Ga naar inhoud
  • 0

Aansluiten stoelverwarming


lonnebol

Vraag

 

Goedenavond,

 

Een tijd geleden heb ik bij AliExpress een set verwarmingsmatten, regelapparaat (1KD 959 772) en bekabeling gekocht om stoelverwarming in mijn auto te krijgen. Het werd geadverteerd voor de 3C en ook Golf 6. Daarnaast heb ik ook de climatronic door erbij hoort gekocht en meteen geüpgrade naar gen 3.

 

Vandaag had ik eindelijk eens goed tijd om alles te bekijken. Ik heb ooit een Duitstalige handleiding gevonden van Kunset en de bekabeling die ik nu heb vergeleken met wat er in de handleiding staat. En hier loop ik nu vast: de handleiding heeft het over drie pinnen in de climatronic en een pin in het boordnet. Daarnaast heeft de handleiding het over twee zekeringen. Echter heeft de kabel die ik heb maar twee pinnen voor de climatronic en dan één pin voor het boordnet en enkel een draad voor zekering SC37 waar de handleiding ook een zekering noemt op SD39.

 

Hierop heb ik ElsaWin er eens bij gepakt en het stroomschema daar eens bekeken. Ik zag na een tijdje het een beetje duizelen op het scherm, maar de aansluitingen in de kabel die ik hier heb komt niet geheel overeen met wat er in ElsaWin staat.

 

Ik heb ook even snel bij Kufatec gekeken en op het plaatje daar van de kabelset zie ik inderdaad ook extra pinnen. Voor zover zo'n plaatje iets zegt.

 

Nu is mijn vraag eigenlijk, kan ik iets met de kabelset die ik heb of moet ik deze omzetten/uitbreiden met het schema in ElsaWin of zelfs maar beter vervangen door bijvoorbeeld de kabel van Kufatec? Ik heb vandaag niet meer kunnen controleren of de bekabeling in 2008 bij de Passat is veranderd (met de introductie van de Golf 6) en/of de bekabeling voor de Golf 6 ook daadwerkelijk is zoals de kabelset die ik nu heb.

 

In de bijlage een foto en vertalingen van de installatie-instructies die bij de kabelset en matten zaten.2b2b7e27ff294b7762642d6f534cc0ef.jpg6f3ffbf16f12e0738119bfd417c5c5aa.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

 

 

 

Stoelverwarming stroomschema 3C part1.pdf

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Er gaat een voeding naar de regelmodule onder de bestuurderszetel. Voeding komt van links. Er gaat een draadje naar het boordnet om vrijgave te geven naar de module om de zetels te mogen verwarmen. Er gaan 2 draden naar de clima. 1 is een meting van de berstuurderszetel en de andere van de meting van de bijrijdersstoel. Volgens mij heb ik nog wel ergens een vereenvoudigd schema.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Er gaat een voeding naar de regelmodule onder de bestuurderszetel. Voeding komt van links. Er gaat een draadje naar het boordnet om vrijgave te geven naar de module om de zetels te mogen verwarmen. Er gaan 2 draden naar de clima. 1 is een meting van de berstuurderszetel en de andere van de meting van de bijrijdersstoel. Volgens mij heb ik nog wel ergens een vereenvoudigd schema.
Dat klinkt dan als de bedrading die ik heb liggen. Ik ben dan wel benieuwd nog naar dat schema.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan het zijn dat pin 12 en 13 ook pin 10 en 11 kunnen zijn? Ik lees namelijk overal dat het voor een climatronic en climatic andere pinnen zijn.

De pinnen op de 10-polige stekker van de bestuurder lijken overeen te komen met jouw schema.

Heb je ook een schema naar het regelapparaat voor de stoelverwarming?

Waar heb je jouw schema op gebaseerd als ik vragen mag? Aangezien dit lijkt overeen te komen met de kabel die ik nu heb, maar dus niet met ElsaWin.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

welk climapaneel heeft u er dan in zitten ?

schema heb ik vanuit Elaswin wat vereenvoudigd gezien er meestal een verwarmd zetel setje wordt geplaatst en dat dan aangesloten moet worden. Dan heb je de info en bedrading vanaf stekker stoel naar verwarm stuurapparaat onder de bestuurder stoel niet nodig. Maar ik lees dat u vanaf scrap moet beginnen. Maar zo spannend is het is de overige bedrading nu ook weer niet. Het verwarm stuurapparaat krijgt een plus binnen vanaf de SC37 en een massa (welke ook naar verwarmingsmatten en voeler gaat)

Dan komt er een door het stuurapparaat een temperatuur geschakelde plus naar de matten in de bestuurderszetel. Een 2de temperatuur geschakelde plus gaat van stuurapparaat naar de bestuurders stekker (pin 4) en loopt dan zo naar de bijrijders stekker (pin 4). In de Bijrijderstoel zitten ook de matten die dan voeding krijgen vanaf pin 4. Massa van zowel matten als voeler komen op pin 5. Dan heb je nog de signalen van de voelers welke tegelijk naar het verwarm stuurapparaat moeten en naar de clima

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, ik zit nu ook ElsaWin nog eens te bestuderen met het schema op papier en helemaal uitgelegd en dan lijkt het inderdaad allemaal te kloppen. De leiding naar zekering SD39 is als ik het zo bekijk enkel nodig voor stoelverwarming op de achterbank (de schakelaars daar). Dat verklaart dan waarom dat ook niet in mijn kabelset erbij zit.

Ik heb 35D 907 044 A erin zitten. Zie de foto (van het internet).b2c391a21460b2204c325145fe750254.jpg

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, lonnebol zei:

Wat is dan het verschil eigenlijk tussen climatic en climatronic?
 

climatic is de manuele airco - kleppen worden bediend met zo staalkabeltjes

84232-IMG-4020.JPG

climatronic is automatische - worden elektrisch aangestuurd door stelmotoren

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
38 minuten geleden, lonnebol zei:

@wulfke: Heb je voor mij de nummers van de hersteldraden en/of pinnen voor de draad van SD39 naar T20b/15?

Stekker clima : N907 647 01

Zekering klein : N906 845 05  

Zekering groot : N907 326 03

Als je van plan bent veel te klussen qua bedrading heb ik op forum een topic gemaakt over "losse stekkerpinnen" incl een website waar je ze kan bestellen enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, wulfke zei:

Stekker clima : N907 647 01

Zekering klein : N906 845 05  

Zekering groot : N907 326 03

Als je van plan bent veel te klussen qua bedrading heb ik op forum een topic gemaakt over "losse stekkerpinnen" incl een website waar je ze kan bestellen enz.

Dat is handig! Heb je toevallig het linkje naar het topic?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 uren geleden, lonnebol zei:

Heeft iemand misschien een handleiding hoe de bekleding van de stoel los gaat ?
 

Onderaan de rugleuning van de stoel (achterkant - kant van de passagiers achterin) zit aan de bekleding een plastiek strip genaaid. Deze past in een plastiek gootje welke op het stoel frame zit. Als je dit eruit haalt is de achterkant al vrij. Dan de voorkant van de rugleunig zit onderaan doorgestoken naar achteraan. Doorgestoken tussen zitting en rugleuning. Deze ook losmaken en dan kan je deze wat naar boven schuiven. Dan verder naar het midden zitten in de mousse ijzeren ringen waarmee de bekleding strak wordt gehouden. De ringen moet je losmaken. En dan kan je beetje bij beetje de bekleding ersf schuiven. Rest wijst zichzelf wel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden