Ga naar inhoud
  • 0

Foutcodes na uitlezen


Joer

Vraag

Goede middag,

Ik kwam er achter dat mijn standkachel niet werkte van de week. Er bleek een zekering doorgebrand te zijn. Nieuwe zekering erin en Ging gelijk weer kapot dus hup de auto laten uitlezen vandaag en er blijkt kortsluiting te zitten in de regelunit van de standkachel voor zover ik begreep. Tevens doordat de zekering kapot ik en er ergens sluiting is ontstaan werken er een aantal dingen niet. Ik zal het document er bij doen. Kan iemand mij meer duidelijkheid geven over wat er kapot is. En welk onderdeel. 
 

Log-KD-098-N-WVWZZZ3CZDE111447-169040km.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Storing zoeken blijft altijd lastig, zou toch eens gaan doormeten, of een andere standkachel kopen en kijken wat die doet. die kan je bijvoorbeeld alleen aansluiten en  niet meteen inbouwen, en dan kijken wat de fout codes doen. Blijft lastig. Denk ook niet dat er iemand een pasklare oplossing heeft.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tnx diver 

ik las ook net dat het kan zijn dat de standkachel geblokkeerd is en deze weer “aan” gevinkt moet worden. Zie linkje van tube. Zal ik deze stappen doen om te kijken of ik hem kan ontblokken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De standkachel zelf is gelocked omdat hij in overtemperatuur is gegaan. Maar ook geeft hij een fout van een temperatuursensor welke hij verdenkt een sluiting te hebben met massa. 

De gateway geeft een fout dat hij niet met de standkachel kan praten, echter kan je hem wel met vcds bereiken wat dan vreemd is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@wulfke zover gaat mijn kennis niet, nog niet want keer hier op het forum steeds meer. 
 

als ik nog eens goed de foutcode lees op Google en Ross’ dan zeggen ze eigenlijk dat hij geblokkeerd is en dat ie eerst unlocked moet worden voordat de foutcodes gereset kan worden. Alleen de kans dat ie gelijk weer blokkeert is ook groot. Dan moet ik op zoek waar dat dan vandaan komt. 
 

als ik het zo goed zie??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou ook eerst eens kijken om hem terug te unlocken. Dan kijken om de fouten te wissen. Dan nog eens scannen om te kijken welke er terug komen. Maar ik heb vermoeden dat er iets verkeerd gaat gezien de zekering eruit was geknald. 

Dan testen of de kachel het terug doet en of hij terug in lock mode gaat. Batterij voltage zou ik niet direct verdenken gezien de kachel helemaal niet gaat opstarten wegens te lage accuspanning dan.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minutes ago, wulfke said:

Maar ik heb vermoeden dat er iets verkeerd gaat gezien de zekering eruit was geknald. 

Hij maakt of heeft ergens sluiting gemaakt aan de zekering te zien maar ook in de een foutcode dat ie sluiting maakt. En zoals @Diver al zij word het anders meten waar het vandaan komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minutes ago, Diver said:

de spanning meten van de 2de accu kan zeker geen kwaad. 

Je kan dan toch ook z’n spanning lek test doen? Had zoiets gezien in een filmpje hier op het forum ging toen over een startmotor. Daar deden ze een meting en zag je dat is Voltage lekte en als ie dat op de 2e accu doet dan wijst dat dan ergens op? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beschrijving van de werking 
Het starten van de interieurvoorverwarming gebeurt naar keuze via de afstandsbediening, direct-verwarmentoets -E537- of een overeenkomstige programmering in het instrumentenpaneel. De koelvloeistofverwarmer wordt door de wagenelektronica automatisch gestart, als aan alle vereiste voorwaarden wordt voldaan → Hoofdstuk. 
Nu volgt eerst de functietest door aanjager ventilatie -V2- en de gecombineerde gloeibougie met vlamcontrole -Q8-, voor gloeibougie met vlamcontrole -Q8- volgt nu een voorgloeifase. 
De daarop volgende startprocedure is onder andere afhankelijk van de koelvloeistoftemperatuur en kan daarom qua tijd verschillend zijn, daartoe wordt de brandstof toegevoerd, gloeibougie met vlamcontrole -Q8- stapsgewijs uitgeschakeld en de thermobeveiliging geactiveerd. 
Na afronding van de startfase brandt de kachel in vollast en de verdere vermogensregeling (verbrandingsfunctie, vollast, deellast en regelpauze) gebeurt aan de hand van de volgende drempels van de koelvloeistoftemperatuur. 
Interieurvoorverwarming: 
–   Wissel van vollast naar deellast: ca. 82 °C 
–   Wissel van deellast naar regelpauze: ca. 88 °C 
Koelvloeistofverwarmer: 
–   Wissel van vollast naar deellast: ca. 84 °C 
–   Wissel van deellast naar regelpauze: ca. 88 °C 
De referentieweerstand van gloeibougie met vlamcontrole -Q8- wordt afhankelijk van het apparaat tijdens de startfase of de naloop op gezette tijden automatisch opnieuw bepaald, om verouderingsafhankelijke veranderingen te compenseren. 
Als gevolg van dit kalibratieproces kunnen de betreffende procedures eveneens een langere tijd duren. 
Na afloop van de maximaal mogelijke brandtijd van 60 minuten resp. door handmatig uitschakelen met de afstandsbediening of direct-verwarmentoets -E537- wordt de interieurvoorverwarming uitgeschakeld. 
De koelvloeistofverwarmer schakelt uit als er ten minste aan een van de vastgelegde inschakelcriteria niet meer wordt voldaan → Hoofdstuk. 
Na het uitschakelen wordt de werking van doseerpomp -V54- meteen uitgeschakeld. 
Aanjager inlaatlucht -V6- en gloeibougie met vlamcontrole -Q8- werken nog even een vastgestelde tijd, om de zich nog in het systeem bevindende restbrandstof volledig te verbranden en de branderonderdelen te koelen. 
De naloop van de kachel kan afhankelijk van de softwareversie en de inschakelstand, na het uitschakelen nog korter of langer duren. 


Startvoorwaarden van interieurvoorverwarming/extra verwarming, interieurvoorverwarming 
t   Motortype in orde (diesel/benzine) 
t   Interieurvoorverwarming in de gateway gecodeerd 
t   Geen onderspanninguitschakeling (tweede accu -A1-) 
t   Geen werking op brandstofreserve 
t   Geen ongevaluitschakeling 
t   Geen vermeldingen in het storinggeheugen die het starten verhinderen 

  Aanwijzing
De AC-toets heeft geen invloed op de interieurvoorverwarmingsfunctie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
24 minutes ago, Diver said:

  Geen werking op brandstofreserve

Interessant om de werking te lezen van de kachel, bedankt voor de info. 
 

Het brandstof nivo kan ook nog een probleem geweest zijn, maar dat weet ik niet meer wat het nivo was. Maar nu zit er genoeg brandstof in. Ga morgen middag aan de slag met het unlocken, eerst moet ik werken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Ik vond dit draadje over de standkachel. De TS heeft het in zijn laatste post over een pompje welke defect was. Ook spreekt hij over vocht erin. Kan hier even goed een gelijklopend probleem zijn wat ook kan afleiden waarom de zekering eruit is geknald en ook waarom de kachel in overtemperatuur gaat. Zonder de pomp geen circulatie waardoor het water dus stil staat en dus door de kachel direct warm zal worden met overtemperatuur als gevolg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naja, ik redeneer maar wat en probeer de tijdslijn te analiseren met de gegevens incl de gelockte kachel, overtemperatuur en de zekering die door gaat dat gecombineerd met de info uit het ander topic. Gezien het volgens uw info ook niet de eerste keer blijkt te zijn dat de kachel in lock mode terecht komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan is het misschien we verstandig om op voorhand een “nieuwe” pomp te kopen want als deze lek is kan er een andere onder. @diver kan jij toevallig in jou mooie systeem het onderdeelnummer zien? Zodat het bestellen wat makkelijker gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dit is specifiek voor jou auto, wat groen is zit er in. De onderste is de nieuw prijs bij de dealer, dit kan je als referentie gebruiken als je een 2de handse koopt. hier hebben ze een hoop onderdelen en goede service, niet altijd de goedkoopste, maar da service is top. https://www.bm-parts.nl/

image.thumb.png.a70f54cbf7062ac6b397637c9c61c31d.png

image.thumb.png.a170285ee7ecb4583c7646ba24e67f1f.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden