanuit de achterkant van het stuur los moet halen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minuten geleden, Ronalddiesel zei:

hierop inhakent.

Kun je de airbag gewoon loshalen of moet je een accupool loshalen of iets dergelijks.

Volgens mij heb ik namelijk precies hetzelfde😅

Zolang je het contact uit laat is er niks aan de hand. Anders kun je foutmeldingen o.i.d. krijgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, Ozzy zei:

Zolang je het contact uit laat is er niks aan de hand. Anders kun je foutmeldingen o.i.d. krijgen.

 

Als je airbag los gaat halen de accu pool klemmen eraf en zorg dat je niet statisch geladen ben. Hou de pool klemmen ook maar tegen elkaar voor ontlading van de spanning.

Contact uit is goed tegen fout melding maar niet tegen ploffen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, wulfke said:

Kon je met de airbag wat schudden ? Zo kon/kan je eventueel weten of de rammel effectief in de airbag zit of in het stuur zelf of een combi van de twee. 

Misschien toch nog een keer loshalen en dan ook elektrisch. Dan zal ik de min van de accu ook ff los moeten gooien. 

aangepast door Ronalddiesel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 20-2-2021 at 21:41, Ronalddiesel said:

Misschien toch nog een keer loshalen en dan ook elektrisch. Dan zal ik de min van de accu ook ff los moeten gooien. 

Hoi Ronald, heb jij intussen al iets kunnen ontdekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 2-3-2021 at 12:59, Ronalddiesel said:

Nee nog niet ik heb de airbag er nog niet voor de 2e keer uit gehad en dan elektrisch losgehaald. Jij al wat uitgesloten of gevonden? 

Bij mij is het nu ineens weer weg... Heb nu een probleem met de centralevergrendeling van het bestuurdersportier, die had behoorlijke kuren. Onder garantie staat-ie nu bij de garage, daar heb ik die rammel ook doorgegeven, ze gaan de airbag module er toch uit halen en kijken dan of er toch iets te ontdekken is. Ook worden meteen de draagarm rubbers ingevet, die kraakten behoorlijk.

Als ze iets ontdekken v.w.b. die rammel, laat ik dat hier nog wel even weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 hours ago, Ronalddiesel said:

Vervelend dat er nu ook nog wat andere dingetjes naar voren komen hopelijk kunnen ze alles voor je fixen bij de garage en ik hoor het natuurlijk graag als er iets bekend is over het rammeltje. 

Komt goed! Dat portier kan het slot zijn, of de bekabeling. Komt niet vaak voor, als ik zo op het forum eens zoek, maar kan gebeuren. Die krakende rubbers is wel een veelvoorkomend probleem, invetten schijnt vaak al te helpen. Gelukkig allemaal garantie ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 4-3-2021 at 08:48, Ronalddiesel said:

Vervelend dat er nu ook nog wat andere dingetjes naar voren komen hopelijk kunnen ze alles voor je fixen bij de garage en ik hoor het natuurlijk graag als er iets bekend is over het rammeltje. 

Gisteren de Passat weer opgehaald, alle puntjes zijn opgelost. De rammel in het stuur was al weg, maar de airbag is er nog uitgehaald om toch nog even te controleren. Ze hadden (wat ik al verwachtte) niets kunnen ontdekken...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf ook nog een keer de airbag eruit gehaald en ook elektrisch losgehaald zodat ik er een beetje mee kon rammelen maar niks bijzonders gevonden helaas.

Ik had de batterij ook losgekoppeld en dat geeft nog best wel wat foutmeldingen kwam ik achter die niet allemaal 1,2,3 te clearen zijn.

Gelukkig heb ik gewacht totdat ik de vcds interface binnen had, zodat ik de boel weer kon goed zetten.

Maar uiteindelijk weer een clean dash zonder meldingen en helaas nog steeds af en toe een rammeltje in het stuur bij lage toeren.

Wel gelijk een paar kleine aanpassingen kunnen doen met vcds😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minutes ago, Ronalddiesel said:

Klinkt idd wel als precies hetzelfde.

Ben er alleen wel bang voor dat we hier in NL zelf voor de kosten opdraaien.😒

Ja, dat zal PON wel niet gaan doen... 😔

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 6-4-2021 om 08:36, Joepke zei:

Bij mij is het weer terug en het lijkt niet toerental afhankelijk. Het lijkt met de koudere ochtenden weer terug gekomen te zijn, ik heb een video proberen te maken; https://youtu.be/3HesKGGECg8

Hier hebben ze de airbagmodule gewisseld...

 

Hee Joepke, 

ik heb sinds een maand ook een Passat en dit is precies hetzelfde geluid wat ik ook heb!

Ik zelf heb het idee dat het niet een temperatuurgewijs probleem is, maar vooral op straatstenen of oneffen weg, als ik op asfalt rij dan is het geluid nagenoeg verdwenen.

Mijn garage heeft hem ook open gemaakt (nog in de garantie), niks kunnen vinden...

Nu snel deze topic gelezen. Jullie denken dat het te maken heeft met de airbag module? Of is er al een oorzaak gevonden en een daarbij horende oplossing!

Ik hoor het graag!

aangepast door Collosseum
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Collosseum said:

Hee Joepke, 

ik heb sinds een maand ook een Passat en dit is precies hetzelfde geluid wat ik ook heb!

Ik zelf heb het idee dat het niet een temperatuurgewijs probleem is, maar vooral op straatstenen of oneffen weg, als ik op asfalt rij dan is het geluid nagenoeg verdwenen.

Mijn garage heeft hem ook open gemaakt (nog in de garantie) en zoals ik al verwachte, niks kunnen vinden...

Nu snel deze topic gelezen. Jullie denken dat het te maken heeft met de airbag module? Of is er al een oorzaak gevonden en een daarbij horende oplossing!

Ik hoor het graag!

Ik durf idd wel voor 99% zeker te zeggen dat het de airbagmodule zelf is helaas.

De enige oplossing is de airbag vervangen en dan is de vraag of je daar +/-200euro voor over hebt of dat je leert leven met het rammeltje.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden