Ga naar inhoud
  • 0

Cruise control werkt sporadisch


FrankVeer

Vraag

Van mijn passat 2.0 FSI (2005) werkt de CC soms wel, soms niet. Heb zo'n simpel OBD2-apparaatje gekocht en die geeft de foutmelding 'Clutch pedal switch, implausible signal'. Nu las ik op dit forum dat er een koppelingsschakelaar in de motorruimte onder, achter de accubak zit. Is dat deze schakelaar of betreft het hier een schakelaar boven koppelings- en rempedaal achter het dashboard (zag iets dergelijks bij het vervangen van zo'n koppelingsschakelaar bij een Audi A4).

IMG_20201125_121128_8.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
13 minutes ago, Diver said:

Als de koppelings sensor slecht werkt zou je ook start problemen moeten hebben. 

Inderdaad, dat las ik ook al in een aantal andere posts. Vandaar mijn vraag of er wellicht nog een andere koppelingssensor is die voor CC wordt gebruikt, maar dat lijkt niet zo te zijn. Startproblemen heb ik overigens (nog) niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minutes ago, IHC966 said:

Is het met VCDS mogelijk om de te kijken of de sensor wel goed reageert als je de koppeling bediend? Dan zou je kunnen zien of die wel goed zijn werk doet.

Ha, da's een goeie. Geen idee of dat kan. Zoals ik al aangaf, is dit zo'n goedkoop EOBD-apparaat van Ancel, geen officieel VW-diagnoseapparaat. Ik ga het morgen eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, dat heeft een hele tijd geduurd voordat ik verder kon met mijn auto. Van sporadische werking is de cc nu helemaal buiten gebruik (schakelt wel in, maar legt geen rijsnelheid vast). Ik heb gisteren een andere koppelingsschakelaar in gebouwd (correcte typenummer), maar dat heeft helaas niet geholpen. Helemaal zinloos was het niet, want ik heb wel een andere functie teruggekregen: het lossen van de parkeerrem bij het op laten komen van de koppeling. Voorheen moest ik de parkeerrem altijd via de knop uitschakelen, maar dat gebeurt nu dus automatisch. De sensor was dus zeker niet volledig storingsvrij. Ik las op het Duitse Passat-forum dat er in de CC-schakelaar een storing kan zitten door verbogen contacten. Ik zal dat draadje nog eens doorlezen, kijken of daar wellicht de oplossing zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden