Ga naar inhoud

Siliconenspray tegen uitdroging rubbers


J.J

Aanbevolen berichten

Siliconenspray tegen bevriezingen en uitdrogen van de rubbers.

 

Ik spuit er altijd alle mee in rubbers, de deur rubbers van buiten, en van binnen via de gaatjes die al aanwezig zijn met de siliconenspray.

Deur rubbers hebben aan de achterkant bestaande kleine gaatjes waar je de spray met een bij horende rietje moet in spuiten, je duwt het rietje eerst zo ver mogelijk naar links en met beleid spuiten, en dat weer terug halen en naar rechts door het gaatje en weer voldoende spuiten, zo ga je de gehele rubber rond

De rubbers van ons gewezen T3-campertje bleven soepel als nieuw en zijn nooit bevroren geweest, die hebben we zestien jaar gehad en ruim 8 Ton mee gereden in een voor ons betere tijd. 

Echt alles wat van rubber was spoot ik er mee in, in geen jaren meer kapotte rubbers gehad, dat spaart dure reparaties en tijd verslinding uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de motor ophang rubber blijven mooi soepel met siliconen spray dat is zeker de moeite waard.

Als de rubbers uitdrogen slijten ze sneller en door verharding dan krijg je meer motor geluid en trillingen te horen, en voelen in de wagen.

Ik denk dat je ook meer kans hebt op motorslijtage, het chassis werkt als een klankbord en versterkt daar mee de trillingen, dit laatste is mijn theorie.

Waarom ben ik  zo precies, we willen de kosten altijd zo laag mogelijk houden en lang ik de zelfde wagen rijden, is door de jaren heen goedkoper voor ons denk ik.

Of je moet een goede handelaar zijn die het altijd weer goed kan verkopen en weer een andere goede wagen koopt.

 

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • SnoopyP changed the title to Siliconenspray tegen uitdroging rubbers
1 minuut geleden, mikerosauer zei:

Ik smeer de rubbers altijd in met vaseline

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
 

Bedankt voor je reactie beste @mikerosauer

 

Ik weet niet wat het allerbest is, maar het voordeel van spuiten is dat het overal tussen en in kruipt, bvb in de deur rubbers, en de motor ophanging.

En ik vermoed dat vaseline meer zand vast houd en weer voor slijtage kan zorgen, maar dat is weer mijn theorie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vasseline werkt misschien heel ander op rubber in, dan uierzalf waar mee ik achter deur ruitenwissers weer soepel mee heb gemaakt, de rubbers waren in geweekt, en iets gaan uitzetten, (wat gegolft) maar dat trok later weer aardig weg.

De ruitenwissers maken nu geen lawaai meer omdat ze weer soepel zijn, geen vette waas op de ruiten, na verschillende keren wissen met water er op.

Ps, ik heb weer aardigheid aan het plaatsen na dat ik wat van me af heb geschreven, sorry en bedankt dat dat even kon.

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-2-2021 om 16:14, BARRY_TDI zei:

Vaseline is voor rubbers wel beste. De zuurvrije spuit vaseline.

 

Bedankt voor je reactie beste @BARRY_TDI

O bestaat er ook zuurvrije spuit vaseline, dat is mooi en ook met een rietje???

Is dat beter dan siliconen spray???

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden