Ga naar inhoud

regeneratie


bert111

Aanbevolen berichten

Hey ,

eind van de week gaat mijn bmw 225xe ( hybride ) eruit en komt er de passat variant 2020 gte voor in de plaats .

met de bmw kon ik in sportstand heel wat elec terugwinnen , zo had ik bij ongeveer 10 km rijden 10km gewonnen met een max van 50% van de capaciteit

van de accu die 7.5kw bedroeg ( dus iets van 15 km max )

mijn vraag , is dit ook mogelijk met de passat en ook tot helft accu en hoe moet het dan daar er geen sportstand opstaat buiten de GTE stand ?

dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je goed begrijp, dan vraag je of je met de benzinemotor de batterij op kan laden?  Dat kan inderdaad: als je op de E-mode knop, naast de pook, drukt en je selecteert “hybride”, dan kan je op het scherm met de pijltjes naast de batterij aangeven tot welk niveau je batterij geladen (of ontladen) moet worden. De pre-facelift modellen hebben een aparte “battery charge” mode, bij de facelift gaat dit dus anders. Als je de GTE mode kiest, dan laadt de benzinemotor je batterij tot ca. 50%, om voldoende boost power beschikbaar te hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tvc15 zei:

Als ik je goed begrijp, dan vraag je of je met de benzinemotor de batterij op kan laden?  Dat kan inderdaad: als je op de E-mode knop, naast de pook, drukt en je selecteert “hybride”, dan kan je op het scherm met de pijltjes naast de batterij aangeven tot welk niveau je batterij geladen (of ontladen) moet worden. De pre-facelift modellen hebben een aparte “battery charge” mode, bij de facelift gaat dit dus anders. Als je de GTE mode kiest, dan laadt de benzinemotor je batterij tot ca. 50%, om voldoende boost power beschikbaar te hebben.

 

dat was het dus mijn vraag , top hoor , is dus in dezelfde zin als de bmw , tot 50% opladen ..... hoe zou het komen dat ze allemaal maar tot 50% gaan , zou goed zijn mocht het voor de 100% kunnen opladen , toch ?  😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opladen van de batterij via de benzinemotor is niet erg efficiënt en dus een dure oplossing. Bovendien win je ook energie terug tijdens het remmen, dat kan dus ook niet als je batterij helemaal vol zit.  Je kan overigens met gebruik van de pijltjes, zoals hierboven beschreven, de batterij voller laden dan 50%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tvc15 zei:

Opladen van de batterij via de benzinemotor is niet erg efficiënt en dus een dure oplossing. Bovendien win je ook energie terug tijdens het remmen, dat kan dus ook niet als je batterij helemaal vol zit.  Je kan overigens met gebruik van de pijltjes, zoals hierboven beschreven, de batterij voller laden dan 50%.

is misschien wel interessant bij lange ritten of momenten dat je niet aan een stekker kan laden , of zie ik dat verkeerd ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Melvin. H. zei:

@tvc15kan jij misschien iets beter uitleggen wat jij bedoelt met "met het gebruik van de pijltjes"

Ik ben sinds kort in bezit van een Passat GTE uit 2016, en wat jij nu omschrijft, aangeven tot hoe ver hij zich weer vol laadt, ken ik nog niet 

Dit kan alleen bij de faceliftmodellen, jouw Passat uit 2016 is een pre-facelift, jij hebt de keuze om “battery charge” te kiezen als je op de E-mode knop drukt. Dat werkt dus niet meer zo bij de modellen vanaf modeljaar 2020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, bert111 zei:

is misschien wel interessant bij lange ritten of momenten dat je niet aan een stekker kan laden , of zie ik dat verkeerd ? 

Omdat het rendement van een benzinemotor laag is, is dat een dure hobby. Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld de minimale ladingstoestand op ongeveer 50% zetten (voorbeeld) om het laatste stuk elektrisch te rijden. Dat is voordeliger dan eerst je batterij leegrijden en hem dan met de benzinemotor weer opladen.  De facelift gaat trouwens slimmer om, in de hybridestand, met z’n batterij dan de pre-facelift. Als je navigeert, dan zorgt hij ervoor dat je de batterij optimaal leegrijdt over de hele route. In praktijk rijd je dus behoorlijk zuinig in de hybride-stand als je begint met een volle batterij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden