Ga naar inhoud
  • 0

Chip tunen b8 2.0 d


Eriktimmerman

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
6 minuten geleden, Eriktimmerman zei:

 

Waar kan ik mijn b8 2.0 d het beste laten tunen.

En wat kost zoiets nu?

Is het verschil ook goed te vernemen?

 

Gr Erik

 

Ik vind (maar meningen verschillen) dat de chiptuning gedaan moet worden door iemand die er veel verstand van heeft. En ik zou je daarom adviseren eens te kijken op de website van vagtechniek of jd engineering. Ik heb gekozen voor vagtechniek vooral omdat dit dicht bij huis is. Heb mn Passat b8 daar laten chippen en zeer blij mee. Hiervoor ook mn golf gti daar laten chippen en ook hier altijd erg blij mee geweest. 

aangepast door markvanliempt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er is maar 1 adres die hoog bij mij op het lijstje staat en dat is JD Engineering. Alternatief is VAG Techniek, het zal elkaar niet veel ontlopen.

Info JD: http://www.jdengineering.nl/2-0-tdi-cr-163pk-184pk-190pk/

Voorlopig doe ik het met 190pk, maar als het begint te kriebelen laat ik waarschijnlijk de Stage 2 tuning toepassen. Maar zoals in de intro gezegd: eerst de DSG bak :mrgreen:

Merk op dat je met een Stage 1 tuning een upgrade met standaard waardes toepast, waarbij Stage 2 tuning volledig op het bestaande motorkarakteristiek wordt aangepast. Daarmee maatwerk en meer resultaat dan met Stage 1 (die overigens ook goed is).

Cross reactie met @markvanliempt zie ik ... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook ik zeg dat je het beste naar een tuner kan gaan die in de buurt zit. 

Die van mij is door JD via Matthijs (@Vdub) getuned.

Of het verschil te merken is? Zeker weten. Ik vond 'm eerder vanwege de lange bakverhouding wat aan de trage kant, het accelereren in de 6de versnelling op de snelweg bij 100 of 120 viel zwaar tegen. Nadat ie gekieteld werd is dat probleem direct verholpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
24 minuten geleden, HansJan zei:

Er is maar 1 adres die hoog bij mij op het lijstje staat en dat is JD Engineering. Alternatief is VAG Techniek, het zal elkaar niet veel ontlopen.

Info JD: http://www.jdengineering.nl/2-0-tdi-cr-163pk-184pk-190pk/

Voorlopig doe ik het met 190pk, maar als het begint te kriebelen laat ik waarschijnlijk de Stage 2 tuning toepassen. Maar zoals in de intro gezegd: eerst de DSG bak :mrgreen:

Merk op dat je met een Stage 1 tuning een upgrade met standaard waardes toepast, waarbij Stage 2 tuning volledig op het bestaande motorkarakteristiek wordt aangepast. Daarmee maatwerk en meer resultaat dan met Stage 1 (die overigens ook goed is).

Cross reactie met @markvanliempt zie ik ... ;-)

Met die gedachte kun je beter direct naar stage 2 gaan. Als je dat doet, dan hoef je maar 1 keer te betalen. Shhhttt... dit heb je niet gehoord van mij 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Contact met de tuner vind ik belangrijk persoonlijk. Zowel vooraf als achteraf MOCHT er iets voorvallen met iets.

Heb meerdere auto's laten tunen via Vdub (JD Engineering) en Vagtechniek. Ook voor mij is Vorden dichterbij dan Nuenen, maar dat maakt me niets uit. Als je een DSG hebt, zou ik deze gelijk mee laten nemen door een stage 1 of 2 update.
Kwalitatief zal het elkaar niet veel ontlopen en qua prestaties ook niet. Ik kan beide aanraden 👍

aangepast door 3errors
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier is niet alleen tuning van DSG benoemd, ook tuning van de motor. Nijverdal is in de buurt van Lochem; ik zou zeggen breng eens een bezoekje aan JD en laat je goed voorlichten. De investering is inderdaad aanzienlijk, maar je krijgt er ook wat voor terug! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Eriktimmerman zei:

Bedankt voor alle opmerkingen.

Ik heb geen dsg☹️, helaas.

Alleen die prijs, dat is niet niks.

Ik ook niet, soms heb ik er wel spijt van, maar soms denk ik ook: wat rijd zo'n roerbak toch heerlijk.

Het goedkoopste is om de boel dan origineel te houden.
Ga niet naar een tuner toe die het voor een paar honderd euro doet. Dat heeft een familielid van mij gedaan destijds met zijn Transporter, desondanks ik hem gewaarschuwd had. Hij vond de prijs bij een goede tuner ook aan de hoge kant. Uiteindelijk heeft hij problemen met zijn T5 gehad en de boel weer origineel laten maken. Daarna heeft ie wel geluisterd, maar heeft ie wel 2 keer moeten betalen voor het tunen van zijn bus. Goedkoop is duurkoop. 

Het is dat vanwege het corona gedoe ik momenteel niet vaak buiten de deur ben en zo min mogelijk close met mensen buiten het huis probeer te zijn, vanwege verkoudheid. Anders mocht je gerust een stukje rijden in mijn B8. Wij wonen redelijk in de buurt van elkaar.
 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ook niet, soms heb ik er wel spijt van, maar soms denk ik ook: wat rijd zo'n roerbak toch heerlijk.

Het goedkoopste is om de boel dan origineel te houden.
Ga niet naar een tuner toe die het voor een paar honderd euro doet. Dat heeft een familielid van mij gedaan destijds met zijn Transporter, desondanks ik hem gewaarschuwd had. Hij vond de prijs bij een goede tuner ook aan de hoge kant. Uiteindelijk heeft hij problemen met zijn T5 gehad en de boel weer origineel laten maken. Daarna heeft ie wel geluisterd, maar heeft ie wel 2 keer moeten betalen voor het tunen van zijn bus. Goedkoop is duurkoop. 

Het is dat vanwege het corona gedoe ik momenteel niet vaak buiten de deur ben en zo min mogelijk close met mensen buiten het huis probeer te zijn, vanwege verkoudheid. Anders mocht je gerust een stukje rijden in mijn B8. Wij wonen redelijk in de buurt van elkaar.
 

Mooi aangeboden. Ik zal eens nadenken over het chippen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
27 minuten geleden, HansJan zei:

Hoe zit het met de bandenslijtage na het tunen?

Ik snap dat het aan de rechtervoet ligt, maar elke 15.000 een nieuwe set Pirelli's ... Of krijgen jullie dat thuis wel verkocht? 😜

Dat hangt ook een beetje van het manier af waarop je rijd. Doe je constant stoplicht sprintjes, rijd je amper lange afstanden (bijv. stukjes waarbij je ook veel remt en accelereert) voornamelijk over de snelweg en als het ook een zachte band is, dan kan je erop rekenen dat ze keihard gaan slijten. 15dkm is dan niet al te gek. Het voordeel van zo'n zachte band is wel dat je heel veel grip hebt.

Ik wil nu best wel een merk en type band noemen, maar daar heb ik aandelen in. :mrgreen:@Vdub kan wel bevestigen hoe slijtvast die banden waren. Het zijn wel hele harde banden en daarmee krijg je last van veel wheelspin op nat wegdek. Een laagje water op het wegdek (aquaplaning) vinden ze ook niet zo heel leuk.

Maar terugkomend op de vraag 'bandenslijtage na tuning'. Een maandje voordat die van mij getuned werd kocht ik een andere set wielen waar nog zo'n 6,5mm aan profiel op zat (voorkant), na ongeveer 10dkm zit er nu nog 4 á 4,5mm profiel op. Dit zijn dezelfde Conti's die na 18dkm kaal waren onder de vorige Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minutes ago, Ozzy said:

Maar terugkomend op de vraag 'bandenslijtage na tuning'. Een maandje voordat die van mij getuned werd kocht ik een andere set wielen waar nog zo'n 6,5mm aan profiel op zat (voorkant), na ongeveer 10dkm zit er nu nog 4 á 4,5mm profiel op. Dit zijn dezelfde Conti's die na 18dkm kaal waren onder de vorige Passat.

Onder mijn vorige Passat zaten Conti SportContact 5 gemonteerd en heb ik als een prettige all-round band ervaren. Ik reed er gemiddeld 30K mee terwijl die Passat van externe motortuning en gaspedaaltuning (van Ventura) was voorzien. De gaspedaaltuning zorgde voor een heel directe gaspedaalresponse die met optrekken voor vaak wat overkill zorgde. Daar sleten mijn banden naar mijn idee het meeste van. Ik ben er van overtuigd dat zodra de bak en motor goed getuned zijn je met beleid en toch vlot kunt optrekken zonder voor overmatige slijtage te zorgen.

Ach en wee, de automobilisten onder ons met elektrieke aandrijving vinden de stoplichtsprint tegenwoordig maar wat leuk. Ik denk dat dat slijtagegemiddelde nog een stuk hoger ligt, exclusief de boete die de leasema oplegt wegens te grote bandenslijtage ... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden