Ga naar inhoud
  • 0

Passat W8 KW V2 schroefset hoe en wat?


Vw W8

Vraag

Beste leden,

Krijg morgen een KW V2 schroefset onder mijn passat W8.

Nu heeft de garagehouder mij gevraagd hoe laag ik het wil hebben.

Ik wil achter het liefst zo laag mogelijk. Het is de bedoeling dat ie mooi moet overlopen van voor naar achter.

Is er iemand met een passat (eventueel w8 weet niet of ander motortype verschilt met de w8 kwa veren/verlagen) met een KW V2 setje die mij zijn setup kan geven of iemand die het aantal cm’s ongeveer weet?

Rijd momenteel nog 17 inch.

Volgende zomer naar 18 of 19..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Beste leden,
Krijg morgen een KW V2 schroefset onder mijn passat W8.
Nu heeft de garagehouder mij gevraagd hoe laag ik het wil hebben.
Ik wil achter het liefst zo laag mogelijk. Het is de bedoeling dat ie mooi moet overlopen van voor naar achter.
Is er iemand met een passat (eventueel w8 weet niet of ander motortype verschilt met de w8 kwa veren/verlagen) met een KW V2 setje die mij zijn setup kan geven of iemand die het aantal cm’s ongeveer weet?
Rijd momenteel nog 17 inch.
Volgende zomer naar 18 of 19..
 
Zo laag mogelijk laten zetten en des noods zelf even afstellen

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik persoonlijk zou niet te laag gaan en ze snavel helemaal op de grond leggen. je rijd je flex stukken van de uitlaat helemaal aan gort.
Gewoon mooi laag wat past bij een “klasse” auto, met het kontje iets hoger. ;-) 
Ik rij een dik jaar op super lage stand en dat gaat prima .
Ik raak bijna nooit iets

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
25 minutes ago, mikerosauer said:

Ik rij een dik jaar op super lage stand en dat gaat prima .
Ik raak bijna nooit iets

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
 

Rijdt jij w8? 
Ik kan alleen mijn ervaring meegeven omdat ik heb zelf redelijk laag heb gereden. De Auto ligt van zichzelf al laag tussen de wielen kan niet niet mooier maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok hij ligt wel érg laag nu..

Ze hebben ook gezegd dat ik beter terug kan komen omdat hij vaak tegen de cardan aankomt?

En de draagarmen staan nu helemaal naar binnen/buiten toe ofzo heb hier geen verstand van maar ze zeggen dat dit ook niet goed is?

Heb sinds vorige week de auto terug met custom made rvs uitlaat systeem. Heb nog niet gemerkt dat deze flex delen geraakt worden.

 

215DE647-B824-46C3-AD18-60FD2B99DECC.jpeg

aangepast door Vw W8
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 hours ago, Vw W8 said:

Ok hij ligt wel érg laag nu..

Ze hebben ook gezegd dat ik beter terug kan komen omdat hij vaak tegen de cardan aankomt?

En de draagarmen staan nu helemaal naar binnen/buiten toe ofzo heb hier geen verstand van maar ze zeggen dat dit ook niet goed is?

Heb sinds vorige week de auto terug met custom made rvs uitlaat systeem. Heb nog niet gemerkt dat deze flex delen geraakt worden.

 

215DE647-B824-46C3-AD18-60FD2B99DECC.jpeg

Vind het lastig te zien maar lijkt ok zo. Denk dat ik redelijk hetzelfde lig. (Nadat ik me flexstukken stuk reed ben ik dus omhoog gegaan) Denk dat ze dit wel overleven. wellicht bij die enkele bobbels ff voorzichtig doen. Dat je niet teveel doorzakt (zware motor hè) 😅ik heb geen idee hoe stijf je de set heb gezet (of is) Persoonlijk zou ik der kontje iet wat omhoog gooien. Denk dat je dan meteen het kardan(as) raken oplost. (Als dat het is wat je raakt) vindt dat twijfelachtig aangezien je uitlaat daar nog onder zit. Tevens ook lekkerder als je nog van plan bent mensen achterin te nemen etc. 
 

ps na een flinke verlagen kan het nog wel eens voorkomen dat je homokineten der aan gaan ivm andere stand van de wielen (aandrijfas) tov de auto. maar dat merk je gauw genoeg als ze gaan rammelen (in de bochten meestal) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 hours ago, Flying Dutchman said:

Vind het lastig te zien maar lijkt ok zo. Denk dat ik redelijk hetzelfde lig. (Nadat ik me flexstukken stuk reed ben ik dus omhoog gegaan) Denk dat ze dit wel overleven. wellicht bij die enkele bobbels ff voorzichtig doen. Dat je niet teveel doorzakt (zware motor hè) 😅ik heb geen idee hoe stijf je de set heb gezet (of is) Persoonlijk zou ik der kontje iet wat omhoog gooien. Denk dat je dan meteen het kardan(as) raken oplost. (Als dat het is wat je raakt) vindt dat twijfelachtig aangezien je uitlaat daar nog onder zit. Tevens ook lekkerder als je nog van plan bent mensen achterin te nemen etc. 
 

ps na een flinke verlagen kan het nog wel eens voorkomen dat je homokineten der aan gaan ivm andere stand van de wielen (aandrijfas) tov de auto. maar dat merk je gauw genoeg als ze gaan rammelen (in de bochten meestal) 

Ja de set staat nog op de fabrieksinstellingen als het goed is, de garage heeft het eronder gezet dus ik neem aan het midden? 😅 Hij heeft 16 klikken maar heb zelf nog niets uitgeprobeerd. (Moet wel toegeven dat ik elke putdeksel nu heel goed voel en het lijkt net alsof ie grip verliest heel raar uit te leggen..)

Denk dat ik hem achter dan wel 2-3 cm hoger laat zetten zodat ik zeker weten goed zit..

1 homokineet is vorige week nog vervangen, ik neem aan dat het er 4 zijn bij deze wagen?

Maar als de homokineet kapot is dan gaat/is de aandrijfas meestal toch ook kapot? 😯

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Foto is beetje lastig genomen om goed te bepalen hoe laag die staat. Als ik het zo zie staat gewoon stukje lager, mooie stand voor 17".

Echt laag is dat nog lang niet, en zeker niet op z'n laagst.

Je kunt best laag met een 3BG rijden, maar af en toe moet je oppassen met rijden over drempels. Zoals aangegeven bij oa w8 gaan flexstukken nog als snel kapot.

Waar ik snel Vastloop/liep is op de aluminium platen achter subframe.  En als je echt laag gaat hou er rekening mee dat zeker je voorbanden als een malle slijten aan de binnenkant door veel negatieve Camber. Uitlijnen help een wel beetje maar camber is niet af te stellen bij een 3bg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden