Ga naar inhoud
  • 0

Foutcodes na uitlezen


Joer

Vraag

Goede middag,

Ik kwam er achter dat mijn standkachel niet werkte van de week. Er bleek een zekering doorgebrand te zijn. Nieuwe zekering erin en Ging gelijk weer kapot dus hup de auto laten uitlezen vandaag en er blijkt kortsluiting te zitten in de regelunit van de standkachel voor zover ik begreep. Tevens doordat de zekering kapot ik en er ergens sluiting is ontstaan werken er een aantal dingen niet. Ik zal het document er bij doen. Kan iemand mij meer duidelijkheid geven over wat er kapot is. En welk onderdeel. 
 

Log-KD-098-N-WVWZZZ3CZDE111447-169040km.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Het wordt een kwestie van elimineren. Met alle stekkers los en de zekering blijft heel, dan zit het in de units die je losgehaald heb. Knalt de zekering er meteen uit dan heb je sluiting in de bedrading en wordt het zoeken waar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook de koplamp sproeiers doen het weer, vreemde is ik heb nog niks gedaan. Zou het te maken kunnen dat deze onder een bepaalde temperatuur niet werken. Want ik ik de afgelopen twee weken vaak geprobeerd te sproeien door drie keer snel de sproeihandel in de trekken aan het stuur. En nu ineens doen ie het weer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
27 minuten geleden, Joer zei:

🤣🤣🤣 zit ik ff verkeerd. Echt nooit geweten dan de verlichting aan moest zijn 😱😱 voel me gelijk een beetje dom

Ach dat zei Maxima ook van Willen Alexander:lol: Dus je ben in goed gezelschap. 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Diver nou vandaag is de dag. Bumper eraf en de stekker eruit gehaald. Het waren er drie op de standkachel. Nieuwe zekering erin en contact aan en er gebeurde niks. Toen 1 voor 1 de stekkers er weer en er gebeurd nog steeds niks, daar bedoel ik mee dat de zekering niet door brand. Als ik het knopje bedien van de standkachel gaat ie aan er gelijk weer uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu draaid de motor en bediende ik het knopje nog een keer nu geeft ie eens een storing met die hij opslaat. Komt dat omdat ik ik misschien de stekkers heb los gemaakt. Nu zal ik hem zeker moeten aansluiten op de vscd om te laten resetten?

8A4B3BA9-7CB2-42B2-B11E-90AC2940D573.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Just now, Diver said:

1 ding tegelijk, met de stekkers er uit werkt het niet, dat is logies. Maar blijft de zekering nu heel. ja stop er 1 stekker in en kijk wat de zekering doet, enz 

Gedaan en de zekering blijft heel. Als ik ze 1 voor 1 terug doe. Zelf nu alles terug is blijft de zekering heel. Dus nu geen sluiting

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
20 minuten geleden, Joer zei:

@Diver nou vandaag is de dag. Bumper eraf en de stekker eruit gehaald. Het waren er drie op de standkachel. Nieuwe zekering erin en contact aan en er gebeurde niks. Toen 1 voor 1 de stekkers er weer en er gebeurd nog steeds niks, daar bedoel ik mee dat de zekering niet door brand. Als ik het knopje bedien van de standkachel gaat ie aan er gelijk weer uit. 

Met de stekkers los?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minutes ago, Diver said:

zou de brandstof pomp van de standkachel kunnen zijn. 1 aanvoer en 1 toevoer naar de kachel. 

 Is koelwater. Zijn twee zachte slangen die er aan zitten en heb de motor net laten draaien en nu zijn die slangen warm 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een update voor de geïnteresseerde.

Op dit moment geen sluiting en blijft de zekering heel. Nu geeft ie de storing dat hij geen brandstof krijg, deze storing is nieuw en moet hem laten resetten kijken of deze storing terug komt. 
 

ik wil @Diver ff bedanken voor z’n belletje en het mee denken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, Joer zei:

Zat nog even na te denken en kan het niet zijn dat ie in storing staat of geeft omdat ik ipv ‘95 overgestapt ben op ‘98??

Nee zou geen verschil moeten zijn, je auto loopt er toch ook niet anders op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zou heel goed mogelijk zijn, alleen deze is naar voren gekomen nadat ik de stekkers los had gehaald. Daarvoor gaf de auto deze storing niet. En evt een filter zoals je zegt. Waar moet deze ongeveer zitten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

we zijn weer twee verder en vandaag de auto weer aan de kabel gehad om de foutcodes te resetten. eerst een log gemaakt van de auto (zie log, scan 3), daar staan een aantal fout codes op, deze 1 voor 1 gereset. alleen bij nr:18 kan ik hem niet resetten, hier ook een log van gemaakt en er zitten drie fouten in (zie log, standkachel 1). De andere die terug blijft komen is nr:19, hier ook een log van gemaakt (zie log, standkachel 2), deze kan ik wel resetten maar bij een nieuwe scan komt hij weer terug. 

Log-SCAN 3-WVWZZZ3CZDE111447-169860km-105546mi.txt Log-STANdKACHEL 1.txt Log-STANDKACHEL 2.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden