Ga naar inhoud

Passat 3C irritante motor resonantie.


Jbrunet

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden, hierbij een hersenkraker voor de DieHards:

Ik had erg veel last van trillingen in de voorwielen van mijn Passat 3C variant 2.0TDI 

Om dit op te lossen zijn nieuwe Michelin banden gemonteerd (oude banden moesten toch vernieuwd worden) en tegelijk de velgen nagekeken die niet krom zijn. Dit hielp niet. Daarna zijn alle rubbers van alle draagarmen aan de voorkant vervangen (sommigen waren al goed versleten). Dit was het ook niet en toen hebben we de aandrijfassen vervangen. Dit was het ook niet en na wat meer gepuzzeld te hebben zijn alle wiellagers vervangen en dat bleek de oplossing (330000 km). 
Toen ik na het wisselen van de aandrijfassen naar huis reed zat er opeens een hinderlijke resonantie die je alleen voelt als je optrekt in elke versnelling tussen 1800-2000 rpm. Je hoort dan een vrij luid irritante Oemp en voelt deze trillingen ook goed in de bodemplaat bij je voeten aan de rechterkant en iets minder aan de linkerkant en tevens voel je het ook in het stuur. De monteur die alles heeft uitgevoerd heeft alles nagekeken (oa speling in de lagers en van de dynamo, de motor rubber blokken. Hij heeft zelfs de oude aandrijfassen terug gezet maar niets hielp. 

is er iemand die een idee kan hebben wat evt. de oorzaak kan zijn.?

Ik zou je erg erkentelijk zijn want dit is zoo hinderlijk.!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden