Ga naar inhoud
  • 0

Foutcodes na uitlezen


Joer

Vraag

Goede middag,

Ik kwam er achter dat mijn standkachel niet werkte van de week. Er bleek een zekering doorgebrand te zijn. Nieuwe zekering erin en Ging gelijk weer kapot dus hup de auto laten uitlezen vandaag en er blijkt kortsluiting te zitten in de regelunit van de standkachel voor zover ik begreep. Tevens doordat de zekering kapot ik en er ergens sluiting is ontstaan werken er een aantal dingen niet. Ik zal het document er bij doen. Kan iemand mij meer duidelijkheid geven over wat er kapot is. En welk onderdeel. 
 

Log-KD-098-N-WVWZZZ3CZDE111447-169040km.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

zojuist de test gedaan, voor mij abracadraba.

wat ik zo zag waren er iets van 16 groepen of minder of meer, en heb ik gekeken naar de groep met de gloeiplug, dat is gr 13. ´`zie bestandje` zag ook later dat gr 4 iets met de gloeiboudie had. zie foto.

daarna heb ik de standkachel aangezet, op een gegeven moment gaf ie alles fout aan, storing.

is weer een andere storing dan de vorige, mij maar lek. zie bestandje.

daarna weer een test gedaan en toen ging alleen groep 2 in storing, zie foto

is er een manier om een totale log bestand te maken van als ie niet draaid en als ik hem activeer zodat alle groepen die de kachel gebruikt in een bestand terecht komt zodat er 1 overzicht van is. wat in nu deed was tussen door een log aanmaken maar dan zie je allen de drie groepen die je hebt geselecteerd in je scherm en in je log bestand.

 

 

Log-STADKACHEL TEST 3-9-2021.txt Log-STANDKACHEL 3-9-2021.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zit gelijk te zoeken naar een andere kachel voor evt onderdelen of in zn geheel te vervangen, nu vond ik er ff snel 1tje maar alle nummer klopen behalve de laatste 2 letters, weet iemand waar die twee letter voor staan

mijn kachel heeft artnr 1K0 815 007 BR

die ik vond heeft 1K0 815 0070 BK

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/onderdeelnummer/1k0815007/onderdeel/standkachel/onderdeelid/12523056/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oké top dus die vanuit de link zou moeten kunnen. Alleen staat ik jou bestand Passat bj 2009>2011 en die van mij is uit bj 2013. 
 

dus als het goed begrijp is het BK op het einde ipv BR??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

dit zijn als het goed is al de gegevens van jou auto. Ik lever alleen maar de info aan die je bij de dealer zou horen, of het ook in jou auto past kan ik geen sluitend antwoord op geven. weet de verschillen niet tussen de eind letters. 

image.png.a8cb7abc6c2cc3d4a7e1525591b4d409.png

image.thumb.png.24835e7b2799349a7821e4b95cb41efa.png

image.thumb.png.3c17eb6ea9aec7d3c4cf3539f3d5c6a5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Begrijp ik kan dat jij dat jij alleen doorgeeft wat je ziet. Daar ben ik ook heel erg blij mee met al je hulp en geduld. 
 

ik weet ook dat jij niet alle antwoorden hebt. Ik zou het nu zelf niet meer weten waar te beginnen. Misschien van voor af aan. Want is het nou het koelwater pompje of gloebougie of toch een massa fout van de gloeibougie of gaat het om de hele verbrandingsunit. 
 

afgaan op de foutcode van de laatste twee keer gaat het om de massa of de laatste die ik vanmorgen door gaf. 
 

als ik de standkachel laat opstarten zakt de accu die bestemd is voor de standkachel niet onder de 12.4V, dus dat is goed. Het lijkt erop als ik de motorkap open doe dat hij niet opstart. Je hoort met blazen en dan ineens alleen een soort fan draaien. 
 

ik wil wel dingen eraf halen alleen zit ik dan volgens mij met het probleem met de koelvloeistof want dat loopt via de kachel volgens mij naar het motor blok er weer terug. Dus loskoppel zou betekenen geen koeling op de motor als ik wil rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De bedrading blijkt te kloppen want hij start en blijft even lopen, de zekering blijft ook heel. Dus geen sluiting. de gloei bougie en de temp sensor is 1 ding in een volgens mij ( was dat niet de Q8 ) de bougie doet het wel anders start hij niet, dus zit het waarschijnlijk in de temp sensor. Als je de stekker van het pompje afhaalt  en er 12V op zet ( pas op met + en _ ) kan je kijken/voelen of die loopt. Het kan zijn dat het niet binnen komen van de temp sensor als kortsluiting wordt gemeld. 

Mijn eerste keus zou het wisselen van de bougie/temp sensor zijn. als je die los kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 minutes ago, Diver said:

Als je de stekker van het pompje afhaalt  en er 12V op zet ( pas op met + en _ ) kan je kijken/voelen of die loopt.

Deze kan toch aangestuurd worden via vcds? Dat ie even aan gaat?

 

13 minutes ago, Diver said:

ijn eerste keus zou het wisselen van de bougie/temp sensor zijn. als je die los kan krijgen.

Oké toch daar beginnen, zoals @Passat Rdial aangaf moet hij eraf gehaald worden om en gemakkelijk bij te kunnen. En dan moet je volgens aan de hand van jou bestanden de verbrandingsunit eruit halen en dan kan je pas je bougie eruit halen zoals 1 van jou bestanden aangeeft. 
 

maar dan moet ik op zoek naar een nieuwe bougie, aangezien daar geen artikelnummer van is zal het een belletje/mailtje worden naar een inbouw centrum van Webasto. 
 

als ik evt de kachel eruit demonteer moeten toch de koelwater slangen en brandstof slangetje afgeknepen worden? 
 

dit word een klus voor wanneer het beter weer word. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
44 minuten geleden, Joer zei:

Zal ik doen. Ff op Google zoeken hoe dat moet die pomp aansturen. 

Output test via vcds. Via vcds naar installed modules gaan en het adres van de standkachel aanklikken. Daar kan je de output test aanklikken en dan zoeken in de pulldown balk nar de pomp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minutes ago, wulfke said:

Output test via vcds. Via vcds naar installed modules gaan en het adres van de standkachel aanklikken. Daar kan je de output test aanklikken en dan zoeken in de pulldown balk nar de pomp.

Bedankt ga het morgen proberen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minuten geleden, Joer zei:

@wulfke zou dat dan ook gaan met gloeibougie. 

daar, moet ik je het antwoord schuldig op blijven. Verder geen ervaring met de standkachel. Maar als je de output test doet kan je zien in de lijst van welke outputs je kan testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo hehe eindelijk wat kunnen testen, de vrouw had de hele dag de auto bij 🤭

Ik heb drie kleine filmpjes gemaakt. 
de

1e: is van de circulatie pomp  ik zie daar niks gebeuren op het scherm maar hoor wel iest en zacht soort van gezoem 

2e: is de aanjager die hoor je ook op het filmpje maar zie verders niks 

3e: is van de gloeibougie in het eerste vakje zie je een getal komen en daarna verdwijnt ie weer  nadat ik deze getest hebt zit en gelijk een foutcode die met kortsluiting op massa

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 7-3-2021 om 23:39, Passat Rdi zei:

Die set boven heb je niks aan ik de thermo top V. 

3c0815005AP

Das toevallig we hebben de zelfde standkachel. De mijne werkt since vanavond. Alleen de telestart nog niet. Krijg de afstandsbediening niet ingeleerd helaas. 

IMG-20210310-WA0055.jpg

IMG-20210310-WA0056.jpg

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden