Ga naar inhoud
  • 0

W8 rem installatie probleem


Frans5Looijen

Vraag

Goedendag, ik heb een W8 uit 04-2004. Handgeschakeld en met 140k op de teller. Hij staat al geruime tijd stil, laad hem wel draaien en op en neer op het pad. Ik heb er al ontzettend veel aan vervangen en ben nu al even bezig met een remprobleem. Het pedaal blijft maar zacht. Ik heb al twee remklauwen vervangen en de remslangen naar de klauwen. Na een heel gedoe met ontluchten deden de remmen het goed. Onlangs moest ik linksvoor de halve ophanging vervangen wegens sluitage en heb de remslang vervangen.....sindsdien is het pedaal soft. Inmiddels nieuwe rembekrachtiger en hoofdremcilinder....op alle 4 de wielen gaan ontluchten, zowel op de ouderwetse wijze als met een vacuumpomp. Maar pedaal blijft zacht.

Via VCDS meerdere keren de ABS uitgelezen. Ik kom er wel in maar kan niet de ABS ontluchting starten. Krijg dan een error.

Iemand enig idee waar te zoeken? Toch de ABS module?

 

Mvg, Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
9 hours ago, Vdub said:

ik neem aan dat je begint bij RA, dan LA, dan RV en als laatste LV met ontluchten?

Ja deze volgorde pas ik toe maar heeft geen resultaat. Ik heb ook goed gekeken of ik ergens een lek kan zien maar alles ziet er goed uit. De gehele rem installatie is zo'n beetje nieuw....alleen de ABS unit niet. Kan mij niet anders voorstellen dan dat daar het probleem zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry voor wat late reactie. Neen de leidingen zijn niet vd ABS module losgemaakt. Ik heb 3x met een Luchtdruk apparaat de leidingen compleet doorgespoeld. Bij elkaar een paar liter nieuwe vloeistof er doorheen gehaald. Met draaiende motor de procedure uitgevoerd. Via VCDS kan ik niet de ABS module 'onlucht' programma starten. Krijg daar een ERR code. Het pedaal is met niet-draaiende goed hard. Met draaiende motor vind ik hem nog steeds wat te soft. Pedaal kan behoorlijk ver ingetrapt worden. Auto remt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden