Ga naar inhoud

Diesel lucht


ferry75

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik had vorige week donderdag een soort plof in de kofferbak.

Net of er iets tegen de zijkant aan kwam bv een boek.

Daarna bij stilstaan bv file een diesel lucht in de auto.

Deze lucht verdwijnt weer als ik reed.

 

Dus naar de dealer die hebben vrijdag de brandstof filter vervangen want die zou lekken.

 

Het is wel minder geworden maar nog steeds een diesel lucht.

 

Iemand een idee?????

 

Mvgr

 

Ferry 75

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten zit het brandstoffilter bij het rechter achterwiel (passagierskant) aan de onderkant van de auto achter de plastic afdekking van de achteras. Ik heb dat filter destijds zelf vervangen.

 

Het vacuumtrekken van de tank; d'r is een emissiemaatregel getroffen die brandstofdampen uit de tank afzuigt en doorsluist naar de luchtinlaat. Weet niet of dit bij diesels net zo werkt. Dit is het EVAP systeem.

 

Ik kan me zo voorstellen dat het vacuum in de tank gereguleerd wordt, dwz niet zo hoog kan worden dat de tank implodeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

brandstof filter zit onder de motorkap als deze lekt trek je de vieze diesel geur via de verluchting van de wagen binnen .

die plof kan ook toevallig een steen zijn die onder de wagen gekomen is .

en een tank vacuum trekken is heel straf dan moet de tank ontluchting verstopt zijn .

ge kunt dit als ge gaat tanken aan de binne kant van de buis waar men diesel in tankt zie je een klein rond staafje uitsteken als de buis tot boven gevult wordt met diesel moet je eens duwen tegen dat staafje als dan de diesel vliegens vlug wegzakt werkt de ontluchting goed .

ik zou de motor eens inspuiten met dreft en dan eens afstomen ,dit kan bij een diesel geen kwaad en verwijder je de overige gemorste diesel .

vieze geur direct weg .

grz guy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden