Ga naar inhoud
  • 0

Past dit stuur op mijn auto?


Bryan

Vraag

Hallo allemaal! 
 

Ik heb een passat cc 1.8tsi uit 2008. 
 

ik heb een vraag waar jullie vast wel antwoord op hebben, mijn stuur zit een beetje speling in ( wil hem er zelf niet afhalen en kijken wat er verkeerd zit en ook hoor ik een krakend soefend geluid met sturen bij langzaam rijden) ik vermoed dat dit de sleepring is , nu was ik daar over aan het kijken op internet en zag ik een mooi stuur van een gti of een R voorbij komen, zou dit makkelijk over te zetten zijn of Is dit door het bouwjaar verschil helemaal niet mogelijk? Zo niet dan ben ik nog opzoek naar een sleepring, maar ook naar een parkeerrem knop ( die begint steeds minder goed te reageren) en eventueel ook nog naar een inlaatspruitstuk 🤣🤣 

 

bedankt voor jullie reacties alvast! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De term "stuur van een Gti of R" is te vaag om hierop te antwoorden. Meer info gewenst over exact type, multifunctie toetsen of niet, en weet u toevallig welk type stuurmodule er nu in de wage zit. Gti 6 stuur is namelijk makkelijk uit te wisselen indien je bvb van een CC MFL naar een GTI 6 MFL gaat. Indien je bvb een R line 7 stuur wil dan is het meer werk gezien je dan een nieuwer type stuurmodule moet gaan plaatsen. Ook moet je een andere airbag hebben gezien deze niet uitwisselbaar zijn.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
54 minutes ago, wulfke said:

De term "stuur van een Gti of R" is te vaag om hierop te antwoorden. Meer info gewenst over exact type, multifunctie toetsen of niet, en weet u toevallig welk type stuurmodule er nu in de wage zit. Gti 6 stuur is namelijk makkelijk uit te wisselen indien je bvb van een CC MFL naar een GTI 6 MFL gaat. Indien je bvb een R line 7 stuur wil dan is het meer werk gezien je dan een nieuwer type stuurmodule moet gaan plaatsen. Ook moet je een andere airbag hebben gezien deze niet uitwisselbaar zijn.  

Ja ik ga van een multifunctie naar een multifunctie, ik zal nog even opzoeken welke ik gezien had. Het idee kwam weer op als poepen 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Heatsink said:

Met wat handigheid kun je binnenin de schakelaar de contactpunten schoon maken. Mijn knop reageerde soms ook slecht. Vervuiling van de contactpunten was de oorzaak. Uurtje mee bezig geweest. Spaart weer een paar euro en wachten ;-) 

Kan ik ook nog even proberen! Is het trouwens echt nodig om de accu los te halen bij het ontkoppelen ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de accu destijds niet losgekoppeld maar had volgens mij wel een foutmelding daarna. Zeker weten doe ik dat niet meer. Wil je zeker weten geen meldingen krijgen, kun je het beste je accu loskoppelen.

 

Edit: Net even geprobeerd zonder sleutel op het contact. Knop kan bij mij gewoon uitgenomen worden en terug geplaatst zonder foutmelding. Knop eruit mét sleutel op contact geeft een melding. Eenmaal de knop aangesloten en bedienen gaan de melding weer weg. Geen garantie natuurlijk dat dit bij jou ook het geval gaat zijn. Succes!

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18 minutes ago, Heatsink said:

Ik heb de accu destijds niet losgekoppeld maar had volgens mij wel een foutmelding daarna. Zeker weten doe ik dat niet meer. Wil je zeker weten geen meldingen krijgen, kun je het beste je accu loskoppelen.

 

Edit: Net even geprobeerd zonder sleutel op het contact. Knop kan bij mij gewoon uitgenomen worden en terug geplaatst zonder foutmelding. Knop eruit mét sleutel op contact geeft een melding. Eenmaal de knop aangesloten en bedienen gaan de melding weer weg. Geen garantie natuurlijk dat dit bij jou ook het geval gaat zijn. Succes!

Top bedankt! Ga het morgen proberen ga ik toch maar even de accu loskoppelen voor de zekerheid, ik laat weten of het gelukt is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 12-11-2020 at 18:32, Heatsink said:

Ik heb de accu destijds niet losgekoppeld maar had volgens mij wel een foutmelding daarna. Zeker weten doe ik dat niet meer. Wil je zeker weten geen meldingen krijgen, kun je het beste je accu loskoppelen.

 

Edit: Net even geprobeerd zonder sleutel op het contact. Knop kan bij mij gewoon uitgenomen worden en terug geplaatst zonder foutmelding. Knop eruit mét sleutel op contact geeft een melding. Eenmaal de knop aangesloten en bedienen gaan de melding weer weg. Geen garantie natuurlijk dat dit bij jou ook het geval gaat zijn. Succes!

Helaas niet gelukt☹️ Heb een nieuwe besteld dus hopen dat het probleem daarmee opgelost is! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden