Ga naar inhoud
  • 0

Loshalen achterbank zitting


eatme

Vraag

Er is pas frituurolie in mijn achterbak gemorst en sindsdien ruikt mijn auto naar een snackbar. De achterbak bodem ben ik aan het schoonmaken, maar er is volgens mijn ook olie onder mijn achterbankzitting gelopen.

 

Kan iemand mij vertellen hoe ik de achterbankzitting van mijn B8 Variant zonder schade omhoog kan halenm om het te controleren en schoon te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
1 uur terug, eatme zei:

Er is pas frituurolie in mijn achterbak gemorst en sindsdien ruikt mijn auto naar een snackbar. De achterbak bodem ben ik aan het schoonmaken, maar er is volgens mijn ook olie onder mijn achterbankzitting gelopen.

 

Kan iemand mij vertellen hoe ik de achterbankzitting van mijn B8 Variant zonder schade omhoog kan halenm om het te controleren en schoon te maken?

De kunstof isofix delen verwijderen. Het vlakke plaatje kan je omhoog wippen. En dan het andere deel naar voren trekken.

Dan aan de voorzijde de zitting met gepast geweld omhoog trekken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
29 minuten geleden, Diver zei:

Dat gaat waarschijnlijk het zelfde als de oudere types, iets naar voren en dan de achterkant om hoog. Geen handleiding bij de auto, daar staat het ook in

Nee, dit zit heel anders. Naar voren klappen is er niet meer bij. In de hoeken achteraan aan de buitenzijde moet je de bank indrukken en naar voren (of opzij) drukken. In de bank zit een metalen lus die over een weerhaak in de bodem zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist, bm-er zei:

Nee, dit zit heel anders. Naar voren klappen is er niet meer bij. In de hoeken achteraan aan de buitenzijde moet je de bank indrukken en naar voren (of opzij) drukken. In de bank zit een metalen lus die over een weerhaak in de bodem zit.

sorry voor de foute info dan, weer wat geleerd. Vandaar ok nog de verwijzing naar de handleiding/instructie boekje van de auto

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt allemaal!

Ik was op zoek naar schroeven (net als bij Ford) maar ik had dit niet verwacht. Ik ga morgen gelijk kijken.

 

Update : Loshalen van de achterbank gaat echt heel makkelijk. Jammer dat er behoorlijk wat frituurolie onder lag, maar nu kan ik er tenminste bij.

 

Bedankt

aangepast door eatme
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden