Ga naar inhoud
  • 0

Koppakking kapot passat w8


Vw W8

Vraag

Beste leden,

Opeens kreeg ik gister een melding op t dashboard: kuhlmittel prufen..

Alles gecontroleerd maar er zat gewoon nog voldoende vloeistof in.

Ik kom savonds thuis van de kleine ophalen en opeens rookvorming uit mijn motorkap.. koelvloeistof is aan het borrelen, linker ventilator blijft draaien rechter doet niks blijft steeds hangen (weet niet of dit normaal is?) Temperatuur blijft 90 graden??!! Klopt dus ook niet voeler of sensor kapot ik heb geen idee??!!

Auto laten afkoelen en 4 uur later eens gekeken, blijkt hele reservoir leeg te zijn.. bijgevuld en laten staan.

Vanochtend even gekeken reservoir zat nog vol dus maar naar de garage gereden (10km) bij aankomst weer hetzelfde borrelen en rook.

Garagehouder heeft met een of andere vloeistof getest of koppakking kapot is en dat blijkt nu dus het geval te zijn...


Wat zijn de kosten van een koppakking revisie en waar moet ik dit laten uitvoeren en kan er meer schade zijn zoals, zuigers, verstuivers etc etc...

 

WAT MOET IK NU DOEN???!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
5 hours ago, dieseltje said:

Registratie is gelukt en heb eens een mail gestuurd bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Penders is altijd heel duur met prijzen in advertenties.. mocht het echt een blok zijn met 0km dan is het natuurlijk een schijntje.. 

Eigenlijk is het heel dom van Penders, de prijzen die ze adverteren zijn zo abnormaal hoog dat je niet eens vraagt en een ander bedrijf zoekt.
Soms hebben ze alleen iets wat niemand heeft, betaal je dan meteen de vraagprijs.. hebben ze dat makkelijk verdiend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 hours ago, Vdub said:

Penders is altijd heel duur met prijzen in advertenties.. mocht het echt een blok zijn met 0km dan is het natuurlijk een schijntje.. 

Eigenlijk is het heel dom van Penders, de prijzen die ze adverteren zijn zo abnormaal hoog dat je niet eens vraagt en een ander bedrijf zoekt.
Soms hebben ze alleen iets wat niemand heeft, betaal je dan meteen de vraagprijs.. hebben ze dat makkelijk verdiend.

Ja is echt belachelijk.. ben eens verder gaan zoeken kwa reviews maar dat zijn echt oplichters. Ze flikken het zelfs bij andere auto handelaren, problemen met uitbouw/inbouw, geen garantie, geen tegemoetkomingen of wat dan ook..

Nee daar blijf ik mooi bij weg wat achteraf gezien heel jammer is ik bedoel waar vind je nog een “nieuwe” w8..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat kost het eigenlijk om de lambdasondes en thermostaat meteen mee te vervangen iemand enig idee en  waar te kopen zonder je rot te moeten zoeken op sites zoals 24autoonderdelen.nl en het achteraf nog niet schijnt te kloppen.

Ben nu dus een ruilmotor aan het zoeken en wil eigenlijk zoveel mogelijk laten vervangen zodat het blok er niet meer uit zou hoeven. (laten we het hopen🙏🏻
Koelsysteem zal ook nagelopen moeten worden.

Nog een aantal dingen die ik beter kan laten vervangen of gaat dat echt teveel kosten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update.

Na een paar goede gesprekken en volledige documentatie van de auto te hebben gezien heb ik besloten om de w8 die @dieseltje op internet had gevonden te kopen.

Bedankt daarvoor @dieseltje!!!!!

Hij is de 1e eigenaar, de auto heeft een paar maanden geleden nog een volledige check gehad bij dezelfde VW  dealer waar hij de w8 gekocht heeft. (Om de 2 jaar volgens de boekjes)

Het was een handgeschakelde versie maar hij heeft onlangs een frontaal ongeluk gehad waardoor het frame is verbogen. (Handbak ook te koop met dus maar 126000km)

Voor €1700.- krijg ik het blok geleverd met 2 cats en 2 spruitstukken. (ZGAN)

Wat ook mooi is is dat hij de lambdasondes en thermostaat, waterpomp etc. allemaal laat zitten en aangezien het pas 126000km gelopen heeft wil ik dat niet allemaal nog gaan vervangen.

 

aangepast door Vw W8
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minutes ago, Flying Dutchman said:

Succes met het vervolg. Dat ze maar weer gauw mag rijden.

PS check nog ff met een magneet het filterhuis! ;-)

20B74164-330D-4538-947D-B0665BA7FDEE.jpeg

Bedankt voor alle info iedereen ik hoop ook dat ze snel weer rijd! 
 

Waar is dat precies voor als ik vragen mag? 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minute ago, Vw W8 said:

Bedankt voor alle info iedereen ik hoop ook dat ze snel weer rijd! 
 

Waar is dat precies voor als ik vragen mag? 😛

Om het filterhuis te checken op fijn metaal/metaal slijpsel. Als er wat aan je magneetje zit omdraaien en wegrennen. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt voor alle info iedereen ik hoop ook dat ze snel weer rijd! 
 
Waar is dat precies voor als ik vragen mag?
Als je deze tool in je filterhuis (motor) steekt en hij komt er schoon uit dan is de motor gezegend met goede krukaslagers.
Als deze tool eruit komt met ijzerdeeltjes is het een kansloze missie.

Verstuurd vanaf mijn SM-A920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minutes ago, tiptronic said:

Als je deze tool in je filterhuis (motor) steekt en hij komt er schoon uit dan is de motor gezegend met goede krukaslagers.
Als deze tool eruit komt met ijzerdeeltjes is het een kansloze missie.

Verstuurd vanaf mijn SM-A920F met Tapatalk
 

Hmm ok komt meer bij kijken dan ik dacht zeg poeh..

is die plek makkelijk te bereiken?

aangepast door Vw W8
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minutes ago, tiptronic said:

Zeker, rechtsvoor.
5 minuutjes werk

Verstuurd vanaf mijn SM-A920F met Tapatalk

 

Ok dat ga ik zeker doen.

Ik heb de verkoper het eens gevraagd maar hij zegt dat de motor altijd in onderhoud is geweest en dat als je een krukaslager probleem hebt de auto een vies hard slaande tik over en over maakt, hij heeft me een video gestuurd van een w8 met zo’n probleem kan het hier jammer genoeg  niet delen vanwege grootte..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden