Ga naar inhoud
  • 0

Non Passat vraag/verzoek ivm aftermarket koplampen (klus)


StyloM

Vraag

Hoi allemaal, lang geleden alweer, mis de Passat nog steeds! :-) 

Ik heb een vraagje. K
an iemand voor een mooi prijsje mij helpen met het volgende. Even wat info over de huidige auto, ik heb een VW Touran van 2013.  
Ik heb een set koplampen (aftermarket) met dagrijverlichting LED en ipv halogeen ook led lampen. De knipperlichten zijn ingebouwd en dynamische leds. 

Alles werkt goed op de knipperlichten na, deze worden na een paar keer foutmeldingen in het dash te krijgen op gegeven moment uitgeschakeld.
Wanneer ik de foutcodes verwijder werken ze weer een klein kwartiertje tot ze weer worden uitgeschakeld (doet het systeem automatisch omdat die denkt dat ze kapot zijn). 
De overige lampen blijven echter gewoon werken ondanks de foutmeldingen.

Verder heb ik in de mistlampen ook leds geplaatst. Hier worden ook foutmeldingen voor weergeven maar ze werken wel. 

Kortom, dit probleem heb ik opgezocht en dit komt vaak voor bij aftermarket koplampen. Kan iemand voor een mooie prijs deze problemen oplossen? Ik begrijp dat er weerstanden moeten worden geplaatst? 

Hoor het graag, ik zou op locatie langs kunnen komen in zuid holland maar ook in noord holland eventueel. 

Groeten,
StyloM

aangepast door StyloM
Weerstanden, geen zekeringen haha
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

zou eerst eens kijken of er een colddiagnose beschikbaar is in de log voor deze auto. Kan je geen VCDS log plaatsen van de auto, als bijlage. een zekering moet er zeker niet tussen je zal wel een weerstand bedoelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

11 minutes ago, Diver said:

zou eerst eens kijken of er een colddiagnose beschikbaar is in de log voor deze auto. Kan je geen VCDS log plaatsen van de auto, als bijlage. een zekering moet er zeker niet tussen je zal wel een weerstand bedoelen. 

Heeeeey Diver, haha klopt helemaal, ik bedoel een weerstand haha. Ik zal eens opnieuw uitlezen en plaats dan even wat die aangeeft.... cold diagnose zie ik niet zo bij de opties in vcds overigens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13 uren geleden, Diver zei:

Dit is een programma van @dreke waar je offline codes kan lezen, programmeren of uitlezen doe je met VCDS 

Toch even naar buiten gegaan net om die scan te halen. Zie hieronder de uitdraai, benieuwd wat je hieruit kan opmaken....

Gr,
Faat

 

 

uitdraai auto.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoog vermogen weerstanden plaatsen en liefst hoger vermogen dan het vermogen welke ze gaan vervangen gezien ze dan minder warmte gaan dissiperen. Weerstanden monteren op een metalen oppervlak en niet te dicht bij plastiek onderdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Diver said:

Klopt, het werkt wel maar ik ben er niet zo een fan van, maar ieder zijn keuze.

Duidelijk..... Bedankt voor de hulp Jan!

1 hour ago, wulfke said:

Hoog vermogen weerstanden plaatsen en liefst hoger vermogen dan het vermogen welke ze gaan vervangen gezien ze dan minder warmte gaan dissiperen. Weerstanden monteren op een metalen oppervlak en niet te dicht bij plastiek onderdelen.

Bedankt voor de tips Wulfke!

Als iemand mij hiermee kan helpen voor een zacht prijsje zou ik enorm geholpen zijn... Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met weerstanden, plaatsen etc en wil liever het door iemand laten doen met verstand hiervan..... Ik hoor het graag van jullie per bericht of pm. Laat maar weten, ik kan naar Noord Holland/Zuid Holland, Utrecht of Brabant komen...

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden