Ga naar inhoud
  • 0

Panoramadak Passat B8 Variant maakt bijgeluiden en sluit niet in één keer


HansJan

Vraag

Bij voorbaat excuses voor het lange verhaal, maar ik wil dit relaas graag met jullie delen en adviezen ontvangen. 

Bij inspectie van de auto tijdens de aankoop viel me op dat het dak wat wringende en krakende geluiden maakte bij openen en sluiten. Daar uit de gegevens van de laatste onderhoudsbeurt bij 120.000km bleek dat het dak geen onderhoud had gehad, was ik me de verkoper overeengekomen dat die kosten (volgens dealeropgave €175) in mindering werden gebracht op de aanschafprijs.

Mijn vorige B8 had soortgelijke problemen gehad, die ook gepaard gingen met het niet in één keer sluiten van het dak. Daarmee bedoel ik dat het dak bij het bedienen van de sluitfunctie niet werd gesloten, maar eerst naar de volledig open stand werd geschoven. Het panoramadak kent namelijk een tweede stand waarbij het dak nog eens 10-15cm extra opent wanneer je de open functie bedient. Het bleek dat deze tweede stand werd ingezet omdat het dak bij het sluiten ergens kennelijk teveel frictie had. Na een 5-tal werkplaatsbezoeken is uiteindelijk het complete frame vervangen waarna het dak probleemloos gefunctioneerd heeft.

Tijdens een recente rit besloot ik het dak te openen en hoorde deze rammelen. Het bleek dat de glasplaat aan de rechterzijde los zat. Dak weer gesloten en afspraak gemaakt bij de dealer. Temeer omdat het in de vorige alinea beschreven euvel ook bij dit dak optrad. De extra diagnose kosten, smeren en afstellen van het dak leverde een rekening op van €275. Met de mededeling dat het dak weer tip-tip in orde was nam ik de auto in ontvangst.

Bij het openen was de hoeveelheid herrie naar mijn beleving niet minder en bij het bedienen van de sluitfunctie ging het dak wederom naar de volledig open stand. 😡 Terug naar de balie en probleem voorgelegd. De monteur die het dak heeft afgesteld was al naar huis en kon het derhalve niet meer beoordelen. Met de dealer afgesproken dat ik er een week mee zou rijden en ervaring zou delen. Welnu, het is niet minder geworden. Vandaag sprak ik de medewerker van receptie. Voorstel is om de glasplaat te verwijderen en dan het systeem 'dieper' onder handen te kunnen nenem. Prijsopgave €285!

Gezien mijn ervaring met de vorige Passat en het feit dat zij exact weten hoeveel moeite dit destijds heeft gekost, heb ik de term coulance maar eens ter sprake gebracht. Ze hebben dit uitgezocht en het blijkt dat dit euvel niet voor deze regeling in aanmerking komt. Als het dak in de nabije toekomst meer problemen gaat vertonen, dan wordt de reparatie zomaar €2.500 en daar zit ik uiteraard niet op te wachten.

Ik heb Google er eens op losgelaten en een aantal voorbeelden getroffen die vergelijkbaar zijn, ook bij andere VAG auto's. De Audi A2 bijv. werd destijds optioneel geleverd met de eerste generatie van deze daken (OSS genaamd) en die bleek een mechaniek te bevatten wat dermate gevoelig bleek voor storingen dat het dak zelfs binnen 10 jaar kosteloos door Audi werd vervangen. Er was zelfs een Audi dealer in Duitsland (Autohaus Rinner) voor deze reparatie aangewezen en veel hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt.

Hoe kijken jullie hier tegenaan, zijn hier soortgelijke ervaringen en bestaat er wellicht een onafhankelijke specialist die hier meer over kan zeggen? Laat dit euvel nou niet de pret met deze heerlijke auto bederven ... 😒

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben wel klaar met bedrijven die een diagnose stellen, een prijsopgave doen voor reparatie en als het vervolgens niet gefixed is, een nieuwe diagnose doen met wéér een prijsopgave.

Als vooraf duidelijk is dat het een longshot is en dus het risico bestaat dat het euvel niet verholpen is, dan kun je die keuze maken. Als je denkt: dit is t, je betaalt een kwak centen en dan is het nog niet gemaakt....dan vind ik het vanalles, maar vooral stom!

Sorry...ik kan je niet helpen met de technische kant van je vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik deel je mening @PizzaPuntje en ze zijn heel goed bekend met de historie en ellende met het dak van de vorige Passat en daar heb ik ze nog een keer op gewezen. Ze weten donders goed dat het alleen maar opgelost wordt wanneer het hele frame wordt vervangen. Ik zie dit als een kwaliteitsprobleem (van de eerste lichting) die naar de consument niet wordt onderkend. De vorige Passat was van november 2015, deze van juli 2016. 

Benieuwd naar de overige reacties, wellicht zelfs van ingewijden van (een) VW (dealer).

aangepast door HansJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook mijn panoramadak loopt niet helemaal lekker.
Is bij de garage (geen dealer) onder garantie al eens gesmeerd.
Maar niet volledig opgelost.

Ook ik kan nog geen goede oplossing vinden.
Mijn monteur, die bij de dealer werkt, kreeg het ook niet 100% goed.
Al is het nu wel wat beter.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Altijd dat gedoe bij de Vw dealer weer... je geeft aan waardoor het komt (uit ervaring of expertise van een specialist) en toch geloven ze je niet en doen ze wat anders. Puur vanwege die reden ga ik niet meer naar de lokale dealer toe, bagger service/kwaliteit die ze aanbieden.
Ikzelf heb na aankoop van deze Passat de gehele garantieperiode van 6 maanden meerdere malen moeten aankloppen bij de dealer (andere vestiging dan hierboven, verkopende partij) voor hetzelfde probleem dat helaas nogmaals niet opgelost was. Uiteindelijk is het gelukkig wel allemaal opgelost, toen ze begonnen te luisteren. Ik begrijp dus heel goed wat je ervaart. Moet ik anders eens meekomen? Ik kan erg vervelend zijn en goed duidelijk maken hoe je echt service hoort te verlenen. :mrgreen:

Aangezien jouw Passat uit Duitsland komt, kan je niet proberen iets te regelen via de Vw dealer daar (eventueel coulance via Vw Duitsland) voorbij de grens? Onder het mom van 'nee heb je, ja kun je krijgen' , het is in ieder geval het proberen waard, toch?
De Vw dealers in Duitsland schijnen een gezonder verstand te hebben dan de dealers hier. De tarieven daar zijn ook lager voor zover ik het me kan herinneren.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij liep het dak bij aanschaf al niet lekker. Paar weken later sloot het dak niet meer, deed net alsof er iets tussen zat. Bij de betreffende dealer langs geweest, die heeft de boel gesmeerd. Paar weken later hetzelfde verhaal, diagnose gedaan en het frame werd vervangen. Maand later lekkage aan de passagier zijde A-stijl. Weer terug geweest, nieuw dak rubber is er in gegaan en dak gesteld doordat het toch iets scheef lag door het gewring van het rubber. Week of 3 later was aan het rijden wat je toch veel doet met een diesel haha. Ineens druppels tussen de knopjes van binnenverlichting op de hemel vielen naar beneden ( het miezerde wat ). Gelijk gebeld en kon hem gelijk neer zetten. Na diagnose waren ze het zat haha, nieuw frame erin, nieuwe rubbers, nieuwe motor, nieuwe bediening en zelfs nieuw glas! Oftewel compleet nieuw panorama dak, tevens de afvoer goten werden gereinigd. Al de keren dat ik ben geweest en elke keer leenauto's mee heeft me nis gekost behalve ergernis omdat ik de ruimte gewend ben van de B8 variant natuurlijk. Dit alles was allemaal binnen 8 maanden van de aanschaf van de auto bij de dealer. Denk alles totaal dat ze er 2 weken aan bezig zijn geweest al de keren samen geteld :)

IMG_20200304_093927.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 28-11-2020 om 07:06, Ozzy zei:

Altijd dat gedoe bij de Vw dealer weer... je geeft aan waardoor het komt (uit ervaring of expertise van een specialist) en toch geloven ze je niet en doen ze wat anders. Puur vanwege die reden ga ik niet meer naar de lokale dealer toe, bagger service/kwaliteit die ze aanbieden.
Ikzelf heb na aankoop van deze Passat de gehele garantieperiode van 6 maanden meerdere malen moeten aankloppen bij de dealer (andere vestiging dan hierboven, verkopende partij) voor hetzelfde probleem dat helaas nogmaals niet opgelost was. Uiteindelijk is het gelukkig wel allemaal opgelost, toen ze begonnen te luisteren. Ik begrijp dus heel goed wat je ervaart. Moet ik anders eens meekomen? Ik kan erg vervelend zijn en goed duidelijk maken hoe je echt service hoort te verlenen. :mrgreen:

Aangezien jouw Passat uit Duitsland komt, kan je niet proberen iets te regelen via de Vw dealer daar (eventueel coulance via Vw Duitsland) voorbij de grens? Onder het mom van 'nee heb je, ja kun je krijgen' , het is in ieder geval het proberen waard, toch?
De Vw dealers in Duitsland schijnen een gezonder verstand te hebben dan de dealers hier. De tarieven daar zijn ook lager voor zover ik het me kan herinneren.

Wat ik jammer vind is dat ik goede ervaringen heb met de dealer maar nu het idee krijg dat ik getild wordt. Ik heb voor de eerste diagnose duidelijk aangegeven dat mijn vorige Passat exact hetzelfde probleem had (en dat weten ze donders goed) en ik enkel wilde weten of dit probleem voor deze Passat binnen coulance kon worden opgelost. Alleen voor de diagnose werd al €100 gerekend (wat ik al oplichterij vond, dit euvel kan je in 15 minuten goed beoordelen, maar goed). Daarna word ik gebeld met de mededeling dat ze het reinigen en smeren kunnen oplossen en dat nog eens €175 extra kost. De toeslag van €100 om het dakpaneel volledig te lossen om het goed aan te pakken heb ik op dat moment voor lief gelaten.

Dit weekend heb ik het dak geopend en kom tot de ontdekking dat al het oude aangekoekte vet nog vooraan in de rails zit, nergens nieuw te bekennen, de rails niet is gereinigd (het water moet er toch goed doorheen kunnen lopen), dakplaat aan voorzijde ook niet schoongemaakt is, kortom voor dit geld had ik een spik-en-span dak verwacht. Temeer omdat me wordt gemeld alles is gereinigd, gesmeerd, afgesteld en het dak weer goed werkt. Ik heb even tot 10 moeten tellen. 😤

Het feit dat er geen sprake is van coulance hadden ze vooraf, zonder de auto te beoordelen, al kunnen melden. Dat had me al €100 gescheeld, maar dat ze slecht werk hebben geleverd ga ik ze aanrekenen. Dit had ik niet verwacht. Zal het niet hebben over de proefrit van 23km ... Toch handig dat die dashcam lekker heeft meegedraaid. ;-)

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, MartinB8 zei:

Bij mij liep het dak bij aanschaf al niet lekker. Paar weken later sloot het dak niet meer, deed net alsof er iets tussen zat. Bij de betreffende dealer langs geweest, die heeft de boel gesmeerd. Paar weken later hetzelfde verhaal, diagnose gedaan en het frame werd vervangen. Maand later lekkage aan de passagier zijde A-stijl. Weer terug geweest, nieuw dak rubber is er in gegaan en dak gesteld doordat het toch iets scheef lag door het gewring van het rubber. Week of 3 later was aan het rijden wat je toch veel doet met een diesel haha. Ineens druppels tussen de knopjes van binnenverlichting op de hemel vielen naar beneden ( het miezerde wat ). Gelijk gebeld en kon hem gelijk neer zetten. Na diagnose waren ze het zat haha, nieuw frame erin, nieuwe rubbers, nieuwe motor, nieuwe bediening en zelfs nieuw glas! Oftewel compleet nieuw panorama dak, tevens de afvoer goten werden gereinigd. Al de keren dat ik ben geweest en elke keer leenauto's mee heeft me nis gekost behalve ergernis omdat ik de ruimte gewend ben van de B8 variant natuurlijk. Dit alles was allemaal binnen 8 maanden van de aanschaf van de auto bij de dealer. Denk alles totaal dat ze er 2 weken aan bezig zijn geweest al de keren samen geteld :)

Ook een horror-verhaal! Maar wel heel prettig dat dit binnen de fabrieksgarantie werd opgelost. De leasema kreeg voor het vervangen van het frame destijds een rekening van meer dan €2.500 werd mij verteld. Tel uit je winst ... En hier was dus ook geen sprake van garantie / coulance!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, HansJan said:

Ook een horror-verhaal! Maar wel heel prettig dat dit binnen de fabrieksgarantie werd opgelost. De leasema kreeg voor het vervangen van het frame destijds een rekening van meer dan €2.500 werd mij verteld. Tel uit je winst ... En hier was dus ook geen sprake van garantie / coulance!

ja gelukkig wel, wil de rekening niet weten in totaal haha. Nu weer garantie op alles 2 jaar dus dat is mooi :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, HansJan zei:

Wat ik jammer vind is dat ik goede ervaringen heb met de dealer maar nu het idee krijg dat ik getild wordt. Ik heb voor de eerste diagnose duidelijk aangegeven dat mijn vorige Passat exact hetzelfde probleem had (en dat weten ze donders goed) en ik enkel wilde weten of dit probleem voor deze Passat binnen coulance kon worden opgelost. Alleen voor de diagnose werd al €100 gerekend (wat ik al oplichterij vond, dit euvel kan je in 15 minuten goed beoordelen, maar goed). Daarna word ik gebeld met de mededeling dat ze het reinigen en smeren kunnen oplossen en dat nog eens €175 extra kost. De toeslag van €100 om het dakpaneel volledig te lossen om het goed aan te pakken heb ik op dat moment voor lief gelaten.

Dit weekend heb ik het dak geopend en kom tot de ontdekking dat al het oude aangekoekte vet nog vooraan in de rails zit, nergens nieuw te bekennen, de rails niet is gereinigd (het water moet er toch goed doorheen kunnen lopen), dakplaat aan voorzijde ook niet schoongemaakt is, kortom voor dit geld had ik een spik-en-span dak verwacht. Temeer omdat me wordt gemeld alles is gereinigd, gesmeerd, afgesteld en het dak weer goed werkt. Ik heb even tot 10 moeten tellen. 😤

Het feit dat er geen sprake is van coulance hadden ze vooraf, zonder de auto te beoordelen, al kunnen melden. Dat had me al €100 gescheeld, maar dat ze slecht werk hebben geleverd ga ik ze aanrekenen. Dit had ik niet verwacht. Zal het niet hebben over de proefrit van 23km ... Toch handig dat die dashcam lekker heeft meegedraaid. ;-)

Wordt vervolgd.

100 euro voor diagnose? Bofkont... Normaal is het 127 euro voor het naar binnen rijden en zitten in de auto. 
175 euro voor het reinigen en smeren van een dakraam? Wat achteraf niet blijkt te zijn gedaan? Dat noem ik nou makkelijk en snel geld verdienen. Pfft... 
Het moet inderdaad wel goed gedaan worden. Anders krijg je straks nog een douche terwijl je aan het rijden bent of dat ie straks niet wilt sluiten enz. daar wacht niemand op.
Teruggaan, boos gaan klagen en geen cent betalen. Desnoods spreek je met ze af dat ze de frame vervangen waarvan je enkel de onderdelen betaald om het weer goed te maken.

Die proefrit van 23km kon erger trouwens, ik zal je het verhaaltje besparen. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 uren geleden, Ozzy zei:

100 euro voor diagnose? Bofkont... Normaal is het 127 euro voor het naar binnen rijden en zitten in de auto. 
175 euro voor het reinigen en smeren van een dakraam? Wat achteraf niet blijkt te zijn gedaan? Dat noem ik nou makkelijk en snel geld verdienen. Pfft... 
Het moet inderdaad wel goed gedaan worden. Anders krijg je straks nog een douche terwijl je aan het rijden bent of dat ie straks niet wilt sluiten enz. daar wacht niemand op.
Teruggaan, boos gaan klagen en geen cent betalen. Desnoods spreek je met ze af dat ze de frame vervangen waarvan je enkel de onderdelen betaald om het weer goed te maken.

Die proefrit van 23km kon erger trouwens, ik zal je het verhaaltje besparen. :mrgreen:

De diagnose hadden ze achteraf idd achterwege kunnen laten, want reinigen en smeren had toch gemoeten. Had ik een afspraak gemaakt voor enkel reinigen en smeren was er vermoedelijk niets aan de hand geweest. Maar ik wilde weten hoe het zat met coulance voor dergelijke storingen. En daar is het allemaal mis gegaan.

Ik had vandaag zullen bellen maar is er niet van gekomen. Dus dat wordt een bezoekje met stevig gesprek. Helaas is de rekening al betaald, dus van niets betalen komt niets terecht. Het frame zal ook niet voordelig zijn, maar daar wacht ik nog even mee.

3 uren geleden, BARRY_TDI zei:

Mooi dat het is opgelost, maar te triest voor woorden dat dit anno 2020 bij zo'n kaliber auto voor kan komen. 

Het is helaas nog niet opgelost. En dat is het volgende argument wat in het verweer is opgenomen: anno 2020 zou je dit niet meer verwachten en zeker niet in een auto in dit segment (wat ze in het verleden zelf ook al aangehaald hebben). Als de fabrikant zich dan nog met droge ogen schuil kan houden achter het feit dat hier geen sprake is van een kwaliteitsprobleem dan heeft het merk een serieuze uitdaging. Maar ach, wie ben ik? Een van de vele consumenten waar ze vermoedelijk niets meer aan zullen verdienen. Die gaan toch naar de (veel betere) merkgarage. Lang leve de leaserijders!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 uren geleden, HansJan zei:

De diagnose hadden ze achteraf idd achterwege kunnen laten, want reinigen en smeren had toch gemoeten. Had ik een afspraak gemaakt voor enkel reinigen en smeren was er vermoedelijk niets aan de hand geweest. Maar ik wilde weten hoe het zat met coulance voor dergelijke storingen. En daar is het allemaal mis gegaan.

Ik had vandaag zullen bellen maar is er niet van gekomen. Dus dat wordt een bezoekje met stevig gesprek. Helaas is de rekening al betaald, dus van niets betalen komt niets terecht. Het frame zal ook niet voordelig zijn, maar daar wacht ik nog even mee.

Succes, hopelijk gaan ze niet moeilijk doen en bieden ze een mooie oplossing aan. Anders zou ik, als ik jou was, toch echt het even gaan proberen bij de buren om te zien wat zij ervan vinden. Het is immers redelijk in de buurt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren een betoog richting VW dealer gestuurd. Samenvatting van de geschiedenis, uitgevoerde werkzaamheden en het resultaat.

Vandaag bericht ontvangen. Inhoudelijk geen reactie, maar wel een voorstel voor vervolgdiagnose en daarbij volledige uit- en inbouw glasdak. Ze hadden wel bij PON geïnformeerd naar coulance, maar dat is afgewezen. Welke criteria daarvoor gelden is mij onbekend gebleven, maar er moet ergens sprake zijn van een defect. Echt?

Een nieuwe inhoudelijke reactie gestuurd en voorstel gedaan voor het uitvoeren van vervolgwerkzaamheden waarbij de eerste kosten voor diagnose in mindering worden gebracht wegens wanprestatie. Als uit de vervolgwerkzaamheden blijkt dat het niet opgelost kan worden, dan is er wat mij betreft sprake van een 'defect' en moet coulance wel mogelijk zijn. We gaan het zien, morgen vast weer een verrassende reactie.

@Ozzy al klaar voor een bezoekje? 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vorige week ontving ik een bericht van chef werkplaats met een voorstel tot overleg met alle betrokkenen teneinde naar een oplossing toe te werken. Dat aanbod heb ik aangenomen en overleg heeft vandaag (sorry @Ozzy, je had kunnen chauffeuren) plaatsgevonden. 

Toeval wil dat er een andere klant is met exact dezelfde klachten aan zijn Passat uit 2015 en die is ook het voorstel gedaan om de glasplaat te verwijderen om zo alle delen beter te kunnen reinigen, smeren en daarna een nieuwe basisafstelling te geven.

Klant moest over die kosten nog nadenken, maar mij is het voorstel gedaan om de kosten van deze extra werkzaamheden ten opzichte van regulier uitgebreid onderhoud te delen, oftewel ons beiden aandeel is daarmee €65 en dat is mijns inziens meer dan een mooi aanbod. Als het daarna nóg niet opgelost is dan wordt het probleem opnieuw ter beoordeling bij PON neergelegd. 

Het zal me benieuwen, wordt in februari vervolgd! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Begrijp ik het nou goed? Gaan ze al die werkzaamheden uitvoeren voor 65 euro? Dat is geen geld.

Ik kan alleen heel goed de medewerkers bij de dealer plagen. Voor het chaufferen kan je beter een ander inschakelen..
 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En vandaag was het zover; glasplaat eraf om de problemen te beoordelen.

Auto vanochtend vroeg afgeleverd, daarna keurig thuis afgezet en gewacht op het verlossende antwoord. Om kwam al snel om kwart over 1. Schoorvoetend nam ik de telefoon op en de analyse was direct duidelijk: het probleem kan niet opgelost worden. Het smeren van het achterste deel van het frame lost het probleem niet op, deze is vermoedelijk (deels) krom. Het rubber rondom de glasplaat vertoont ook mankementen, deze is vervormd. Ingrediënten die ervoor zorgen dat er veel bijgeluiden zijn én het sluiten nooit goed gaat. Bravo.

De oplossing: rubber van glasplaat én frame vervangen. En daar waar ik eerst zelf rekening moest houden met hoge kosten, is nu wel met de juiste onderbouwing wederom een coulance claim bij VW ingediend.

Eind van de middag werd ik weer keurig opgehaald en trof de auto blinkend op de parkeerplaats. Wat een topservice! Zonder moeite €65 afgetikt en nu wachten op de uitslag die maandag volgt 🤞

Nou, tijd voor een poll? :mrgreen:

aangepast door HansJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanochtend kreeg ik al vroeg een telefoontje van de dealer. Het gesprek begon uiteraard met de vraag: je hebt vast heel goed nieuws.

Maar helaas, het mag niet zo zijn. Ook niet na alle goed bedoelde inspanningen van hoofd werkplaats die zelfs de case van de vorige Passat heeft aangehaald bij het indienen van de garantieclaim. Gezien de 'leeftijd' (een Passat van 4 jaar jong heeft volgens VW het kenmerk hoge leeftijd) en 'hoge kilometerstand' (vroeger ging een auto bij 100.000 al naar de schroothoop, maar na 124.000 mag je ook nu verwachten dat het met de kwaliteit rap achteruit gaat) is de claim zonder verdere onderbouwing afgewezen.

Het is eigenlijk te zot voor woorden. Ze komen na het uitbouwen tot de conclusie dat het rubber om de glasplaat niet goed zit én het frame een probleem vertoont. Hier kan de eigenaar geen invloed op uitoefenen. Sterker nog, een glasplaat wordt voor onderhoud nooit uitgebouwd tenzij hier een aanleiding voor bestaat. Dus met regulier smeren en reinigen konden deze klachten ook niet worden veroorzaakt noch verholpen. Dus kan het niet anders dan een kwaliteitsprobleem zijn.

Ik ga hier een zaak van maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vanochtend kreeg ik al vroeg een telefoontje van de dealer. Het gesprek begon uiteraard met de vraag: je hebt vast heel goed nieuws.
Maar helaas, het mag niet zo zijn. Ook niet na alle goed bedoelde inspanningen van hoofd werkplaats die zelfs de case van de vorige Passat heeft aangehaald bij het indienen van de garantieclaim. Gezien de 'leeftijd' (een Passat van 4 jaar jong heeft volgens VW het kenmerk hoge leeftijd) en 'hoge kilometerstand' (vroeger ging een auto bij 100.000 al naar de schroothoop, maar na 124.000 mag je ook nu verwachten dat het met de kwaliteit rap achteruit gaat) is de claim zonder verdere onderbouwing afgewezen.
Het is eigenlijk te zot voor woorden. Ze komen na het uitbouwen tot de conclusie dat het rubber om de glasplaat niet goed zit én het frame een probleem vertoont. Hier kan de eigenaar geen invloed op uitoefenen. Sterker nog, een glasplaat wordt voor onderhoud nooit uitgebouwd tenzij hier een aanleiding voor bestaat. Dus met regulier smeren en reinigen konden deze klachten ook niet worden veroorzaakt noch verholpen. Dus kan het niet anders dan een kwaliteitsprobleem zijn.
Ik ga hier een zaak van maken. 
Succes als kleine man vechten tegen de grote hoop dat je een goede advocaat neemt .

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden