Ga naar inhoud
  • 0

Turbo van 2.0tsi op 1.8tsi bzb blok


Passat cc 2009

Vraag

Hallo allemaal,

Zijn er mensen die antwoord hebben op het volgende:

Ik rij een passat cc 1.8tsi waarvan de turboklep slap is met als gevolg underboost melding. De motor is gechipt en leverde hierdoor ook niet meer zijn max vermogen. Nu heb ik vernomen dat de 2.0tsi turbo ook past op het 1.8tsi bzb blok. Dus ik dacht een mooie upgrade. Ik vraag me alleen af of de olieleiding en koelvloeistof leiding ook past? of eventuele andere zaken die passend gemaakt dienen te worden. Uiteraard zal ik nadien de chip laten aanpassen bij de tuner.

😄

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb inderdaad een ihi 2.0 turbo er op gezet. Inpreciepen plug and play kwa leidingen. Alleen montage gaatjes van de leidingen komen niet overheen. Dus heb 2 van de leiding beugeltjes niet kunnen vast zetten, maar inpreciepen maakt dat niet uit. Na montage wel op nieuw laten mappen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Passat Rdi said:

Ik heb inderdaad een ihi 2.0 turbo er op gezet. Inpreciepen plug and play kwa leidingen. Alleen montage gaatjes van de leidingen komen niet overheen. Dus heb 2 van de leiding beugeltjes niet kunnen vast zetten, maar inpreciepen maakt dat niet uit. Na montage wel op nieuw laten mappen. 

Hoi Rob. Bedankt voor je reactie. Ik weet niet waar ihi voor staat. Maar ik kan aan een 2.0 turbo komen van ccz 2.0 tsi, die zou ook moeten passen toch? Heb jij voor de leidingen de 2.0 versies gebruikt of heb je die van de 1.8 overgezet. Ik kan iig aan een turbo komen met die helemaal compleet is met leidingen.

ik heb tevens gelezen dat de 2.0turbo wel sterker is kwa vermogensopbouw. Hoe heb jij dit ervaren? Is de jouwe nog stock of ook gechipt. Hoeveel pk kwam je uiteindelijk op

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
41 minutes ago, Ozzy said:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=959148997465049&id=367621829951105

Oud forum lid die dezelfde turbo erop had gezet destijds. 

Ziet er goed uit. Ik denk dat daar echt de K04 turbo is gebruik. Ik wil in tegenstelling tot dat de normale originele 2.0tsi turbo gebruiken. 

maar bedankt voor het doorgeven. Ik zal is kijken of ik contact kan leggen met hem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Passat cc 2009 zei:

 Is de jouwe nog stock of ook gechipt. Hoeveel pk kwam je uiteindelijk op

In de passat van Rob is niks meer stock 🤪 . Elke dag moet hij de oprit stenen terug goed leggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de originele leidingen overgezet. Ihi is het merk van de turbo. Na de turbo montage en mappen kwam er 370 nw en 256 pk uit.  Waar ik nu op zit met overige aanpassingen is even gissen maar golf 7 gti met 300 geef ik het nakijken in het algemeen. Binnen kort komt er een alu inlaat spruitstuk op met 2,6l inhoud, deze heb ik al liggen. Als deze gemonteerd is en kleppen gewalnoot blast laat ik hem opnieuw mappen en meten. Denk dat eind februari alles klaar is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En heel misschien nog methanol injectie van snow performance,maar moet even kijken of dit nog gaat. Ik had wel na de turbo upgrade probleem dat de koppeling origineel het niet trok. Heb uiteindelijk 2 koppelingen er in gehad die het ook niet trokken. Uiteindelijk bij sachs performance koppeling laten maken dit gaat nu 1, 5 jaar goed. Hou er dus rekening mee dat het kan zijn dat je ook je koppeling moet gaan vervangen na upgrade. Ik heb trouwens een handbak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Passat cc 2009 zei:

Ziet er goed uit. Ik denk dat daar echt de K04 turbo is gebruik. Ik wil in tegenstelling tot dat de normale originele 2.0tsi turbo gebruiken. 

maar bedankt voor het doorgeven. Ik zal is kijken of ik contact kan leggen met hem

Was de turbo van een a3 8P FL 2.0t(f)si die origineel 200pk ofzo doet.

Volgens mij zit hij tegenwoordig op het Audi forum. 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 uren geleden, Passat cc 2009 zei:

Hallo allemaal,

Zijn er mensen die antwoord hebben op het volgende:

Ik rij een passat cc 1.8tsi waarvan de turboklep slap is met als gevolg underboost melding. De motor is gechipt en leverde hierdoor ook niet meer zijn max vermogen. Nu heb ik vernomen dat de 2.0tsi turbo ook past op het 1.8tsi bzb blok. Dus ik dacht een mooie upgrade. Ik vraag me alleen af of de olieleiding en koelvloeistof leiding ook past? of eventuele andere zaken die passend gemaakt dienen te worden. Uiteraard zal ik nadien de chip laten aanpassen bij de tuner.

😄

 

kan ook iets buigen van de steun van de drukdoos nog wel helpen denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 hours ago, Passat Rdi said:

Ik heb de originele leidingen overgezet. Ihi is het merk van de turbo. Na de turbo montage en mappen kwam er 370 nw en 256 pk uit.  Waar ik nu op zit met overige aanpassingen is even gissen maar golf 7 gti met 300 geef ik het nakijken in het algemeen. Binnen kort komt er een alu inlaat spruitstuk op met 2,6l inhoud, deze heb ik al liggen. Als deze gemonteerd is en kleppen gewalnoot blast laat ik hem opnieuw mappen en meten. Denk dat eind februari alles klaar is. 

Ok. Goed om te weyen dat de originele leidingen overgezet moeten worden. 256pk bij puur turbo swap en remap? Dat is nogal een dikke winst. Ik heb vernomen van iemand dat de handbak koppeling maar 370nm kan verdragen. Dus daar zat je al tegenaan. Ik denk dat na ik de turbo geplaatst heb em wat milder laat afstellen of iig niet het koppel te rap laat stijgen met als gevolg slippende koppeling.

 

Mooie toekomstplannen heb je. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 uren geleden, Passat Rdi zei:

Ik heb de originele leidingen overgezet. Ihi is het merk van de turbo. Na de turbo montage en mappen kwam er 370 nw en 256 pk uit.  Waar ik nu op zit met overige aanpassingen is even gissen maar golf 7 gti met 300 geef ik het nakijken in het algemeen. Binnen kort komt er een alu inlaat spruitstuk op met 2,6l inhoud, deze heb ik al liggen. Als deze gemonteerd is en kleppen gewalnoot blast laat ik hem opnieuw mappen en meten. Denk dat eind februari alles klaar is. 

Wat heb je er allemaal aan gedaan?

Heb je toevallig ooit je 100-200km/h tijd gemeten? Ben ik wel benieuwd naar. Aan de hand van een 100-200km/h tijd kan je ongeveer schatten hoeveel vermogen je hebt.

 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat er nu allemaal gedaan is, 

Boost buizen kit. 

Cold airintake volledig carbon tot op de turbo. 

S3 intercooler. 

2.0ihi turbo voor montage laten reviseren. 

Oil catch can. 

Miltek 3 inch volledig vanaf turbo met 200cells sportcat. 

R8 bobbins. 

Gfb Dvx diverter. 

Andere bougies. 

Adrik tuning  remap. 

In aankomst ander spruitstuk. 

 

In z'n 4 loopt ie al 250 

Hardst gereden 282kmh op de teller. Met ron102 in Germany 

 

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klinkt als haast dezelfde specs die Dennis had. Zo'n 290 a 300pk zou je moeten hebben/kunnen halen in de huidige staat. 
250 in de 4, was dat tegen de toerenbegrenzer aan ofzo? Als het goed is doen ze ongeveer 200 bij 6000 toeren in de 4, toch?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 21-1-2021 om 23:19, Passat cc 2009 zei:

Ja er zijn wat mogelijkheden om weer wat meer voorspanning te krijgen op de turboklep. Maar ik vind het altijd link. want teveel voorspanning kan weer lijden tot overboost.

dat zal wel meevallen aangezien dat weer door de N75 en de DV wordt geregeld.. heeft ook niemand gezegd dat je dat beugeltje met de heftruck moet verbuigen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden