Ga naar inhoud
  • 0

Verwijderen hoofdsteun achterbank B8


Exorius

Vraag

Een goede morgen,

Ten eerste iedereen alvast de beste wensen voor aankomend jaar.

om meteen maar met de deur in huis te vallen :-) weet iemand hoe je een hoofdsteun kan verwijderen van achterbank van een B8 ?.

 Het gaat er namelijk om dat ik een nieuwe Maxi Cosi Kore kinderstoel heb gekocht, deze word bevestigd icm Isofix.

Het is nu zo, dat de kinderstoel nu altijd tegen de voorzijde van de hoofdsteun aankomt, het maakt niet uit of de hoofdsteun nu op de hoogste of laagste stand staat, hierdoor komt de rugleuning van de kinderstoel net een aantal cm’s naar voren.

De bedoeling is om de hoofdsteun te verwijderen waardoor de kinderstoel gewoon vlak tegen de rugleuning van de bank komt, dit is net wat comfortabeler voor de kleine.

Als ik het clipje indruk van de hoofdsteun dan krijg ik de hoofdsteun er niet uit, het lijkt erop dat deze op de andere poot vergrendeld word waar juist geen clipje op zit,een soort van eindstop laten we maar zeggen, nu lijkt het erop dat er wel een soort van dopje opzit wat eruit moet.

Ik ben benieuwd of iemand ervaring hiermee heeft voordat ik met een schroevendraaier aan de slag ga en het beschadig :-) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Google is je vriend, misschien komt het overeen.
 

Goede morgen, nee helaas, bij de buitenste hoofdsteunen zit er niet zo’n nokje waar je een schroevendraaier in kan steken.

Anders was het wel duidelijk geweest .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit zegt Elsawin
1851759555_2021-01-0111_47_03.thumb.jpg.1555b2ee3887e736cd514c57fa815ed8.jpg
1591275718_2021-01-0111_47_15.thumb.jpg.24765ee6f3fb9f4d3bda03a4cc58a07a.jpg

Volgens mij is dat met dat nokje waar je een schroevendraaier in moet steken van het voorgaande model, en niet van de B8.

Maar het is mij al gelukt, ik heb zojuist even met daglicht gekeken en het is allemaal makkelijker dan gedacht...

Bij de ene poot is het duidelijk zichtbaar dat je deze moet indrukken om hem te verstellen en bij de andere poot vd hoofdsteun, wat ik dacht dat dat een plaatje was wat eruit moest, dat is ook een drukknop...

Deze moet je dan als de hoofdsteun maximaal uit staat gewoon indrukken en dan kan je de hoofdsteun eruit pakken.

Ik heb zelf niet goed gekeken, en natuurlijk ook noet eerst in de handleiding van de wagen..

Sorry voor het ongemak :-)

Toch bedankt voor de verkregen tips


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden