Ga naar inhoud

Aanmeld procedure voor nieuwe leden.


Vinniepilon

Aanbevolen berichten

Zoals iedereen ziet is de aanmeld procedure nog niet waterdicht. Graag jullie ideeën hierover om dit te verbeteren binnen de mogelijkheden van het forum.

 

Mijn idee is om de berichten van nieuwe leden eerst te laten goedkeuren door een moderator, zodat wij de bepalen of het een voorsteltopic is of niet. Nadeel hiervan dat de mensen soms wat geduld moet hebben voordat het geplaatst wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat wanneer iemand zich aanmeldt voor het forum, er automatisch een veld in beeld komt waar je de gegevens van de auto kan/moet invullen.
Meest zinvolle gegevens zoals bouwjaar, type sedan/hatchback CC Arteon, motorisering bij voorkeur motorcode bakcode.
Scheelt een hoop gegis in de 1e fase.

Verstuurd vanaf mijn SM-A920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voorstel van Alfred lijkt me wel wat. De eerste posts laten goedkeuren door een moderator zou het wel meer waterdicht maken maar het forum is voor jullie moderators ook gewoon vrijetijdsbesteding en het moet geen sleur gaan worden. Als iets automatisch kan, dan liever dat dan jullie nog meer werk te geven !

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn er niet veel, en laten we eerlijk wezen als iemand een acuut probleem heeft en zegt ik ben Henk en me motor hikt wat kan dat wezen ik moet het nu weten want ik ga morgen naar Spanje, zien we toch nooit weer terug.

Dus goedkeuren is een prima idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kiest voor het goedkeuren heb je alvast 2 vliegen in 1 klap gezien de spam er ook zo goed als niet meer door zal komen. 

En ivm geduld, als die bewuste persoon een nette en duidelijke melding krijgt dat er aanmeldprocedure is welke wat tijd in beslag kan nemen, dan moet hij dit maar aanvaarden. 

 

En de goedkeuring van aanmelding kan versneld worden mits er een full member donatie wordt gedaan 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of het mogelijk is in de codering van het forum, maar alle sub delen van het forum gewoon verborgen houden waarbij diegene enkel de voorstel gedeelte van het forum kan zien. Ook geen site feedback o.i.d. want die krijg je toch niet van nieuwe leden. Een persoon die een beetje kan nadenken zal dan snel doorkrijgen dat ie zich eerst moet voorstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, tiptronic zei:

Misschien dat wanneer iemand zich aanmeldt voor het forum, er automatisch een veld in beeld komt waar je de gegevens van de auto kan/moet invullen.
Meest zinvolle gegevens zoals bouwjaar, type sedan/hatchback CC Arteon, motorisering bij voorkeur motorcode bakcode.
Scheelt een hoop gegis in de 1e fase.

Verstuurd vanaf mijn SM-A920F met Tapatalk
 

Dat zou een mooi systeem kunnen worden, maar lastig om het goed werkend te realiseren. Met zo'n systeem kan je heel mooi werken wanneer het iemand betreft die haast alles over zijn/haar Passat weet (qua motorcode enz). Helaas bestaan er nog mensen als Jan Modaal, die het half vol zullen invullen waardoor het nog steeds een beetje gissen blijft. Dit betekent niet dat het het proberen waard is, niet geschoten is altijd mis. 

10 uren geleden, BARRY_TDI zei:

Als mensen nou de forum regels eerst doorlezen en zich eraan houden zijn we klaar he😁

Wees eerlijk. Heb jij destijds, toen je voor het eerst op het forum kwam dat gedaan? Ik zal eerlijk toegeven dat ik dat niet heb gedaan. 

Men is eenmaal lui of heeft weinig behoefte aan het lezen van regels. Als je diegene een beetje "forceert", dan wilt ie dat ineens wel doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Ozzy zei:

Dat zou een mooi systeem kunnen worden, maar lastig om het goed werkend te realiseren. Met zo'n systeem kan je heel mooi werken wanneer het iemand betreft die haast alles over zijn/haar Passat weet (qua motorcode enz). Helaas bestaan er nog mensen als Jan Modaal, die het half vol zullen invullen waardoor het nog steeds een beetje gissen blijft. Dit betekent niet dat het het proberen waard is, niet geschoten is altijd mis. 

Wees eerlijk. Heb jij destijds, toen je voor het eerst op het forum kwam dat gedaan? Ik zal eerlijk toegeven dat ik dat niet heb gedaan. 

Men is eenmaal lui of heeft weinig behoefte aan het lezen van regels. Als je diegene een beetje "forceert", dan wilt ie dat ineens wel doen.

Ja echt wel 😋 

 

 

 

Not.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of het mogelijk is in de codering van het forum, maar alle sub delen van het forum gewoon verborgen houden waarbij diegene enkel de voorstel gedeelte van het forum kan zien. Ook geen site feedback o.i.d. want die krijg je toch niet van nieuwe leden. Een persoon die een beetje kan nadenken zal dan snel doorkrijgen dat ie zich eerst moet voorstellen.
Dat kan zeker wel. Bij een x aantal posts wordt iemand een bepaalde rang. Aan de hand daarvan een forum zichtbaar of niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slaan we niet een beetje door met dat "je moeten voorstellen" etc. en met die forumregels die iedereen maar moet lezen. Op de meeste fora waar ik kom wordt het op prijs gesteld je voor te stellen, maar is het ook geen enkel probleem als je dat niet doet. Is het niet duidelijk om wat voor auto het gaat dan kan je dat toch gewoon vragen? Of je antwoord gewoon niet in topics waarvan jij vindt dat diegene zich eerst maar eens voor moet stellen. Als iemand zich opgenomen of geroepen voelt stelt 'ie zichzelf wel voor. Want vaak kom je op een forum als dit binnen met een probleem. Soms acuut. En als je het gezellig vindt stel je je voor en bouw je eventueel een band op.

Je ziet dat als mensen worden uitgesloten van bepaalde subfora, ze hun vraag gewoon stellen in een ander subforum waar ze wel in mogen. En mensen uitsluiten of verplichten tot iets zorgt er in de regel niet voor dat ze zich welkom gaan voelen.

Ik vind de optie van Tiptronic ook wel een goeie. En dan niet verplicht maken, maar als de gegevens nog niet zijn ingevuld gewoon even aangeven dat dat kan en waar. Als je deze vraag over de technische gegevens vraagt tijdens het aanmaken van een account of bij de eerste keer aanmelden zullen veel mensen dit wel invullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat "het voorstellen" misschien niet nadrukkelijk op de persoon zelf moet vallen maar op de wagen waarvoor hij zich wil aanmelden. Moest iedereen al eens zijn type passat in het onderschrift hebben dan zouden er al sneller doeltreffende antwoorden komen.

Bvb er werd onlangs een vraag gesteld over een achteruitrijcamera en om de juiste info te kunnen geven moest ik in die bewuste persoon zijn topics neuzen om te weten te komen of het over een sedan of variant ging. Ok je kan die vraag dan wel stellen maar dan blijf je maar vragen stellen en kom je niet direct tot de essentie. 

Of die persoon nu getrouwd is of 23 kinderen heeft dat hoef ik niet te weten, het gaat hem over de wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb inmiddels het site-feedbackforum ook geblokkeerd tot men 3 posts heeft.
Ik krijg overigens ook best wel vaak dat er nieuwe leden zijn die gewoon een contactformulier invullen met een heel boekwerk aan vragen..

Ook drukken er leden op rapporteer ipv een bericht tikken in het antwoordveld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt misschien heel cliché, maar eerst het boekje lezen voordat je verder gaat moet wel een vereiste zijn. Ik kan me de exacte aanmeldingsprocedure niet meer exact herinneren, maar het lijkt me zinvol dat je na de aanmelding een mail ontvangt met daarin in het kort de huisregels uitgelegd en benadruk daarbij het belang. Neem een verwijzing op naar de uitgebreide variant die op het forum staat.

Verder zou het een welkome aanvulling zijn als de specificaties van de auto kunnen worden opgenomen in het gebruikersprofiel. Op het andere forum waar ik erg actief ben wordt hier dankbaar gebruik van gemaakt omdat het een hoop vragen voorkomt zodra een lid een vraag stelt.

Verder moet je voorkomen dat de drempel om lid te worden of hulp in te roepen niet te hoog wordt, men zal dan snel afdruipen. Aan de andere kant is het de vraag of je daarop zit te wachten. Personen die enkel lid worden om hulp te krijgen om vervolgens weer van het podium te verdwijnen zal je ook treffen.

De hamvraag wordt dan: wie is de doelgroep van het forum?

aangepast door HansJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed punt @HansJan

Ook wat Je dan vaakt hebt met die "snel binnenwippers" is dat je dan een oplossing aanbied voor het probleem en dat je dan geen feedback meer krijgt of het al dan niet is opgelost. Heel veel topics leiden dan uit op niks en zijn dan waardeloos. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, wulfke said:

Goed punt @HansJan

Ook wat Je dan vaakt hebt met die "snel binnenwippers" is dat je dan een oplossing aanbied voor het probleem en dat je dan geen feedback meer krijgt of het al dan niet is opgelost. Heel veel topics leiden dan uit op niks en zijn dan waardeloos. 

Op het 'andere' forum gaan die linea recta de bittenbak in. Het zorgt enkel voor vervuiling. Problemen die met succes worden opgelost krijgen het kenmerk [Opgelost] met een heel korte aanvulling van de oplossing. Is wat werk voor de moderators maar het biedt veel voordelen. Ook 'sleutelen' we er zoveel mogelijk keywords in zodat de Google searches ook goede resultaten opleveren.

28 minutes ago, Vinniepilon said:

Mooie feedback Hans, hier leren wij ook weer van om de dingen te verbeteren.

jij bent iemand die wel leest en actief mee doet op het forum. Die leden hebben we ook gewoon nodig!!

Dank voor jouw feedback! Als moderator kijk ik er wellicht met een iets ander oog naar. Moet zelf nog erg wennen aan de interface van dit forum. Ook daar zal ik tzt wellicht nog het nodige op terugkoppelen. 🤓

10 minutes ago, Vdub said:

er staan maar 9 (redelijk) belangrijke punten op dat "richtlijnen"-ik-ga-daarmee-akkoord scherm waarvan punt 3 vetgedrukt erin staat en daar staat ook voorstellen en 3 berichten in. 

Tjsa, die kan ik niet meer voor de geest halen. Maar het staat me wel bij dat het voorstellen van belang was en zelf in welk format. Ik heb er keurig naar geluisterd uit angst dat ik anders voor eeuwig gebanned zou worden 😂 Hebben jullie een testforum om goed te kunnen experimenteren met instellingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden