Ga naar inhoud
  • 0

RNS-510 aanpassingen


martijn v o

Vraag

Ik heb van Alle @dieseltje een refurbished RNS-510 overgenomen.

Nu heb ik hem ingebouwd en dat werkt prima. De navigatie doet het, de radio doet het, de knoppen op het stuur doen het ook en ik heb pijlen tussen mijn (rode) tellers.

Nog wel een aantal vragen, heb uiteraard gezocht hier op het forum maar bij veel post doen de linkjes het niet meer.

1- Ik heb twee radio stekkers op de unit zitten (fakra) maar ik heb maar een stekker op de kabelboom. De radio doet het wel. Nu kan ik een verloopstekker kopen van twee naar een, heeft dat toegevoegde waarde?

2- Mijn telefoon kan ik niet verbinden met de RNS. Ik heb onder de stoel wel een module zitten, en met VCDS kan ik die ook uitlezen, en de bluetooth zichtbaar maken. Ik zie dan ook op de telefoon de bluetooth verschijnen maar verbinden lukt niet.

3- Als ik de parkeerpiepers op het display wil zien, moet ik volgens mij de PDC unit ombouwen naar OPS unit en de can van confort-bus naar drivetrain-bus zetten klopt dat?

4- Kan ik nog een lege accu verwachten?

5- Klimatisering? kan ik die ook zichtbaar krijgen op de RNS?

Gegevens:

RNS-510:
Address 56: Radio (J0506)       Labels:. 1T0-035-680.clb
   Part No SW: 1T0 035 680 L    HW: 1T0 035 680 H
   Component: RNS-MID       H63 5274  

Telefoonunit:

Address 77: Telephone        Labels: 3C0-035-729.lbl
   Part No SW: 3C0 035 729 E    HW: 3C0 035 729 E
   Component: Telefon             6009  

Tellerunit:

Address 17: Instruments        Labels: 3C0-920-xxx-17.lbl
   Part No SW: 3C0 920 871     HW: 3C0 920 871 
   Component: KOMBIINSTRUMENT VD1 1614  

Gatewayunit:

Address 19: CAN Gateway        Labels:. 3C0-907-530-V2.clb
   Part No SW: 3C0 907 530 H    HW: 
ð'
   Component: J533__Gateway   
ð' 0142  
   

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nope, je moet minimaal zo'n 2009+ model clima unit hebben.

rs4LtCB.png

Ironisch feitje: Bij de B8 hebben die kl**tzakken van Vw de clima weergave, bij het aanpassen van de temperatuur bijvoorbeeld, weer weggehaald...

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, martijn v o zei:

1- Ik heb twee radio stekkers op de unit zitten (fakra) maar ik heb maar een stekker op de kabelboom. De radio doet het wel. Nu kan ik een verloopstekker kopen van twee naar een, heeft dat toegevoegde waarde

De 2 fakra stekkers zijn er omdat in de originele situatie er diversity gebruikt word. Links achter op de C stijl zit dan een antenne versterker met in het linkse zijraam een antenne voor zowel AM als FM ontvangst, en rechts achter zit dan nog een versterker voor enkel FM ontvangst. Nu kan het zijn dat jouw passat enkel de linkse heeft en je hierdoor maar 1 antenne kabel hebt. Normaal zit aan de rechste kant wel de antenne in het zijraam en het aansluitdraadje maar mist de versterker en de antenne bekabeling. Het zal zo ook wel werken maar in diversity mode is de ontvangst dekking toch net wat beter en stabieler. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Ozzy zei:

Nope, je moet minimaal zo'n 2009+ model clima unit hebben.

rs4LtCB.png

Ironisch feitje: Bij de B8 hebben die kl**tzakken van Vw de clima weergave, bij het aanpassen van de temperatuur bijvoorbeeld, weer weggehaald...

Er is juist een heel clima menu bijgekomen in de DM/DP. Mij persoonlijk is de toegevoegde waarde van het tijdelijke menu in de RNS altijd een beetje ontgaan. Je krijgt dan gewoon 2 keer hetzelfde te zien op 5cm van elkaar.

Het clima menu biedt juist extra functies die niet (altijd) meer via een directe knop te bedienen zijn, zoals een slot op het climapaneel achter, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dank, dat is nog wel te doen.
Moet alleen de halve auto weer los voor de bekabeling.
Gelijk maar een achteruitrij camera meenemen als we toch bezig zijn.
Eerst maar een Navilock anders kan ik volgende week weer aan de slag.
Better safe dan sorry. Had je nog wat aan de info

via tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zit een gat in het vloer. 🙂 Als ze vraagt waarom ook de zijpanelen los moesten, dan vraag je haar of je eruit ziet als een persoon met verstand van zaken. * Als het goed is.. loopt ze daarna rustig weg. 

Een beter smoesje kan ik momenteel niet verzinnen, sorry.

* Alleen toepassen in praktijk nadat u de eventuele consequenties onder ogen hebt gezien.

5 uren geleden, mikerosauer zei:

Kan ik me niet voor stellen emoji16.png

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Ik heb nochtans tussen 2014 en 2019 rond gereden met een RNS510 zonder navilock. Wellicht konden ze zien dat het een auto van een mede-Fin was... 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ze hebben bij mijn voor de deur een tijd geleden zelfs de RNS-E eruit gehaald van de Audi. Ding uit het jaar kruik.

Ik wilde geen navigatie meer terug, op de telefoon was beter dan dat RNS-E ding. Ik heb nog een jaar met een gat in het dashboard gereden en dat ding zo ingeleverd. In totaal is hij er 5 keer uit gehaald in 4,5 jaar tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ze hebben bij mijn voor de deur een tijd geleden zelfs de RNS-E eruit gehaald van de Audi. Ding uit het jaar kruik.
Ik wilde geen navigatie meer terug, op de telefoon was beter dan dat RNS-E ding. Ik heb nog een jaar met een gat in het dashboard gereden en dat ding zo ingeleverd. In totaal is hij er 5 keer uit gehaald in 4,5 jaar tijd.
Ik heb er ook een navilock in eerst in de B6 en nu meegenomen naar de B7. Bij mijn buurman z'n B7 2x er uit gejat, 1x de oude en 2 weken later de nieuwe. Toen van de lease maatschappij ook een navilock er in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had eerst RNS510 nu DISCOVERY MEDIA geen navilock omdat ik dat een gedoe vind. Elke keer er op en af gaat hem voor mij gewoon niet worden en ook niet mooi vindt maar de auto staar hier 24/7 onder de camera als die op de oprit staat.


Als ze hem willen hebben laten ze zich toch niet tegen houden door een navilock. Je hebt al snel nog meer schade.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
32 minuten geleden, martijn v o zei:

Ze hebben bij mijn voor de deur een tijd geleden zelfs de RNS-E eruit gehaald van de Audi. Ding uit het jaar kruik.

Ik wilde geen navigatie meer terug, op de telefoon was beter dan dat RNS-E ding. Ik heb nog een jaar met een gat in het dashboard gereden en dat ding zo ingeleverd. In totaal is hij er 5 keer uit gehaald in 4,5 jaar tijd.

Zo.. Ze weten je wel te vinden zeg pff.. Een navilock is dan wel begrijpelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden