Ga naar inhoud
  • 0

Een aantal vragen over de Passat GTE


Melvin. H.

Vraag

Goedenavond, 

Ben pas kort in het bezit van een Passat GTE highline uit 2016, digitaal cockpit en met een ton op de teller. 

Auto is gechipt en zit rond de 300pk nu. 

Nu een paar vragen. 

-Er zitten nu Michelin all season banden onder. 

Grip is echt ver te zoeken merk ik zelf. 

Welke banden zouden jullie aanraden met het oog op maximale grip? 

Nu is een beetje vlotter optrekken al voldoende voor wheelspin. Dat moet beter kunnen lijkt mij. 

-is er een manier om je olietemp zichtbaar te krijgen zonder dit als optie te moeten kiezen waardoor hij in vol ornaat tussen je twee klokken geprojecteerd wordt? 

-waar in hemelsnaam kan ik de km dagteller vinden? 

Zie wel de teller "hoeveel gereden sinds de laatste tankbeurt" . Maar een gewone dagteller die je met de reset knop weer op 0 kan zetten... Niet te vinden. 

-zijn er meer gechipte GTE rijders hier? 

Wat is jullie beleving wat betreft al dat vermogen wat best explosief los komt. Maken jullie je geen zorgen om de aandrijflijn van de auto? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
31 minutes ago, Ozzy said:

Michelin Pilot Sport 4S, dure banden maar betere banden ga je niet vinden.

Dank.. 

En kan ik bv alleen m'n voorwielen voorzien van deze banden en m'n achterwielen nog met Michelin all season? 

 

Sjeesss.. Even de prijzen opgezocht. 

Dat gaat richting de 1000 aan rubber onder je auto als je alle vier verandert 😱

aangepast door Melvin. H.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is mogelijk. De GTE is enkel voorwielaangedreven, toch? 

Ik zou niet zomaar banden gaan wegdoen. Gewoon lekker kaal maken d.m.v. flink gasgeven. 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iets minder snel optrekken dan maar😉

 

Helaas heb je gauw doorspin met voorwielaandrijving en zoveel koppel. Temperatuur van band en wegdek helpen nu niet mee. Zou toch iets rustiger optrekken en wat langer met de banden doen, dat setje van duizend euro gaat op die manier ook niet lang mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn VWGolf GTE is ook getuned, 299pk, 511 Nm, met sinds 2 weken Vredestein Quatrac Pro XL M+S om de 18” velgen.

Deze bevallen goed, en ja ook wielspin met een flinke dot gas. Maar ik laat de GTE eerst even rustig in beweging komen en dan gaat het gas er meer op, ik noem het bandenmanagement. Van 0 tot 100 in zo min mogelijk seconden vind ik persoonlijk niet interessant. Naar mijn idee draai je daar de boel op een gegeven moment mee in de soep. Ik vind het vermogen prettig om eens een vrachtwagen in te halen, dan gebruik ik het vermogen en koppel om er snel en veilig lang te gaan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0


-waar in hemelsnaam kan ik de km dagteller vinden? 
Zie wel de teller "hoeveel gereden sinds de laatste tankbeurt" . Maar een gewone dagteller die je met de reset knop weer op 0 kan zetten... Niet te vinden. 

 


Zitten links en rechtsboven in je scherm pijltjestoetsen. Druk daar eens op? Daar staat die tussen dacht ik zo uit mijn hoofd.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Km dagteller kan je ook zien tussen de klokken mits je het hebt aangevinkt in het DM / DP systeem. 

Zoniet, druk op het audio systeem op de CAR knop - klik dan op het setup-tandwiel sysmbool rechts onderaan. Ga dan naar het blokje "instrumentenpaneel" . Vink dan "gereden afstand aan". Ook hier kan je, mits het geactiveerd is met VCDS, de olietemperatuur aanvinken. 

Ga dan via de knoppen op het stuur in de teller naar menu "rijgegevens" en daar moet je dan de gegevens "gereden afstand" en "olietemperatuur" terugvinden.

Succes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zal vast aan mezelf liggen, maar een simpele dagteller in mijn cockpit is niet te vinden. 

Wel het knopje boven m'n stuur waarmee je alles kan resetten, maar de meter zelf is voor mij echt onvindbaar. 

Kan iemand, desnoods dmv een foto,mij helpen deze teller te vinden?

 

Meteen nog een andere vraag. 

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn Huawei p30 Pro verbonden met de auto via een USB kabel. Hij wordt simpelweg niet herkent. (Bluetooth gaat prima) 

MirrorLink en Android auto werken hierom dus niet. 

Zeer veel andere gebruikers op het internet met hetzelfde probleem blijkbaar. 

Maar zijn hier Huawei p30 gebruikers die het wel werkend hebben gekregen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je al geprobeerd om 'm aan te sluiten op je andere USB poort? Bij mij werkt het ook niet, als ik 'm aansluit op de USB poort onder de armsteun.
Als dat ook niet werkt, dan ben ik bang dat het komt door de nieuwe software van Huawei. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden