Ga naar inhoud
  • 0

diverse Lampen defect nee, maar ze doen het wel niet.


GerVenlo

Vraag

Hoi,

 

een week geleden viel mij op dat ineens de verlichting uitviel van de middenconsole (Aanjager, airco e.d.)

Ga ik vrijdag naar de A.P.K. Meneer Uw rechter stadslicht en de linker kenteken lamp zijn defect, dus afkeur eerst even naar kijken.

net gekeken lampjes oke (stadslicht en kenteken lamp) maar er komt geen 12v aan.

Het kan natuurlijk toeval zijn dat en de midden concole, Rechter stadslampje en het kenteken lampje gelijk uitvallen, maar vindt het wel vreemd.

Weet dus eigenlijk niet waar ik moet beginnen met zoeken dan wel speuren.

 

Jullie een idee en of tip?

Groet,

GerVenlo

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik sluit me aan bij Mike. Zeker beginnen met het controleren van de zekeringen voor wat betreft de verlichting in het middenconsole. Beste is om deze met een multimeter door te meten en niet op het blote oog te beoordelen.

Wat betreft de kentekenverlichting, deze zijn parallel op elkaar aangesloten. Als 1 van beide wel brandt, dan vermoed ik geen defecte zekering maar een kabelbreuk naar de andere fitting of oxidatie op de contactpunten o.i.d.

Je stadslicht zou een BAY15D moeten zijn, ofwel 1 bulb waar zowel stads- als remlicht in zitten verwerkt. Deze is dan ook te herkennen aan een dubbele gloeidraad en twee contactpunten aan de onderzijde. Het wil nog wel eens gebeuren dat men per ongeluk een BA15S plaatst hetgeen nog wel eens voor vreemde situaties kan zorgen.

 1156 BA15S BAU15S Amber Auto 5 Cob 7.5W Led 150 Graden PY21W P21W 1157  BAY15D Richtingaanwijzer Staart reverse Lamp|led light car cob|car amber  lightscar light - AliExpress

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een makkelijke test is om de lampjes even om te wisselen, met de kenteken verlichting kan je de units wisselen en de lampjes, kan je ook nog vast stellen of de unit kapot is. Pas op met de spanning meten, als het boordnet detecteert dat de lamp kapot is schakelt het de stroom uit en meet je niks, er is dan alleen een korte puls te meten. 

EDIT : er zit geen boordnet in deze auto, mijn fout. 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

Was 1 kabelbreuk bij het stads licht (geïsoleerd en krimpkous erom.

Kenteken verlichting contact probleem contacten schoon gemaakt.

De midden console moet ik nog mee aan de gang gaan.

Dus het stond idd toch los van elkaar.

 

Allen bedankt voor het mee denken.

Groet,

GerVenlo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat dat is opgelost! Hop naar de APK dus. 😃

Wat betreft de verlichting in de middenconsole lijkt het erop dat er een probleem is met een kabel/massalas in het dashboard. Kan het zijn dat ook bepaalde functies weg zijn gevallen? (Achterruit verwarming, recirculatie) Werken alle standen van de aanjager of slecht 1 (de hoogste) stand?

Doet de airco het überhaupt nog? Welke lichtjes op het dashboard/middenconsole doen het wel/niet?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

Is enkel de verlichting in de knoppen, functies doen het gewoon.

 

Helaas nog niet naar de apk, moet nog

l+r fusee kogel hoes,

L aandriijfas hoes gaatje, 

L stuurkogel speling.

 

Jammer maar het is zo. Zit er na allemaal circa 2,5jaar op. Heb toen de complete voor wiel ophanging vervangen. 

Groet,

GerVenlo

 

aangepast door GerVenlo
Tekst beetje aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ah je bent dus nog wel even zoet. 😅

Wat de verlichting in het middenconsole aan gaat zou het zomaar kunnen dat ook daar het lampje defect is. Ik meen me te herinneren dat daar 1 enkel lampje zit die de knoppen verlicht. Edit: Ik meen dat dit een T05 lampje is

Check even deze video. Vrij simpel te doen: 

 

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden