Ga naar inhoud

OBD2 tips


Thomas1984

Aanbevolen berichten

Hoi forumleden,

Recent was het motormanagementlampje aangegaan, wat mij gelijk zweetdruppels in m'n nek opleverde. Het bleek gelukkig een foutmelding op incidentele frictie in het blok, wat mogelijk te wijten is aan het E10 tanken en lange stilstand. Nu overgestapt op E5 en met een grote beurt achter de rug, zou dit probleem niet snel meer terug moeten komen. 

Vanmorgen heb ik met de hulp van @Passat Rdi wat onderdelen besteld ter voorbereiding voor het installeren van een DM en achteruitrijcamera. Nu zat ik wat verder te spitten op Alixpress en ben ik die OBD2 apparaten steeds interessanter gaan vinden. Ik wil eigenlijk zo'n apparaatje in m'n auto laten liggen, mocht ik een dergelijk issue weer eens tegenkomen. Het gaat dus vooral om het inzien van eventuele foutmeldingen. Ik hoef niet constant het functioneren te kunnen inzien, maar vind dit wel interessant.

Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn en welke OBD2 apparaten wel aan te raden zijn. Ik ben a-technisch, maar probeer te leren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Zelf heb ik een OBD2 gekocht ander half jaar geleden volgens mij via bol. Was nog geen €25 en niks van Ali. Afhankelijk van welke telefoon je hebt zijn er ruim voldoende app. Zelf heb ik OBD fusion op de iPhone en werk prima voor dat soort storingen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je deze voor het uitlezen van de storingen en dan wissen, of is er meer mogelijk?

Ik heb intussen een apparaatje van een tientje gekocht. Na wat gepuzzel met de juiste app vinden, gelijk een motorstoring lampje kunnen verhelpen. Maar ben benieuwd wat er meer mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Thomas1984 zei:

Gebruik je deze voor het uitlezen van de storingen en dan wissen, of is er meer mogelijk?

Ik heb intussen een apparaatje van een tientje gekocht. Na wat gepuzzel met de juiste app vinden, gelijk een motorstoring lampje kunnen verhelpen. Maar ben benieuwd wat er meer mogelijk is.

Geloof me, er kan meer mogelijk zijn dan dat je lief is.

Je zal niet de eerste zijn die de hele bcm wist en de auto niet meer starten kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Thomas1984 zei:

Gebruik je deze voor het uitlezen van de storingen en dan wissen, of is er meer mogelijk?

Ik heb intussen een apparaatje van een tientje gekocht. Na wat gepuzzel met de juiste app vinden, gelijk een motorstoring lampje kunnen verhelpen. Maar ben benieuwd wat er meer mogelijk is.

Als je de boel goed wil verkloten, voor al door gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden