Ga naar inhoud
  • 0

Alltrack TDI gechipt roken


steef32

Vraag

Hoi Heren 

Vorige maand een Passat alltrack gekocht. Deze komt uit Duitsland

het is een 2.0 TDI cfg motor met standaard 170’pk en nu zou hij 205 pk moeten hebben

Nu heeft de vorige eigenaar (Nederlander) een standaard chip laten aanbrengen.

Nu viel mij op dat de auto rookte bij flink gas geven. 
De garage heeft de vorige eigenaar gebeld en die vertelde dat roken na chippen is gekomen. 
Als ik soms uitstap dan hoor ik de ventilators heel hard draaien dus roetfilter zit er nog op.( vermoed ik)

wel zijn alle dempers verwijderd 

nu wil ik nog graag langs jd enginering gaan voor een goede op maat chip.

Via de mail al contact gezocht met Jd enginering en vertelde  mij dat de auto met roetfilter niet mag roeten.

nu dus mijn vraag mag de auto niet roeten of wat kan hier aan de band zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi heren.

 

vanmorgen bij Mathijs geweest.

De auto was idd erg slecht gechipt.

spoot veel te veel brandstof in.

Nu terug naar origineel en roken/roeten is over.

ik ben erg blij en @Vdub super bedankt voor je tijd (meteen start-stop uitgezet) 

Plan is om even met deze settings door te rijden en dan een chip op maat erin.

Groeten een blije Passat rijder 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ie nog vermogen heeft met al dat roeten is vermoedelijk je filter leeg gehaald. Met deze kleine vermogens winst en dan roeten is zoiezo geen goede zaak, hoge thermische belasting hierdoor , de zaak opnieuw op maat laten schrijven is idd geen slechte zaak.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 minutes ago, BARRY_TDI said:

Ik denk dat als je bij JD bent geweest het roken voorbij is. Ik vermoed een slechte tuning door de vorige eigenaar.

 

NB. Ik noem JD omdat daar contact mee is geweest. Het probleem kan evengoed opgelost worden door VVT of VAG Techniek of een ander gerenomeerd tuner.

Het was zeker een slechte tuner . Was ook zeer goedkoop 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een TDI met roetfilter hoort inderdaad niet te roken. 

Draaiende fan zal wel komen door het regenereren, maar dat betekent dat je roetfilter aanwezig is, of dat ie stuk is, of dat ie is leeggehaald en softwarematig niet verwijderd is.

Je zou eventueel ook naar @Vdub kunnen gaan.

19 minuten geleden, marijnensam zei:

Als ie nog vermogen heeft met al dat roeten is vermoedelijk je filter leeg gehaald. Met deze kleine vermogens winst en dan roeten is zoiezo geen goede zaak, hoge thermische belasting hierdoor , de zaak opnieuw op maat laten schrijven is idd geen slechte zaak.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
 

Volgens mij is een vermogenswinst van circa 30pk met een stage 1 tuning voor de 170pk TDI normaal. 205pk claimt JD ook.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, steef32 zei:

Heren bedankt voor de antwoorden. Ik ga er zeker mee aan de slag 👍

welke tuner bevelen jullie aan?

ik ben woonachtig in Barneveld maar rijden is geen probleem 😉 

Ik (en velen anderen) zeg(gen) altijd ''ga naar de VAG tuner die het dichtbijzijnst is''
Die heb je al gevonden zo te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, steef32 zei:

@Ozzy de auto is nu gechipt bij Tunex. Wat is jou ervaring daarmee ? 

Moet ik eerlijk zijn? Dan word ik door die partij wel voor de rechter gesleept. 🙄

Je zal er goed aan doen de boel terug op origineel te zetten of de auto opnieuw te laten chippen.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 uren geleden, steef32 zei:

Ik ga volgende week naar Mathijs en daar gaan we storing zoeken. Alvast bedankt allen 

Volgens mij heb je de storing al gevonden, nu de oorzaak vinden 😉

Verder sluit ik me aan bij de leden hierboven, ga naar de eerder genoemde tuners of als je (of een lezer) 'toevallig' in het noorden bent is Van Vught Tuning in Marum misschien ook wel een optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden