Ga naar inhoud
  • 0

Vervangen radio/cd speler/navigatie


Roland

Vraag

Heren & dames,

 

Ik wil in onze VW Passaat station 2.0ltr TFSI ABT uit 2006 een (andere) nieuwe radio/cd/navigatie speler (laten) monteren met teleoonfuntie die nu al op het aude systeem perfect werkt.

Het systeem wat er nu inzit kan al jaren niet meer geupdated worden, deze is nog met cd en daar zijn ze mee gestopt. We gebruiken bijna altijd de telefoon maar ik vind het toch handig een goed werkend navigatie systeem & bellen in de auto & natuurlijk dat we muziek van spotify kunnen laten afspelen.

 

Wie is er bekend met deze materie en kan mij vertellen wat een goed en betaalbaar systeem is voor onze Top Passaat.

 

Hoor het graag van jullie.

 

Met sportieve groet,

 

ROLAND

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je zou voor een RNS510 kunnen gaan, misschien een DM? Of je kan gaan voor zo'n Android unit. Alleen hoe die precies werken in een Passat 3C weet ik niet.

De RNS510 kost momenteel in ieder geval geen drol meer. Of ie direct samen met de boel wat je nu erin hebt zit gaat werken betwijfel ik wel. Hier kan een ander je wellicht meer over vertellen. @Passat Rdi misschien? 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als eerste zul je een Gateway update moeten doen. De oude vervangen voor minimaal een E versie, anders gaat je accu leeglopen.
RNS510 is een optie, echter kan je die niet meer officieel updaten hoger dan de huidige kaart V17 en je moet een losse telefoon module hierbij hebben.
Andere optie is Discover  Media. Die kun je via Rob (passat RDI) kopen. Hij zal je vast ook kunnen helpen met een nieuwere gateway.
De Discover Media is een complete radio, echter heb je nog wel een losse microfoon nodig voor de Bluetooth module en evt een USB/CarPlay aansluiting.
Nog een andere oplossing is een lite uitvoering van de Discover Media, een RCD 330.
Deze heeft geen ingebouwde navigatie, maar wel Carplay en Android Auto app.
Ook voor die radio moet je een nieuwere gateway hebben.

 

Succes met je beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De gateway is niet zo zeer het probleem. Grootse probleem is rode fis teller en 095 abs pomp om de navigatie goed te laten werken, aangezien het bouwjaar vermoed ik dat je 095 pomp hebt in plaats van de 109 versie. Als alternatief kan je via carplay Google maps gebruiken. 

Overige functies van het toestel kun je gewoon gebruiken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden