Ga naar inhoud
  • 0

Verkeersteken herkenning: "Geen gebiedsgeg. beschikbaar"


reyhyper

Vraag

Alles wel zo'n beetje geprobeerd in de achterliggende week. Heerlijke auto om mee te rijden. Vreemd genoeg krijg ik Verkeerstekens herkenning niet werkend. Krijg de melding Geen gebiedsgegegevens beschikbaar. Las ergens dat deze zonder navi-kaart wel zou werken, maar dat is bij mij ook niet het geval. Heb nieuwe Navi kaarten geupdate en is ook niet de oplossing.

Fabrieksaf met herkenning geleverd. Kan het selecteren in Navi/Car menu, maar het doet niets bij mij. Iemand nog een idee. Misschien DM firmware update?

 

20210131_112714.thumb.jpg.b64ee4dd8285b085a4b4bf7c5585267d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Import auto ?

Ikzelf zou afleiden dat hij de borden niet herkent van de landinstelling waar hij nu op ingesteld is.

Ik meen me te herinneren dat je in de camera setting wat kon aanpassen of dat hij de camera gebruikt, navi gegevens gebruikt of beide en dan moest je iets instellen op "fusion"

 

Niet het hele draadje gelezen maar wie weet zit er wat nuttigs tussen

http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v-a-g/tiguan-2017-verkeersteken-herkenning-in-combi-discover-media-2-werkt-niet-t19178.html 

 

ik weet niet of u VCDS ter beschikking heeft maar u zou eventueel een kunnen kijken of deze settings zoals in de how to beschreven staan allemaal voldaan zijn

codering verkeersbordenherkenning

 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 hours ago, tvc15 said:

Verkeerstekens worden toch door de camera  in je voorruit herkend? Misschien is er een probleem met die camera. 

Zou kunnen natuurlijk met al die techniek, alleen Lane Assist (+) en Grootlicht Assistentie werkt verder prima. Die werken met dezelfde camera als ik mij niet vergis. Daarnaast zou verkeerstekenherkenning moeten werken vanuit gegevens van de Navigatie, maar dat werkt ook niet bij mij.

aangepast door reyhyper
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verkeersborden worden inderdaad herkend door dezelfde camera, ook maakt ie gebruik van navigatie gegevens. Wanneer ie geen borden ziet, dan geeft ie in feite hetgeen aan wat de navigatie weet.

Heb je onlangs de kaart geupdate? 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 hours ago, Ozzy said:

Verkeersborden worden inderdaad herkend door dezelfde camera, ook maakt ie gebruik van navigatie gegevens. Wanneer ie geen borden ziet, dan geeft ie in feite hetgeen aan wat de navigatie weet.

Heb je onlangs de kaart geupdate? 

Ja ik heb de meest recente kaartupdate medio 2020 op het kaartje gezet. Navi werkt verder perfect. In de instellingen ook netjes aangevinkt. Ook staat de functie gewoon in mijn  dashboard menu.

Ik heb geen VCDS voor deze nieuwere Passat. Volgende week gaat ie even naar de dealer, dan zal ik gelijk vragen voor update DM en instellingen langs te lopen. Mocht dat niet lukken, dan ga ik forumleden heeeeeel lief aankijken. Mogelijk wil iemand mij dan helpen met uitlezen/codering nakijken 🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 hours ago, wulfke said:

Import auto ?

Ikzelf zou afleiden dat hij de borden niet herkent van de landinstelling waar hij nu op ingesteld is.

Ik meen me te herinneren dat je in de camera setting wat kon aanpassen of dat hij de camera gebruikt, navi gegevens gebruikt of beide en dan moest je iets instellen op "fusion"

 

Niet het hele draadje gelezen maar wie weet zit er wat nuttigs tussen

http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v-a-g/tiguan-2017-verkeersteken-herkenning-in-combi-discover-media-2-werkt-niet-t19178.html 

 

ik weet niet of u VCDS ter beschikking heeft maar u zou eventueel een kunnen kijken of deze settings zoals in de how to beschreven staan allemaal voldaan zijn

codering verkeersbordenherkenning

 

Deze heb ik inderdaad ook gevonden en las over het 'updaten', maar wat er is geupdate staat niet in het draadje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Door VW dealer Ede geschakeld met PON en hebben de oplossing.

Update van de DM software (zijnde niet APP CONNECT, AA of NAVI die elk hun eigen versie nummer en update kennen). Deze krijgt een update van 0751 naar 0764 om verkeersbordherkenning ook in NL toe te staan. Gaat volgende week dus naar garage voor update. Kost ca 1 uur werktijd en er moet apart software (op SD) voor worden aangeschaft/besteld. In mijn geval gaven ze aan dat dit binnen de DAS AUT O garantie wordt afgewikkeld. Ben benieuwd.

 

aangepast door reyhyper
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dat denk ik wel. Ze moeten hiertoe SD kaartje bestellen met laatste versie bij importeur (PON).

Ik vertrouw er dan maar even op dat ze geen oude versie sturen, maar...met versie 0764 gaf PON aan dat het probje met verkeerstekenbordenherkenning wel werkt voor geimporteerde auto uit Duitsland met bouwjaar 2017.

Enig idee of er ergens lijstje is met laatste versienummers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minuten geleden, reyhyper zei:

Ja dat denk ik wel. Ze moeten hiertoe SD kaartje bestellen met laatste versie bij importeur (PON).

Ik vertrouw er dan maar even op dat ze geen oude versie sturen, maar...met versie 0764 gaf PON aan dat het probje met verkeerstekenbordenherkenning wel werkt voor geimporteerde auto uit Duitsland met bouwjaar 2017.

Enig idee of er ergens lijstje is met laatste versienummers?

@Passat Rdi is daar wel van op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yep, een update van de software van de Discover Media heeft het probleem met het niet herkennen van de verkeerstekens opgelost. Mede met dank aan @Passat Rdi.

Ook de NAVI software laat nu verkeersborden zien.

Dit is dus niet een update van de navi map of Android Auto/Car Play. Het gaat sec over de update van de software van de DM. In de foto onder het kopje 'hardware'.

Hoewel @Passat Rdi een (nog) nieuwere versie heeft aangereikt, kwam ik niet verder dan versie 0764 (was 0751). Alles werkt verder naar behoren dus blijf er nu maar ff van af  😉

Wat er mooi werkt vind ik is de combi digitale snelheidsweergave met verkeerteken herkenning daarboven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

Het lukte mij niet om die hogere versie er op te krijgen. Dacht dat ik niet goed sd-kaartje heb,,want waar gebruik je die nog voor 😜

Bij dealer hebben ze het toen opgepakt onder garantieperiode, maar kreeg dan wel een lagere versie zo lijkt, zij hadden eigen materiaal. Zij verzekerde mij dat dit voor deze (mijn) hardware versie van de DM de laatste software update is. Of dat zo is geen idee en waar dat nu aan heeft gelegen weet ik niet. E.e.a. Werkt in ieder geval nu.

Dank voor hulp non the less!

aangepast door reyhyper
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden