Ga naar inhoud

laden GTE


bert111

Aanbevolen berichten

VW Passat Variant GTE - 2020

Een vraagje hier , regelmatig moet ik voor mijn werk een week of meer dat ik niet met mijn auto rij , mijn vorige , BMW 225 XE , hing dan de ganse tijd aan de lader , kan dit met deze ook

of is het beter dat ik hem niet aan de lader hang en hem laad als ik er ben ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook heb ik mij de abb gedownlood "We Connect " 

ik had gedacht dat ik daar een beetje van alles mee kon zien en doen maar dit is niet het geval , ik kan niet zien hoever de stand van de te laden accu is , kan niet zien

hoeveel km ik electrisch gereden heb op de kms van de gereden kms all inn , hoe vaak heb ik geladen op 1 volle benzinetank ..?????

deze morgen bij mij thuis vertrokken met volle opgeladen accu - 32 km !!!  en ik dacht van een accu van 50 km te hebben ????

Nu moet ik zeggen dat ik de auto met bijna volle benzinnetank en met accu met 32 km gekregen heb , dacht dus dat ik een accu geladen aan 75% gekregen had maar

32 km zou dus een volle accu zijn ???

 

ben ik nu een beetje teleur gesteld ?  ja misschien toch een beetje maar niet op het punt om te zeggen dat ik heb morgen terug inruil op iets anders  hahahahha

neen hoor , hij rijd zalig , zit goed , warmt heeeeel goed op met de standkachel ( of was het strandkachel ? )

ben nog op zoek naar het verbruik ook , zal wel ergens vermeld staan zeker ?

Dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook betaald voor de weconnect dienst? Ben je ook hoofd eigenaar in die app?

Vwb de accu range. Met dit weer staat deze bij mij op 50km en zodra ik de auto aanzet met stoel verwarming en de kachel op “auto” dan hou ik zo’n 42 km over.

Maar als je de airco vol aanzet en de blower op standje 10 dan verandert dat snel.

Het is even aftasten hoe je het beste kan rijden en waar je voorkeur naar uitgaat. Volledig elektrisch, of power met gte stand, of er tussenin met de hybride stand.

De Passat GTE is in niks een zuinigheidswonder en al zeker geen EV met een enorme range, maar daar koop je zo’n auto ook niet voor. Je koopt hem voor de combinatie om met regelmaat kleine stukjes op accu te rijden en om met een auto in die grootte een fatsoenlijke afstand “op een tank” te rijden.

Veel plezier van je auto. Maar dat gaat vast lukken!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bert111, je hebt geen batterij van 50 km, maar een batterij van 13kWh. Hoever je daarmee komt hangt af van veel factoren: buitentemperatuur en snelheid zijn de belangrijkste. Overigens is de geschatte afstand die je kan halen op je dashboard bij jouw facelift model veel nauwkeuriger (minder optimistisch) dan bij de pre-facelift modellen, die ook een kleinere batterij hebben van 9.9 kWh. Als het straks weer boven de 18 graden is dan zal je zien dat die 50 km voor jou zeer wel haalbaar is.

Over We-connect: je moet wel degelijk de laadtoestand van je batterij en de vulgraad van je benzinetank kunnen zien, ook rithistorie met verbruik in l/100km en kWh/100 km. Ik denk dat er dus iets niet helemaal goed zit met de koppeling tussen je auto en de app. Of het werkt niet in België voor een importauto. Misschien de VW-helpdesk bellen?

De batterij van de facelift heeft cellen met een grotere capaciteit, bij dezelfde afmetingen als de pre-faceliftcellen. Deze cellen zijn wat gevoeliger voor stress, daarom het advies om bij langere stilstand de ladingsgraad ergens tussen de 30 en 70% te houden en pas kort voor vertrek te laden tot 100%. Lithium ion batterijen voelen zich het lekkerst bij 50% lading.

aangepast door tvc15
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Groovejunk jij ziet een range van 42km met dit weer?

Even uit nieuwschierigheid.. Wat heb je dan allemaal uit en aan staan qa energie verbruikers? 

Ik zie met dit weer 37km op de display. 

Dan heb ik wel de stoelverwarming, airco en kachel op 23c aan. 

Alles uit zie ik 48km als range (wat je natuurijk nimmer in de praktijk zal halen) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Melvin. H. zei:

@Groovejunk jij ziet een range van 42km met dit weer?

Even uit nieuwschierigheid.. Wat heb je dan allemaal uit en aan staan qa energie verbruikers? 

Ik zie met dit weer 37km op de display. 

Dan heb ik wel de stoelverwarming, airco en kachel op 23c aan. 

Alles uit zie ik 48km als range (wat je natuurijk nimmer in de praktijk zal halen) 

Nu daarnet had ik ook 45 km met nog 20 min te gaan !! ( zag ik ondertussen dat ik mijn we-connect aan het proberen aan te sluiten was , is ook

niet gelukt ppfff  gaf mij de melding ' vervang batterij sleutel '   wat ik dan ook maar gedaan heb , maar toch komt het niet helemaal goed , morgen nog maar eens kijken )

hij heeft dan bijna 6uur aan de lader gehangen....

 

aangepast door bert111
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Groovejunk jij ziet een range van 42km met dit weer?
Even uit nieuwschierigheid.. Wat heb je dan allemaal uit en aan staan qa energie verbruikers? 
Ik zie met dit weer 37km op de display. 
Dan heb ik wel de stoelverwarming, airco en kachel op 23c aan. 
Alles uit zie ik 48km als range (wat je natuurijk nimmer in de praktijk zal halen) 

Yes. Als de mijne vol is geeft die vaak 51 of 52 km aan. Start ik de auto, zet de stoel verwarming aan op standje 1. (Heet zat..) en druk op de GTE knop. Navi / entertainment staat aan. Bluetooth verbonden en de kachel staat altijd op standje ‘auto’.

Het schommelt een beetje tussen de 42 en 45 wat ik dan zie aan range.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu daarnet had ik ook 45 km met nog 20 min te gaan !! ( zag ik ondertussen dat ik mijn we-connect aan het proberen aan te sluiten was , is ook
niet gelukt ppfff  gaf mij de melding ' vervang batterij sleutel '   wat ik dan ook maar gedaan heb , maar toch komt het niet helemaal goed , morgen nog maar eens kijken )
hij heeft dan bijna 6uur aan de lader gehangen....
 

6 uur aan de lader!? Met hoeveel ampere laadt je dan op!?

Wat lukt er niet met Weconnect aansluiten dan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Groovejunk zei:


6 uur aan de lader!? Met hoeveel ampere laadt je dan op!? emoji28.png

Wat lukt er niet met Weconnect aansluiten dan?

gewoon stopcontact ...

denk dat ik het nu heb maar ik weet niet of dit betalend is of niet..

ik zie nu alles , ramen op/sluiten , auto openen /sluiten enz   maar bij verbruik enz is er niets   ..../.... , kmstand idem 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Melvin. H. zei:

@Groovejunken dit is met de auto in de buitenlucht en met de huidige temperaturen?

Je auto staat niet bv in een overdekte parkeergarage? 

If so.. Nette waardes hoor. 

Wat ik zeg.. Met alle verwarmingen aan kom ik niet hoger dan 38 max

die van mij ook niet ....🥶

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bert111misschien een wat rare vraag, maar heb je wel al betaald voor deze App?

Kost 60,-  elk jaar. 

Als je dit nog niet gedaan hebt is de App nog niet actief 

Edit :ik zat alles even terug te lezen en zie dat deze suggestie al eerder gedaan is waarop jij geantwoord hebt er niet voor willen te betalen. Dan is hiermee het antwoord ook meteen gegeven waarom de App niet werkt.

Ikzelf heb wel betaald voor deze App, en mocht je wat hebben aan mijn mening, dit doe ik volgend jaar niet nog een keer. Ik zie weinig toegevoegde waarde van deze App. 

aangepast door Melvin. H.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je betaald niet voor de app, maar voor de functionaliteit om op afstand "iets" te kunnen zien van je auto. Danwel op een website, danwel in een App. Ik vind het wel handig om te zien of die accu vol is of niet, of de auto verwarmen / koelen op afstand of schema. Wil ik best 5 euro per maand voor betalen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is wat de PC mij geeft in verband met Me-Connect ;

Serviceafspraken

 

Volgende Inspectie

-- / --

 

Volgende Olieservice

-- / --

 

Uw dienstenpakketten

 

We Connect Plus

12-02-2020 – 12-02-2023

 

Noodoproepservice

 

We Connect

onbegrensd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat je de Volkswagen-helpdesk even moet bellen. Dit abonnement liep al op de auto voor gebruik door de vorige eigenaar. Met opzetten van een nieuwe hoofdgebruiker is er waarschijnlijk iets mis gegaan. Het zou kunnen dat de vorige eigenaar de auto niet losgekoppeld heeft van zijn autolijst in zijn app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok , dus ik zou gewoon eens een belletje moeten geven ... dat ga ik dan ook even doen 😀

ergens ( weet weer al niet meer waar ) had ik ook steeds meldingen van " technisch probleem , probeer later nog eens "  

ook staat mijn auto steeds geseind als " deur ontgrendeld " maar vergrendelen gaat ook niet

bij de temperatuur van het voorverwarmen staat 22° maar kan het niet verminderen/verhogen ...

moet ergens een " bug " inzitten .....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Yes. Als de mijne vol is geeft die vaak 51 of 52 km aan. Start ik de auto, zet de stoel verwarming aan op standje 1. (Heet zat..) en druk op de GTE knop. Navi / entertainment staat aan. Bluetooth verbonden en de kachel staat altijd op standje ‘auto’.

Het schommelt een beetje tussen de 42 en 45 wat ik dan zie aan range.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Heb het even snel op de film gezet. Eerste filmpje is starten van de GTE. Tweede is om te laten zien wat er overblijft in de accu :

https://youtube.com/shorts/taDEZ3S_wfU

https://youtube.com/shorts/Q04z-ft4uxs


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden