Ga naar inhoud
  • 0

Passat B8 sedan water in achterklep


Soullancer

Vraag

Hey mede forummers

 

Iemand bekend met het probleem dan wel de oplossing van water in de achterklep bij een B8 sedan?

Als ik de klep open doe hoor ik water erin klotsen. Ook loopt er via de linkerkant als hij omhoog staat wat water aan druppeltjes uit onder de bekleding en door de bekleding door.

Zien dat het op de variant wel een bekend probleem is, maar van de sedan kan ik weinig terug vinden

 

Gr!

 

 

Screenshot-20201112-111334-01.jpg

aangepast door Soullancer
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is naar! Ik heb er nog niet eerder van gehoord. Ben je er al mee naar de dealer geweest? Tot 100.000km of 3 jaar is er sprake van garantie en dergelijke zaken zou ik toch laten beoordelen door de kwaliteitsmanager. Dit mag gewoon niet voor een auto uit deze klasse.

Zelf zou ik verwachten dat het water via de achter/onderkant naar binnen loopt omdat de bovenkant een gesloten geheel is. Je hebt niet toevallig een scheur in het achterlicht of wellicht een lekkage in het rubber van het achterlicht dat in de achterklep is geïntegreerd?

Links- of rechtsom zal het water er snel uit moeten, kans op roestvorming is zo wel groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nu mijn 3e Variant en inderdaad, bij de 3BG en 3C kon je wel eens water in de kofferruimte krijgen bij het openen van de achterklep.
Bij mij was dit geen lekkage, maar een werking van adhesie vd waterdruppels aan de achterklep.
Als je de klep te snel open deed, kwamen de druppels aan de buitenkant vd klep in beweging. Op een bepaald punt "kropen" de druppels naar de binennkant vd achterklep, waarbij ze uiteindeljik er vanaf vielen (in de achterbak).
Workaround is:  de klep na een regensbui maar een beetje je openen, het water eraf laten glijden, en dan pas helemaal open doen.
Mijn B8 variant heeft een automatische achterklep, waardoor het openen altijd langzaam gebeurt en de druppels er aan de buitenkant afrollen.

Misschien kun jij eens proberen jouw achterklep heel langzaam te openen en kijken hoe het water eraf rolt ?

aangepast door JanSL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je een achteruitrijcamera? Daar zit een slangetje aan wat water naar buiten moet afvoeren. Misschien is dat slangetje los geschoten.

Om dat te controleren moet je de bekleding verwijderen. Slangetje goed vast zetten zou het weer moeten oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor alle antwoorden.

 

21 hours ago, HansJan said:

Dat is naar! Ik heb er nog niet eerder van gehoord. Ben je er al mee naar de dealer geweest? Tot 100.000km of 3 jaar is er sprake van garantie en dergelijke zaken zou ik toch laten beoordelen door de kwaliteitsmanager. Dit mag gewoon niet voor een auto uit deze klasse.

Zelf zou ik verwachten dat het water via de achter/onderkant naar binnen loopt omdat de bovenkant een gesloten geheel is. Je hebt niet toevallig een scheur in het achterlicht of wellicht een lekkage in het rubber van het achterlicht dat in de achterklep is geïntegreerd?

Links- of rechtsom zal het water er snel uit moeten, kans op roestvorming is zo wel groot.

Helaas is hij nu 4 jaar oud en 110.000km. de dealer kennende gaan hun absurde bedragen rekenen en krijg ik altijd als antwoord "dit hebben we nog nooit eerder gezien". Net als de led lampen die te laag ingesteld raken bij de passats zonder dcc en belading en nog wel wat andere zaken.

Ik ga denk ik die rubber seals die je omschrijft bestellen, als dat de enige afdichtingen zijn van de achterklep.

3G5945395 ,(nr 4)

Screenshot_20201112-195833.thumb.jpg.6b8e0fafc289198be915913beba76eee.jpg

18 hours ago, JanSL said:

Ik heb nu mijn 3e Variant en inderdaad, bij de 3BG en 3C kon je wel eens water in de kofferruimte krijgen bij het openen van de achterklep.
Bij mij was dit geen lekkage, maar een werking van adhesie vd waterdruppels aan de achterklep.
Als je de klep te snel open deed, kwamen de druppels aan de buitenkant vd klep in beweging. Op een bepaald punt "kropen" de druppels naar de binennkant vd achterklep, waarbij ze uiteindeljik er vanaf vielen (in de achterbak).
Workaround is:  de klep na een regensbui maar een beetje je openen, het water eraf laten glijden, en dan pas helemaal open doen.
Mijn B8 variant heeft een automatische achterklep, waardoor het openen altijd langzaam gebeurt en de druppels er aan de buitenkant afrollen.

Misschien kun jij eens proberen jouw achterklep heel langzaam te openen en kijken hoe het water eraf rolt ?

Bedankt voor het meedenken, ( ik heb geen variant, sedan waarbij klep vanzelf open gaat) de druppels komen niet naar binnen gerolt helaas. Er zit echt een plek waardoor water in het binnenste holle gedeelte van mijn klep komt.

 

 

15 hours ago, bm-er said:

Heb je een achteruitrijcamera? Daar zit een slangetje aan wat water naar buiten moet afvoeren. Misschien is dat slangetje los geschoten.

Om dat te controleren moet je de bekleding verwijderen. Slangetje goed vast zetten zou het weer moeten oplossen.

Deze zat ik me ook te bedenken. Ik weet dat er een slangetje is, het enige wat raar is...

De uitgang van dit slangetje onderaan mijn klep  in het midden is een plastic kapje, ipv een rubbertjes met een openening? Ik ga voor de zekerheid ook hiervan een nieuw setje bestellen. Hiervan is het vag nummer: 510 827 861

 

bijgevoegd even het uitzicht op de plek waar t slangetje voor de afwatering moet zitten, maar bij mij een kapje zit. Weet niet of dit bij andere anders is? Ook even foto van het onderdeel met t rubberen uiteinde

_IMG_000000_000000.thumb.jpg.f9880b77d96a34d9064aae009665314a.jpg

Auto-Achterklep-Kofferdeksel-Flip-Omkeren-Camera-Connection-Afvoer-Slang-Waterleiding-Onderdelen-Voor-Vw-Passat-B7-B8.jpg_q50.thumb.jpg.cd9ccf8afada3e31cbd2e89459d901d3.jpg

aangepast door Soullancer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
20 uren geleden, Soullancer zei:

Helaas is hij nu 4 jaar oud en 110.000km. de dealer kennende gaan hun absurde bedragen rekenen en krijg ik altijd als antwoord "dit hebben we nog nooit eerder gezien". Net als de led lampen die te laag ingesteld raken bij de passats zonder dcc en belading en nog wel wat andere zaken.

Wat je kan doen is gewoon langsgaan en vragen of dat hun bekend is. Zo niet, dan los je het alsnog zelf op. De dealer kennende, mag je al 127 euro aftikken voor het naar binnen rijden van de dealer... 

Wat bedoel je met de LED lampen die te laag ingesteld raken? Ik weet dat de dealer de lampen heel laag instelt, maar dat heeft niks met de auto te maken maar met hun onkunde.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
20 hours ago, Ozzy said:

Wat je kan doen is gewoon langsgaan en vragen of dat hun bekend is. Zo niet, dan los je het alsnog zelf op. De dealer kennende, mag je al 127 euro aftikken voor het naar binnen rijden van de dealer... 

Wat bedoel je met de LED lampen die te laag ingesteld raken? Ik weet dat de dealer de lampen heel laag instelt, maar dat heeft niks met de auto te maken maar met hun onkunde.

Ben de afvoer slang op gaan halen. Toen ook even gevraagd bij hun of ze dit kende; Diagnose kosten waren inderdaad 127 euro zoals verwacht. Aangezien de slangetjes massaal op voorraad waren, nam ik dit als antwoord ja zeer bekend probleem.

 

de led lampen die ik heb  "stellen zichzelf". De Volkswagen garage doet er dus ook niks aan behalve een evt computer reset, of diagnose weer van 127€..

Bekend probleem bij deze modellen is dat zonder dcc er maar een sensor zit op de achteras die de belading meet en dus de afstand tot de grond. Hierdoor over compenseerd de computer als je de achterkant belaad van de auto. Waardoor hij automatisch de koplampen teveel naar beneden bijsteld. Een auto met dcc en dus een extra sensor op de vooras doet dit niet.

Volkswagen weet dit, wolfsburg weten ze dit ook, maar ze kunnen er niks mee en kletsen zich er dus steeds onderuit in allerlei manieren. En met 2 man op de achterbank heb je dus geen licht meer in de verte.

 

On 13-11-2020 at 07:40, Stief said:

Waarom niet eerst even de bekleding loshalen om te onderzoeken voordat je iets besteld?

Alles ligt los, kon niet 123 vinden hoe het moest dus ben zelf maar voorzichtig aan de gang gegaan. Slang leek vast te zitten maar na een lichte aanraking bleek dus dat hij al helemaal vergaan was bij het uiteinde/rubber.

Nieuwe slang is een ander model die ik op maat moest snijden, waar dat plasticje onderaan mijn achterklep vandaan komt weet niemand aangezien er een rubbertje hoort te zitten van de slang. Gok dat er al een keer stiekem aan gerommeld is met dit als nood oplossing.

Nu de achterklep droog krijgen en kijken of alles droog blijft voor het weer in elkaar gaat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden