Ga naar inhoud
  • 0

1.8T Melding lage oliedruk, slechte koude start en onrustige toerenteller


Karaca10

Vraag

Hallo allemaal..

Ik rij een skoda superb met 1.8T AWT. 
bij aankoop heb ik wat pvc onderdelen vervangen motor geflushd daarna voorzien van de grotere oliefilter (big kahuna) en 5w40 olie welke niet meer dan 9/10.000 km erin zit. Ik heb er inmiddels 25.000km opzitten en niet een keer sludge gezien. 
 

vorige week de wagen gestart en viel weer uit gestart en een seconde later valt ie weer uit. Daarna met wat extra gas hem aan de praat gekregen en een ogenblik later geeft ie het rode oliekannetje weer op de dash met de drie bekende piepjes. Een paar km gereden en de melding blijft aanhouden. 
 

mijn eerste gedachte, olieaanzuig met zeef. 2 jaar geleden deze met een soort endoscoop bekeken maar geen sludge kunnen zien. 
dus, pan eraf zeef vervangen (geen sludge en zeef was op een paar stukjes plastic, schoon) en alles weer in bedrijf gesteld. Probleem met oliedruk blijft zichtbaar op dash. 
hierna een analoge drukmeter erop  aangesloten, resultaat 4 bar met koude motor en met gasgeven stijgt de druk mee. Ik heb het blok nog niet warm laten lopen. 
wat nu? Oliedruksensor?

 

hier een filmpje van gisteravond

 

3546CC10-62B7-4F1C-930A-B5AEE46FC70C.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoge druk pomp ? Mk5 van me vriendin gaf ook zon melding omdat de pomp lekte en de olie verdunde hier door.

Deze zit op de kop en lekte het blok in

Weet niet of hij bij de 1.8 ook op de kop van je blok zit .(hier ging het om een 1.4 tsi tsi14.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmorgen kwam mn broer langs met een uitleescomputer. De wagen gestart en begonnen met fouten uitlezen hier kwamen een 8/9 tal oudere en recente storingen naar voren. Tijdens dit alles draaid het blok rustig warm en  :

-géén lage oliedruk melding

-géén dansende toerenteller

gewoon helemaal niks van dat!😧

de resterende foutcode’s gewist zoals airbag en instrumentenpaneel etc, en deze kwamen ook niet meer terug.

analoge oliedrukmeter zit nog aangesloten en geeft netjes 4 bar en al warm draaiend 3 bar aan, dat is dus ook OK. 
 

ik snap er helemaal niks meer van🤔

Het enige voordeel van allemaal is dat ik weet dat er geen sludge in het blok zit en de zeef is nu nieuw. De oliedrukmeter heeft me gerustgesteld ook al was dat mosterd na de maaltijd,  alleen wat kopzorgen gehad en wat vuile handen.

 

wie het weet mag het zeggen..

65B433A6-DF45-4A6A-B601-C665B5A4CFBC.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden