Ga naar inhoud
  • 3

Panoramadak lekjage


steef32

Vraag

Hoi Heren.

Pas geleden een mooie Passat alltrack 3aa met Panorama dak gekocht. Alleen helaas is me dak lek. 
Wat is er allemaal gebeurd om te repareren?

ze hebben de kanalen vrij gemaakt.

ze hebben de boel gekit en ze hebben de sokken dicht gemaakt.

hij blijft lekken en repareren oude dak is voorbij.

Nu moet er een ander dak in. ( nieuw of tweedehands)

wat is nu beste om te doen of weten jullie een goed adres ? 
 

groeten Stefano 

 

93710432-B1BA-4B90-AE1F-8D97D877D6E4.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi heren.

we hebben een hele goede oplossing gekozen.

Het dak is gisteren vervangen door caratparts (België). Hij heeft een hoop uitstekende onderdelen.Hele aardige man met verstand van zaken. Enigste voorwaarde is dat dakhemel eruit moet zijn als je bij hem langskomt.Hij heeft onderdelen uit test auto’s. Deze auto’s maken een test en worden hierna gedemonteerd. Het Panorama dak is eigenlijk nieuw en meneer heeft hem met mijn hulp vervangen. Het nieuwe dak moest ingeleerd worden en ook dat heeft hij geregeld.Het oude dak meegenomen en nu hopelijk lek vrij . Morgen gaat de garage me dakhemel terug plaatsen. Erg interessant om te zien hoe het Panorama dak gemonteerd is op de auto. 

BCEAE26D-2A15-4E56-B714-EA91F8F66AFE.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eventueel de Vw dealer in Gronau. Die zit net voorbij de grens en als het goed is werken er daar ook een aantal Nederlanders, in het geval je Duits wat minder is, kan dat erg handig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi heren.
we hebben een hele goede oplossing gekozen.
Het dak is gisteren vervangen door caratparts (België). Hij heeft een hoop uitstekende onderdelen.Hele aardige man met verstand van zaken. Enigste voorwaarde is dat dakhemel eruit moet zijn als je bij hem langskomt.Hij heeft onderdelen uit test auto’s. Deze auto’s maken een test en worden hierna gedemonteerd. Het Panorama dak is eigenlijk nieuw en meneer heeft hem met mijn hulp vervangen. Het nieuwe dak moest ingeleerd worden en ook dat heeft hij geregeld.Het oude dak meegenomen en nu hopelijk lek vrij . Morgen gaat de garage me dakhemel terug plaatsen. Erg interessant om te zien hoe het Panorama dak gemonteerd is op de auto. 
BCEAE26D-2A15-4E56-B714-EA91F8F66AFE.thumb.jpeg.24aa2087b5a2a4ec499d84c0a60c93cf.jpeg
Zal een aardige cent kosten

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas is een ander (zelfs nieuw) dak toch niet altijd een oplossing, ik voor jou dat je de komende jaren geen problemen meer hebt.

Mijn Seat Alhambra 2012 lekt ook. Het frame is heel slecht van al die panoramadaken, hij lekt op de afdichting tussen de dwars en langsliggers. Metaal en kunststof zijn verlijmd en dat gaat loslaten. Op motor-talk.de is een lang forum, dit komt zelfs voor bij daken die pas een jaar oud zijn.

Het wordt vaak tijdelijk opgelost door Captain Tolley's, een goedje uit de scheepvaart dan in kieren kruipt en afdicht, kun je van bovenaf toedienen. Heb ik ook gedaan en bleef 2 jaar dicht, maar nu lekt ie weer. En dan is uiteindelijk de scheur in de afdichting kennelijk te groot, want de rest van het flesje Captain Tolley's heeft niet meer geholpen en het druppelde er aan de onderkant net zo hard weer uit.

Vorige week heb ik een 'nieuw' dak uit een 2018 test Sharan gekocht bij een demontage bedrijf, die zit er nu in, maar lekt helaas ook, nu op de beide achterste verbindingen. Een slechte constructie met een moeilijke lijmverbinding, VW gebruikt een 3,5mm kit rups erin. Ik ben nu van plan om het eerst maar eens met Sikaflex 221 dicht te smeren van onderaf en van de zomer mijn dak eens geheel te demonteren en opnieuw verlijmen met Sikaflex, dat hebben enkele Duitsers met succes gedaan. Dan moet je alleen wel het binnenste rubber vervangen want die moet je eraf trekken om het frame uit elkaar te kunnen halen.

Zie dit topic: https://www.motor-talk.de/forum/panoramadach-undicht-rahmen-selbst-abdichten-t5968992.html?page=21

Als er meer mensen met dit probleem worstelen hoor ik het graag, samen kennis en ervaring delen is goed!

aangepast door gurby
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden