Ga naar inhoud
  • 0

Passat GTE, vraag over aanslaan van koude motor


Melvin. H.

Vraag

Goedendag, 

Ik ben benieuwd naar jullie mening over het volgende. 

Afstand tussen werk en huis is iets meer dan 30km en deze probeer ik geheel electrische af te leggen. 

Nu, in deze kou, red ik het net niet met mijn accu om volledig electrische rijdend de rit te maken.

Dit betekent dat met een snelheid van 100km/uur op de snelweg de verbrandingsmotor aanslaat. Een totaal koude motor wel te verstaan. 

Ik weet van de "speciale" coating en de tussentijdse smering van de zuigers, maar toch.. Het lijkt mij niet bijster goed als een motor, geheel koud, in eens zo belast wordt. 

Hoe kijken jullie hier tegen aan? 

 

En dan nog een vraag die nu bij mij speelt. 

Elke dag zal bij de laatste kilometer de verbrandings motor nog even aanslaan. 

2x per dag.. 5x in de week voor een zeer kort moment waardoor deze totaal geen kans krijgt om op temperatuur te komen. 

Hoe slecht is dit om steeds maar weer heel kort te draaien, zonder warm te worden. 

Volstaat het om bijvoorbeeld  1x in de week een rit geheel te rijden op verbrandingsmotor zodat deze alsnog de kans krijgt om weer schoon te branden? 

 

Ik hoor graag jullie gedachten hier over 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Of je rijd met alleen de stoelverwarming aan dat scheelt ook wel veel t.o.v de kachel. Als je een interieurverwarmer(standkachel) hebt is t natuurlijk nog beter, die kun je ook instellen op n vertrektijd(alleen via kachelmenu) waardoor je op dat ritje je elektrische kachel helemaal niet meer nodig hebt als ie al warm is. Dat hele kleine beetje benzine waar de standkachel op werkt is te verwaarlozen dan. En anders dus idd dan maar 18gr ipv 22 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden