Ga naar inhoud

Zeer gevoelig gaspedaal bij autohold


B-ace

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een B8 variant waar ik heel erg tevreden over ben. Er is echter één ding dat mij heel erg stoort. Ik gebruik graag de autohold functie, wat ik op zich erg fijn vind. Maar wanneer ik dan weer weg wil rijden, moet ik heel voorzichtig het gaspedaal indrukken wil de auto niet in een schok wegschieten. Het vraagt om heel veel beleid om de auto rustig te laten optrekken. 

Zijn meer mensen bekend met dit issue en is er een oplossing bekend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens weg te rijden op dezelfde manier zonder autohold. Wat ervaar je dan?

Hetgeen wat je beschrijft is volgens mij een producteigenschap van een DSG i.c.m. autohold. Iets soortgelijks heb ik gemerkt toen ik een paar keer even in een B8 met DSG mocht rijden. 

Zelf heb ik een handbak en daarmee ervaar ik helemaal geen schok of iets dergelijks, hoe ik ook probeer weg te rijden. Wel merk ik dat ik niet zo snel weg ben als wanneer autohold uit staat, maar dat spreekt voor zich. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Ozzy zei:

Probeer eens weg te rijden op dezelfde manier zonder autohold. Wat ervaar je dan?

> Dit is prima. Wanneer ik de rem loslaat rolt hij gewoon weg en kan ik normaal gas geven. 

Hetgeen wat je beschrijft is volgens mij een producteigenschap van een DSG i.c.m. autohold. Iets soortgelijks heb ik gemerkt toen ik een paar keer even in een B8 met DSG mocht rijden. 

> Dat zou jammer zijn..

Zelf heb ik een handbak en daarmee ervaar ik helemaal geen schok of iets dergelijks, hoe ik ook probeer weg te rijden. Wel merk ik dat ik niet zo snel weg ben als wanneer autohold uit staat, maar dat spreekt voor zich. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens de Meet & Greet (2018) was er iemand met een B8 die hetzelfde ervaart als jij. Ik herkende dit omdat mijn B6 met DSG ook schokkend wegreed. Maar mijn B8 heeft daar geen last van. Toen ik hem in mijn auto liet rijden, zei hij dat mijn B8 anders (beter) wegrijdt dan zijn B8. Geen idee waar dit verschil in zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, JanSL zei:

Tijdens de Meet & Greet (2018) was er iemand met een B8 die hetzelfde ervaart als jij. Ik herkende dit omdat mijn B6 met DSG ook schokkend wegreed. Maar mijn B8 heeft daar geen last van. Toen ik hem in mijn auto liet rijden, zei hij dat mijn B8 anders (beter) wegrijdt dan zijn B8. Geen idee waar dit verschil in zit...

Had diegene een 1.4TSI of een 1.6TDI met Dsg7 (dq200)? Waarschijnlijk komt het dan door de bak, gezien Jaap en jij er geen last van hebben.  

6 minuten geleden, martijn v o zei:

Was het niet zo dat je dat kan instellen, vroeg, midden of laat?

En als hij op laat staat dan houdt ie de rem even vast en dan schokt het wel.

Ik weet niet of dat instelbaar is, bij Skoda namelijk wel.

Is mogelijk als het goed is. Zie link in post van Jaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, jaap zei:

Mijn vorige B8 op benzine deed het ook.

Maar mijn huidige diesel heeft er geen last van.

Volgens mij is het met VCDS aan te passen.

https://www.stemei.de/pages/coding/vw-passat-b8/anfahrassistent.php

Ah, dat is interessant! Dat zou ik even moeten uitzoeken. 

3 uren geleden, JanSL zei:

Tijdens de Meet & Greet (2018) was er iemand met een B8 die hetzelfde ervaart als jij. Ik herkende dit omdat mijn B6 met DSG ook schokkend wegreed. Maar mijn B8 heeft daar geen last van. Toen ik hem in mijn auto liet rijden, zei hij dat mijn B8 anders (beter) wegrijdt dan zijn B8. Geen idee waar dit verschil in zit...

Ik ben dus niet de enige :)

3 uren geleden, martijn v o zei:

Was het niet zo dat je dat kan instellen, vroeg, midden of laat?

En als hij op laat staat dan houdt ie de rem even vast en dan schokt het wel.

Ik weet niet of dat instelbaar is, bij Skoda namelijk wel.

In de link van Jaap staat inderdaad dat hij bij ‘vroeg’ minder zou moeten schokken. Ik ben dan heel benieuwd hoe hij bij mij ingesteld staat. 
 

Bedankt voor de behulpzame reacties iedereen!

aangepast door B-ace
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden