Ga naar inhoud
  • 0

Lekkage achter passagiersstoel


Marcel.

Vraag

Hi Heren en evt Dames! 

Laatste tijd veel vocht en condens in de bg, en zojuist na het wassen van de passat toch even op onderzoek.. 

En kwam ik er achter dat de vloer achter de passagiersstoel klets nat is? Kan zo 123 niet vinden achterhalen waar dit vandaan komt. 

Of raamplaat moet opnieuw afgekit worden? Of misschien een andere bekend probleem? 

Wie o wie komt met de verlossende oplossing! 

 

Bvd Marcel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
14 hours ago, BARRY_TDI said:

Kijk eens als je een tuinslang tegen de ramen houd bij de voordeur onder de speaker. Meestal komt daar water binnen. Sijpeld langs de dorpel zo naar de achter kant.

En zou idd de deurpakkingen verversen. Staat zat info hier. En een hoop ervaren mensen 😎

Dat is idd wel een goeie! 

Bedankt voor de tip.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 uren geleden, VWfreak1990 zei:

Is het bij de 3bg niet de pakking van het interieurfilter? De foamen rand word vaak broos waardoor er water via de ventilator de auto instroomt eb dan is vaak bijrijderskant achter als eerste nat

Is ook een van de mogelijkheden. Alleen dan zou voor nat moeten zijn en niet achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 8-1-2021 at 05:26, BARRY_TDI said:

Is ook een van de mogelijkheden. Alleen dan zou voor nat moeten zijn en niet achter.

Ik had toendertijd achter juist nat omdat achterrooster het laagste punt hebben. Kwam toen ook aan het zoeken en had de pakking vervangen waarna het water uit de auto bleef. Vandaar dat ik het ook aangeef dat dat het zou kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 7-1-2021 at 22:24, VWfreak1990 said:

Is het bij de 3bg niet de pakking van het interieurfilter? De foamen rand word vaak broos waardoor er water via de ventilator de auto instroomt eb dan is vaak bijrijderskant achter als eerste nat

Bij mijn eerste 3bg was dit ook het geval. Achter was de vloer net een zwembad en voor niks aan de hand. Na vervangen was het probleem opgelost. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onder de accu zit een afvoer plug. Die raken verstopt met als gevolg dat hemelwater niet vlot word afgevoerd. Je bak loopt vol en gaat het water dan via de interieur filter naar binnnen.

Wat ook een bij bijkomstigheid is dat je trommel van je rem cilinder volloopt. Met vorst zullen je remmen weigeren. Heb je een hard pedaal.

Dus mijn advies kijk of de plug er zit en verwijder deze als die er zit. Was indertijd een terugroep actie van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb ze allemaal lek gehad. Deuren, pakking interieur filter, pakking ecu waterkast. Elke zijde (links of rechts) kan het water van voor naar achter en visa versa. Het kan niet van links naar rechts.

De ecu waterkast pakking vervangen is wel een dingetje. Ivm een dikke rode voedingskabel. Die moet je los “pinnen” om de waterkast te verwijderen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 hours ago, Karaca10 said:

Ik heb geen natte vloerbedekking ergens in de wagen maar wel vocht, hoe kan ik het lek traceren?

Kans is zeer groot Dat je het niet voelt, Het zit namelijk onder de vloerbedekking en bijbehorende isolatie. Je zal toch echt onder die vloerbedekking moeten gaan kijken. Makkelijkste plek is voorin waar je je voeten parkeert. Kun je daar niets vinden kun je de plastic dorpels verwijderen aan de zijkanten en daar je hand(en) eronder steken. Tevens kun je je deuren checken aan de onderkant. Als het je deurpakkingen zijn zie je vaak oude druipsporen onder je deurbekleding uitkomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 15-1-2021 at 20:56, Flying Dutchman said:

Kans is zeer groot Dat je het niet voelt, Het zit namelijk onder de vloerbedekking en bijbehorende isolatie. Je zal toch echt onder die vloerbedekking moeten gaan kijken. Makkelijkste plek is voorin waar je je voeten parkeert. Kun je daar niets vinden kun je de plastic dorpels verwijderen aan de zijkanten en daar je hand(en) eronder steken. Tevens kun je je deuren checken aan de onderkant. Als het je deurpakkingen zijn zie je vaak oude druipsporen onder je deurbekleding uitkomen. 

Vandaag maar eens onder de vloerbedekking gevoeld en ja hoor een klein vijvertje rechtsvoorin. Met wat spons en doen het water eruit verwijderd en een bladblazer erop gezet (morgen nog eens herhalen)

heb gisteren de pakking van het interieurfilterhuis verwijderd en met een dikke laag siliconenkit gedicht. En vandaag even getest met heel veel water op de voorruit of er water binnenkomt via de interieurfilter met de vloerbedekking omhoog en voorlopig zie ik niets. Morgen weer wat droogblazen en in de gaten houden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Karaca10 said:

Vandaag maar eens onder de vloerbedekking gevoeld en ja hoor een klein vijvertje rechtsvoorin. Met wat spons en doen het water eruit verwijderd en een bladblazer erop gezet (morgen nog eens herhalen)

heb gisteren de pakking van het interieurfilterhuis verwijderd en met een dikke laag siliconenkit gedicht. En vandaag even getest met heel veel water op de voorruit of er water binnenkomt via de interieurfilter met de vloerbedekking omhoog en voorlopig zie ik niets. Morgen weer wat droogblazen en in de gaten houden..

Nu je de vloerbedekking voor toch los heb kun je ook gelijk ff het trechtertje van je kachelhuis testen of die niet verstopt zit. Als je wat water in het trechtertje spuit moet het water onder je auto op de grond vallen. Het condenswater van je airco loopt hieruit normaliter. Ik heb daar een spuitje voor gebruikt met een slangetje eraan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, BARRY_TDI said:

Kijk gelijk of je deurpakkingen nog goed zijn.

Heb de slang op de ruiten van de rechterdeur voor en achter gehouden (best lang) maar geen water naar binnen zien lopen. De afwatergaatjes onder de deuren zijn open, daar loopt het uit
het deurslot rechtsachter heb ik vervangen maar doet nog steeds niet mee met de cv dus die deurpaneel moet er nog eens af, kan ik gelijk nieuwe 3m pakking erop doen bij montage. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
37 minutes ago, Flying Dutchman said:

Nu je de vloerbedekking voor toch los heb kun je ook gelijk ff het trechtertje van je kachelhuis testen of die niet verstopt zit. Als je wat water in het trechtertje spuit moet het water onder je auto op de grond vallen. Het condenswater van je airco loopt hieruit normaliter. Ik heb daar een spuitje voor gebruikt met een slangetje eraan. 

Ik heb de vloerbedekking passagierskant aan de dorpelzijde omhoog gestut met een latje kan ik zo bij dat trechtertje?

Morgen anders ff checken

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden