Ga naar inhoud
  • 0

Positie achteruit rij camera module Passat B7


dehemel

Vraag

Goedemiddag,

Kan iemand ook aangeven waar ik de camera module kan vinden van mijn achteruit rij camera van mijn Passat B7

Zie graag jullie reacties.......

aangepast door dehemel
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welk type systeem is in uw wagen aanwezig ? RNS510 - RNS315 - RNS310 ? Als uw beeld overschakelt naar achteruitrijcamera en u draait aan het stuur, bewegen de Rood,geel groene lijnen dan mee met de stuurbeweging ?

Veel vragen, maar het is zo dat er verschillende systemen beschikbaar zijn en deze ene setup maakt gebruik van een module tussen HU en de camera, het ander systeem is gewoon dat de camera rechtstreeks op de HU gekoppeld zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ah, u wenst achteraf een camera in te (laten) bouwen. Er zijn 2 systemen mogelijk. Ofwel een low end camera (zonder module) of een high end camera (met module) 

Verschil is ook de beeldvorming en het type camera. 

High end camera systeem stuur een PAL signaal naar de module, deze verwerkt het beeld en vormt het om naar RGB welke dan kan verwerkt worden door het RNS systeem. Het High end systeem heeft als verschil dat er actieve inparkeerlijnen op het scherm te zien zijn. Hierbij krijgt u een richting te zien waar de wagen zal terecht komen wanneer u de stuurhoek niet zou aanpassen. 

Bij een low end systeem wordt er een RGB camera geplaatst en gaat deze rechstreeks naar de RNS zonder enige module ertussen. Volgens evaringen zou het beeld iets scherper en duidelijker zijn. Ook hier zijn inparkeerlijnen te zien maar deze zijn statisch en geven gewoon een fictieve parkeermogelijkheid aan.

Uiteraard is dan ook dat het low end systeem iets goedkoper zal zijn dan het high end systeem.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, dehemel zei:

Goedemiddag,

Kan iemand ook aangeven waar ik de camera module kan vinden van mijn achteruit rij camera van mijn Passat B7

Zie graag jullie reacties.......

de module zit rechts achter in de koffer bak achter de bekleding, mits je een high end camera heb.

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar beter nog neem je een discovery media.
Daar kan heel simpel en goedkopere hd camera op een van bijvoorbeeld Alieexpress

Met nog veel beter beeld ook nog
En sneller systeem beter geluid en te veel opties om op te noemen. O.a dab+ als je er een neemt met dab+
Er zijn er al meerdere die de overstap gemaakt (Passat Rdi levert deze tegen een vriendelijke prijs )

En om het af te maken zou je ook nog een helix subwoofer kunnen nemen orginel vw elke cent waard cef6a569e3551e9bd4d37591ac6487ed.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

















Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, wulfke zei:

Als de TS een low end camera wenst dan kan dat ook perfect met een ali express setje op zijn bestaand RNS systeem. Daarvoor hoeft nog niet per se een Discover media systeem geplaatst te worden. 

Denk dat Mike aandelen heeft. Wil iedereen een DM aanpraten🤣

 

Verplaatst. Heeft niks met site feedback te maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
57 minuten geleden, mikerosauer zei:

Aandelen zeker niet gewoon de ervaring met een dm en merk gewoon hoeveel beter die is dan 510 zelfs mk5 van me vriendin zit me oude 510 maar die zou ik toch niet meer willen... laat staan de 315 .



Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
 

Ja het is amazing Mike.

Joh zie je de emoticon er niet achter? Je hebt helemaal gelijk hoor. Maar de 1 is tevreden met een 310 en de ander hoeft hem niet. Ieder zn ding. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar begrijp ik het goed dat er een normale Low end camera direct zonder modules op de RNS315 kan worden aangesloten.

As ik wil overstappen naar een DM systeem wat heb ik dan nodig voor mijn Passat B7

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, een gewone RGB camera kan rechtstreeks aan de RNS gekoppeld worden. Je moet de camera enkel voorzien van een massa en een plusje (komende van bvb de achteruitrijlichten) en dan zwarte connector aansluiten achterop de RNS. Dan nog coderen dat er een camera aangekoppeld is en dan zou dit moeten werken.

Over het ombouwen naar een DM systeem kan @Passat Rdi u wel meer vertellen en all in one formule aanbieden met een gerichte prijsindicatie indien dit uw interesse zou opwekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Benodigdheden discover media in passat b7. 

Dm 5c0035680

Quadlock verloop van rns naar mib

Usb hub voor carplay 

Geschikte camera met ntsc signaal 

Eventueel fm dab antenne als je besluit voor een dab toestel. 

Eventueel gps antenne als die er niet in zit. 

Eventueel microfoon als die er niet in zit. 

Heb alles liggen op dab antenne na😁

 

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 13-11-2020 at 14:39, wulfke said:

Ah, u wenst achteraf een camera in te (laten) bouwen. Er zijn 2 systemen mogelijk. Ofwel een low end camera (zonder module) of een high end camera (met module) 

Verschil is ook de beeldvorming en het type camera. 

High end camera systeem stuur een PAL signaal naar de module, deze verwerkt het beeld en vormt het om naar RGB welke dan kan verwerkt worden door het RNS systeem. Het High end systeem heeft als verschil dat er actieve inparkeerlijnen op het scherm te zien zijn. Hierbij krijgt u een richting te zien waar de wagen zal terecht komen wanneer u de stuurhoek niet zou aanpassen. 

Bij een low end systeem wordt er een RGB camera geplaatst en gaat deze rechstreeks naar de RNS zonder enige module ertussen. Volgens evaringen zou het beeld iets scherper en duidelijker zijn. Ook hier zijn inparkeerlijnen te zien maar deze zijn statisch en geven gewoon een fictieve parkeermogelijkheid aan.

Uiteraard is dan ook dat het low end systeem iets goedkoper zal zijn dan het high end systeem.

 

Eventjes hierop terugkomend.. Ik kan voor goedkoop een high camera overnemen maar heb dus behalve de bekabeling ook nog een module nodig tussen de camera en de rns510?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 hours ago, Kanerr said:

 

Eventjes hierop terugkomend.. Ik kan voor goedkoop een high camera overnemen maar heb dus behalve de bekabeling ook nog een module nodig tussen de camera en de rns510?

als we praten over de orginele camera dan heb je inderdaad een module nodig 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dan zeg ik een 'bedankt maar nee bedankt' voor de high camera  
 
Rustig verder zoeken, moet zeggen daf het toch wel moeilijk is om een fatsoenlijke camera te vinden. Of het wordt een Ali camera
Die modules met kabel boom zijn er ook op Alieexpress

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden