Ga naar inhoud
  • 0

Koppakking kapot passat w8


Vw W8

Vraag

Beste leden,

Opeens kreeg ik gister een melding op t dashboard: kuhlmittel prufen..

Alles gecontroleerd maar er zat gewoon nog voldoende vloeistof in.

Ik kom savonds thuis van de kleine ophalen en opeens rookvorming uit mijn motorkap.. koelvloeistof is aan het borrelen, linker ventilator blijft draaien rechter doet niks blijft steeds hangen (weet niet of dit normaal is?) Temperatuur blijft 90 graden??!! Klopt dus ook niet voeler of sensor kapot ik heb geen idee??!!

Auto laten afkoelen en 4 uur later eens gekeken, blijkt hele reservoir leeg te zijn.. bijgevuld en laten staan.

Vanochtend even gekeken reservoir zat nog vol dus maar naar de garage gereden (10km) bij aankomst weer hetzelfde borrelen en rook.

Garagehouder heeft met een of andere vloeistof getest of koppakking kapot is en dat blijkt nu dus het geval te zijn...


Wat zijn de kosten van een koppakking revisie en waar moet ik dit laten uitvoeren en kan er meer schade zijn zoals, zuigers, verstuivers etc etc...

 

WAT MOET IK NU DOEN???!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je garagist zeker weet dat je koppakking lek is. Die vervangen.. Maarja je hebt er 2 he :)

Wat houdt dat in? Blok eruit.. 

Want, distributieketting zit aan bakzijde, zou die ook meepakken want dat is een w8 kwaal. 

 

Zou naar iemand gaan met beetje audi/vw kennis want het is een sportief klusje om dat blok uit- en in te bouwen en alles weer zoals origineel te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb geen idee wat ik nu moet doen en de enige garage die ik weet en hierin zou vertrouwen is de stealer zelf al weet ik dat ze van de w8 ook niet veel verstand hebben.

Heb de stealer eens gevraagd om een offerte maar hoor hier en daar ook dingen dat bepaalde onderdelen niet eens meer te krijgen zijn..

Hoop niet dat dit het einde word van mijn w8 (eventuele andere schade in het blok, kop, kleppen etc..) heb er vorige maand voor pak en beet €6000.- in geduwd..

aangepast door Vw W8
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou zeker niet zomaar een W8 bij een dealer brengen die daar geen ervaring mee heeft. Om te voorkomen dat zgn "leergeld" op jouw rekening komt te staan.
Zou zeker eens op een Frans VW forum zoeken en vragen of bij jou in de omgeving iemand is die wel dit soort speciale klussen goed kan doen. Ook een reserve W8 blok ergens vandaan halen is al een moeilijke klus, want er zijn er helaas niet zoveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minutes ago, dieseltje said:

ik zou zeker niet zomaar een W8 bij een dealer brengen die daar geen ervaring mee heeft. Om te voorkomen dat zgn "leergeld" op jouw rekening komt te staan.
Zou zeker eens op een Frans VW forum zoeken en vragen of bij jou in de omgeving iemand is die wel dit soort speciale klussen goed kan doen. Ook een reserve W8 blok ergens vandaan halen is al een moeilijke klus, want er zijn er helaas niet zoveel.

Frans?
Ik woon niet in Frankrijk hoor 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minutes ago, dieseltje said:

waar dan wel? er stond bij jouw naam dat je geëmigreerd was. Meen dat je in Frankrijk woonde.... verkeerde aanname

Heb in Hongarije gewoond maar zijn sinds vorig jaar terug in Nederland.

Heb het maar even aangepast in m’n profiel om verwarring te voorkomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik zou hem zeker niet naar de dealer brengen.
A: dan loop je echt leeg. volgens mijn hebben die daar rond de 5 dagen arbeid voor staan zonder onderdelen. En B: die Hebben (met alle respect) geen idee waar ze mee bezig zijn. Dit moet je laten doen door iemand met kennis en of affectie met deze auto/motor.

Ja je Kan de koppen vervangen deze zul je na verwijdering volledig moeten laten checken op scheuren/barsten. En daarna waarschijnlijk laten vlakken. Dit is al met al een flinke klus. Bak demonteren kettingen etc. Geen abc’tje. Wel leuk en leerzaam maar das weer een ander verhaal. En kan dus een flinke teleurstelling worden na veel werk. Ik kan eens kijken wat ik kwijt was aan onderdelen want dat weet ik zo gauw ff niet meer uit mijn hoofd.

Schade aan andere onderdelen in het blok verwacht ik niet. Dit zou ik wel checken als je voor vervanging van de koppen gaat.

Beste oplossing (helaas ervaring) is opzoek gaan naar een degelijke slachter. Blok eruit lepelen en overzetten.

Balen man. Sterkte met de juiste oplossing kiezen mocht je wat willen weten dan kun je mijn contacten.

PS er is waarschijnlijk een reden dat het gebeurt is. Ze zijn erg gevoelig voor koel problemen. Dus als jij al zegt dat er iets niet klopt aan je vinnen en of temperatuur etc etc zijn dat wel dingen die ook zal moeten uit zoeken voordat je straks met het verse spul weer gaat rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oh en als ik dat zo goed lees en begrijp. Klopt het idd niet dat alleen je linker draait. Weet even niet vanuit welke kant jij links bedoelt maar dat klinkt als airco. Deze neemt de taken over van je koel vin als deze weigert. Of capaciteit tekort komt. als jouw motor zo heet is moet rechts (als je voor de auto staat) 100% draaien. Deze slaat normaliter gelijk aan zodra ze de 90gr aantikt. Kans is groot dat je lufter steuergerat stuk is. Hang me hier niet aan op want het w8 koelsysteem kent nog veel meer sensoren, relais en zekeringen die allemaal met der meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
29 minutes ago, Flying Dutchman said:

Nou ik zou hem zeker niet naar de dealer brengen.
A: dan loop je echt leeg. volgens mijn hebben die daar rond de 5 dagen arbeid voor staan zonder onderdelen. En B: die Hebben (met alle respect) geen idee waar ze mee bezig zijn. Dit moet je laten doen door iemand met kennis en of affectie met deze auto/motor.

Ja je Kan de koppen vervangen deze zul je na verwijdering volledig moeten laten checken op scheuren/barsten. En daarna waarschijnlijk laten vlakken. Dit is al met al een flinke klus. Bak demonteren kettingen etc. Geen abc’tje. Wel leuk en leerzaam maar das weer een ander verhaal. En kan dus een flinke teleurstelling worden na veel werk. Ik kan eens kijken wat ik kwijt was aan onderdelen want dat weet ik zo gauw ff niet meer uit mijn hoofd.

Schade aan andere onderdelen in het blok verwacht ik niet. Dit zou ik wel checken als je voor vervanging van de koppen gaat.

Beste oplossing (helaas ervaring) is opzoek gaan naar een degelijke slachter. Blok eruit lepelen en overzetten.

Balen man. Sterkte met de juiste oplossing kiezen mocht je wat willen weten dan kun je mijn contacten.

PS er is waarschijnlijk een reden dat het gebeurt is. Ze zijn erg gevoelig voor koel problemen. Dus als jij al zegt dat er iets niet klopt aan je vinnen en of temperatuur etc etc zijn dat wel dingen die ook zal moeten uit zoeken voordat je straks met het verse spul weer gaat rijden.

Het meest vreemde van alles vind ik nog dat de auto zich niet anders gedraagt in gasrespons of wat dan ook.. (moet er wel bij zeggen dat ik het koelvloeistof probleem meteen op merkte en er max een 20km mee gereden heb tot aan garage.

Of kan dit allemaal als de pakking alleen lek is en niet compleet kapot?

Is er dan altijd flinke schade en wat kan allemaal nog meer kapot zijn zuigers, verstuivers, kleppen, kop, nog meer?

Ik weet nergens een garage in de buurt die gespecialiseerd is in vag laat staan iets specifieks als de w8..

 

Dus jou advies is ander blok erin zetten of wat bedoel je precies? (Ben geen monteur en heb er ook vrijwel geen verstand van allemaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18 minutes ago, Flying Dutchman said:

Oh en als ik dat zo goed lees en begrijp. Klopt het idd niet dat alleen je linker draait. Weet even niet vanuit welke kant jij links bedoelt maar dat klinkt als airco. Deze neemt de taken over van je koel vin als deze weigert. Of capaciteit tekort komt. als jouw motor zo heet is moet rechts (als je voor de auto staat) 100% draaien. Deze slaat normaliter gelijk aan zodra ze de 90gr aantikt. Kans is groot dat je lufter steuergerat stuk is. Hang me hier niet aan op want het w8 koelsysteem kent nog veel meer sensoren, relais en zekeringen die allemaal met der meedenken.

90 graden is toch de normale bedrijfs temperatuur van het blok niet? Bij mij is de meter nooit hoger dan die 90 graden gekomen dat weet ik wel zeker, ook tijdens dit hele gebeuren van nu dus niet.. jij zegt dat is dus niet normaal? Dan heeft het denk ik ook weinig zin om hier verder nog mee door te gaan want geen idee wat dat dan ook nog eens gaat kosten.. als je voor de auto staat draait alleen linker fan ook als airco niet aan staat.. rechter blijft hangen zeg maar die tikt af en toe maar draait niet..

Kan een nieuw blok krijgen maar word me ook te duur.. 

Dit is echt een groot drama aangezien er net zo’n €6000 in gepompt is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thermostaat nog wel oke? Kwaaltje vd w8.. 

Verder idd de rest van het koelsysteem checken wat @Flying Dutchman al zei.

Niet naar de dealer gaan. Ook niet naar een universele beunhaas. W8 blokken zijn bijzonder.... 

Verder valt de rest vd schade wel mee. Kop vlakken en gaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 hours ago, adrianmurtezaj said:

Thermostaat nog wel oke? Kwaaltje vd w8.. 

Verder idd de rest van het koelsysteem checken wat @Flying Dutchman al zei.

Niet naar de dealer gaan. Ook niet naar een universele beunhaas. W8 blokken zijn bijzonder.... 

Verder valt de rest vd schade wel mee. Kop vlakken en gaan :)

Geen idee.. (ook geen idee waar die zit maar ik denk wel dat de temp meter het gewoon doet anders stijgt ie niet tot 90 graden lijkt me?)

Ja de dealer word hem sowieso niet die vragen me prijzen..

Maar hoe weet je nu zo zeker dat er verder geen schade is want een van de redenen dat ik dit blok mss niet opnieuw wil laten opbouwen is omdat ze mij aangaven dat er wel degelijk meer kapot kon zijn zoals kleppen, verstuivers etc en die kop is dus mooi niet meer te krijgen.. stel die is/gaat kapot dan heb ik dalijk €6000 uitgegeven en heb ik een kapot blok..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0
7 minutes ago, dieseltje said:

Ja dat is heel mooi maar dat ga ik in deze tijd denk ik niet geregeld krijgen én ik kan me om een of andere reden niet registreren op de site dan kan ik ook geen contact opnemen met de verkoper..

 

ps heb ook een nieuw blok gevonden voor €7000 maar ben bang dat er alsnog vanalles mee is want komt van altijd raak penders af.. hele slechte reviews en zelfs al bij de rijdende rechter geweest 😛

aangepast door Vw W8
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minutes ago, Vw W8 said:

Geen idee.. (ook geen idee waar die zit maar ik denk wel dat de temp meter het gewoon doet anders stijgt ie niet tot 90 graden lijkt me?)

Ja de dealer word hem sowieso niet die vragen me prijzen..

Maar hoe weet je nu zo zeker dat er verder geen schade is want een van de redenen dat ik dit blok mss niet opnieuw wil laten opbouwen is omdat ze mij aangaven dat er wel degelijk meer kapot kon zijn zoals kleppen, verstuivers etc en die kop is dus mooi niet meer te krijgen.. stel die is/gaat kapot dan heb ik dalijk €6000 uitgegeven en heb ik een kapot blok..

 

Thermostaat zit onder je intake manifold, tussen de 2 koppen in. Kom je dus vanzelf tegen met uitbouwen van je koppen. 

Het advies tot motor wissel is simpel. 
beide handelingen vraagt om uitbouw van je motor. Je kan de koppen NIET vervangen zonder uitbouw. 
Een motorwissel is daarom financieel interessanter omdat het enkel uitbouw inbouw betreft met de daarbij behoorde de vloeistoffen. 
Met aanschaf van een donor auto zou je geld terug kunnen verdienen aan de verkoop van onderdelen of als reserve houden.

Ga je de koppen doen dan moet je dus naast uitbouwen/inbouwen nog meer dagen arbeid erin steken voor het demonteren en uit/opbouwen van de koppen. Dit is geen abc’tje en gauw een paar dagen werk afhankelijk van je ervaring.

Motor wissel alleen kan je in 2-3 dagen doen. Afhankelijk van je ervaring bij deze motor/auto. 

Ik heb het beide gedaan (zie mijn foto boek) en adviseer daarom gewoon een ander blok erin te lepelen en de essentiële onderdelen te bewaren. Bedenk ook of je andere moeilijk te bereiken onderdelen gelijk wil mee vervangen, zoals een aircopomp, waterpomp etc. Snaar omloop rollen tandriem balans Assen etc. Dit zijn klusjes die makkelijker zijn met uitgebouwde motor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
31 minutes ago, dieseltje said:

Mooie, zou gelijk gaan rijden en kijken Voor dit geld (als ie goed is) krijg je de onderdelen voor koprevisie zeker niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minutes ago, Flying Dutchman said:

Thermostaat zit onder je intake manifold, tussen de 2 koppen in. Kom je dus vanzelf tegen met uitbouwen van je koppen. 

Het advies tot motor wissel is simpel. 
beide handelingen vraagt om uitbouw van je motor. Je kan de koppen NIET vervangen zonder uitbouw. 
Een motorwissel is daarom financieel interessanter omdat het enkel uitbouw inbouw betreft met de daarbij behoorde de vloeistoffen. 
Met aanschaf van een donor auto zou je geld terug kunnen verdienen aan de verkoop van onderdelen of als reserve houden.

Ga je de koppen doen dan moet je dus naast uitbouwen/inbouwen nog meer dagen arbeid erin steken voor het demonteren en uit/opbouwen van de koppen. Dit is geen abc’tje en gauw een paar dagen werk afhankelijk van je ervaring.

Motor wissel alleen kan je in 2-3 dagen doen. Afhankelijk van je ervaring bij deze motor/auto. 

Ik heb het beide gedaan (zie mijn foto boek) en adviseer daarom gewoon een ander blok erin te lepelen en de essentiële onderdelen te bewaren. Bedenk ook of je andere moeilijk te bereiken onderdelen gelijk wil mee vervangen, zoals een aircopomp, waterpomp etc. Snaar omloop rollen tandriem balans Assen etc. Dit zijn klusjes die makkelijker zijn met uitgebouwde motor. 

Ok goed om te weten dit wist ik dus allemaal nog niet, bedankt hiervoor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minutes ago, Flying Dutchman said:

Mooie, zou gelijk gaan rijden en kijken Voor dit geld (als ie goed is) krijg je de onderdelen voor koprevisie zeker niet. 

Probleem is dat ik niet kan registreren op deze site heel vreemd 🙃

Ik kan ook een gloednieuwe motor krijgen enige struikelpunt is dat het van “altijd raak penders” komt en de reviews zijn echt schokkend..

Hij bied een gloednieuwe w8 motor aan met 0km uit 2004, hij zegt dat die uit Duitsland komt en al een tijdje daar ligt. (Onbekend hoelang precies)

Ten eerste zegt hij dat het blok €5750.- kost waarop ik zei dat het afgerond €7000.- incl btw zou zijn zoals geadverteerd.. “daar kunnen we wel mee sjoemelen” dus ik krijg meteen een raar onderbuik gevoel..

Ten tweede vroeg ik wat het zou kosten met uitbouw/inbouw waarop hij antwoorde met €1000.- ex vloeistoffen.

Klinkt allemaal heel mooi op het sjoemelen na maar ik krijg er een raar gevoel bij, het klinkt té mooi..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minute ago, Vw W8 said:

Probleem is dat ik niet kan registreren op deze site heel vreemd 🙃

Ik kan ook een gloednieuwe motor krijgen enige struikelpunt is dat het van “altijd raak penders” komt en de reviews zijn echt schokkend..

Hij bied een gloednieuwe w8 motor aan met 0km uit 2004, hij zegt dat die uit Duitsland komt en al een tijdje daar ligt. (Onbekend hoelang precies)

Ten eerste zegt hij dat het blok €5750.- kost waarop ik zei dat het afgerond €7000.- incl btw zou zijn zoals geadverteerd.. “daar kunnen we wel mee sjoemelen” dus ik krijg meteen een raar onderbuik gevoel..

Ten tweede vroeg ik wat het zou kosten met uitbouw/inbouw waarop hij antwoorde met €1000.- ex vloeistoffen.

Klinkt allemaal heel mooi op het sjoemelen na maar ik krijg er een raar gevoel bij, het klinkt té mooi..

 

Beste is een slachter te halen. Die kan je zelf uitlezen en horen lopen, mee rijden etc. 
 

blok vanaf een plank is gokken. Imo. Heb mijn ooklaten vertellen dat het blok niet op het Carter mag liggen. Ik heb hier dan ook altijd rekening mee gehouden met aanschaf maar ook met uit en inbouw. Schijnt in de pakking van het carter te zitten. Die is/was vloeibaar aangebracht en zou niet “gekneusd” mogen worden. Als iemand dat nog kan ontkrachten of bevestigen zou jouw dat er kunnen helpen. Ik heb ze niet gevonden zowel de kennis als de pakking. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minutes ago, Vw W8 said:

Probleem is dat ik niet kan registreren op deze site heel vreemd 🙃

Ik kan ook een gloednieuwe motor krijgen enige struikelpunt is dat het van “altijd raak penders” komt en de reviews zijn echt schokkend..

Hij bied een gloednieuwe w8 motor aan met 0km uit 2004, hij zegt dat die uit Duitsland komt en al een tijdje daar ligt. (Onbekend hoelang precies)

Ten eerste zegt hij dat het blok €5750.- kost waarop ik zei dat het afgerond €7000.- incl btw zou zijn zoals geadverteerd.. “daar kunnen we wel mee sjoemelen” dus ik krijg meteen een raar onderbuik gevoel..

Ten tweede vroeg ik wat het zou kosten met uitbouw/inbouw waarop hij antwoorde met €1000.- ex vloeistoffen.

Klinkt allemaal heel mooi op het sjoemelen na maar ik krijg er een raar gevoel bij, het klinkt té mooi..

 

Vind het iid ook niet heel gek klinken hoor. Ik bouw de motor ook in een paar uurtjes uit inmiddels. En met een paar uurtjes er weer in. Als hij hier ervaring mee heeft past 1000 euro ex vloeistoffen prima. 
 

ik zou goede afspraken maken mbt garantie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minutes ago, Flying Dutchman said:

Vind het iid ook niet heel gek klinken hoor. Ik bouw de motor ook in een paar uurtjes uit inmiddels. En met een paar uurtjes er weer in. Als hij hier ervaring mee heeft past 1000 euro ex vloeistoffen prima. 
 

ik zou goede afspraken maken mbt garantie. 

Google het bedrijf maar eens dan snap je mijn punt.

Ook het blok vertrouw ik dan jammer genoeg niet zou ik het door iemand anders laten inbouwen.

Nu nog iemand vinden die dit vaker gedaan heeft want kan tot nu toe geen enkel bedrijf vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden