Ga naar inhoud
  • 0

Inklapbare spiegels: duurmodule accepteert codering niet


lonnebol

Vraag

Van @oele heb ik zijn inklapbare buitenspiegels en bijbehorende stuurmodules overgenomen. Het gaat hierbij om 1K0 959 701 Q voor de bestuurderskant en 1K0 959 702 Q voor de bijrijderskant. Vanmiddag de bestuurderskant geinstalleerd. In eerste instantie enkel de module en toen getest met de nieuwe spiegel. In eerste instantie was ik verheugd dat de spiegel inklapte toen ik het knopje in de deur omdraaide naar het inkapsymbool. Echter klapte de spiegel niet uit toen ik de knop weer van het inklapsymbool afdraaide.

Nu heb ik even de codering uitgelezen en deze stond op 503. In de long coding helper van VCDS stond byte 1, bit 4 Folding Mirrors installed niet aangevinkt. Ik zou verwachten dat dit wel moet, dus aangevinkt en op Do It! gedrukt. Dan komt de melding "Code rejected. Error 31: Request out of range".

Daarnaast heb ik even de pinbezetting van de module vergeleken met de stekker die de deur in komt (20-polige stekker).
Op de module zijn er geen pinnen op plek 5, 14 en 17.
Op de stekker in mijn deur ontbreken pinnen 4, 5, 11, 14 en 17.
Het verschil is dan dus 4 en 11.

Daarnaast heeft de spiegel voor de bestuurderskant ook een dimbare spiegel. Zijn dit de ontbrekende pinnen?

Waar gaat het nu fout; in de codering, het ontbreken van de pinnen of een combi?

IMG_20201107_161902.jpg

IMG_20201107_163452.jpg

IMG_20201107_161911.jpg

IMG_20201107_153357.jpg

IMG_20201107_153109.jpg

IMG_20201107_153103.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Boven in je foto's eerste post. Of je bent genaaid met koop dat er gezegd is dat het een originele is, maar ik vermoed cloon. 
Ahhh, scherp gezien. Ik heb de stekker afgelopen zomer direct bij Ross-Tech in de VS gekocht. Ik meen dat op de laptop ook versie 20.x.x draait. Zat allemaal mooi in een doosje van VCDS ook.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie in 1 van jouw foto’s dat de VCDS versie 20.4.2 is, maar dat equipment number nog op 0 staat.
Pas deze eens aan in de instellingen?
Sommige modules accepteren namelijk geen codering als deze op 0 staat


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zie in 1 van jouw foto’s dat de VCDS versie 20.4.2 is, maar dat equipment number nog op 0 staat.
Pas deze eens aan in de instellingen?
Sommige modules accepteren namelijk geen codering als deze op 0 staat


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bij settings in vcds? Wat moet ik daar dan invullen?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
vaak wordt er hiet 12345 123 12345 ingevuld
image.png.5a05129a941f5888230d9cd929c8fc96.png
 
 
 
 
Ingesteld, maar hij blijft out of range geven. Kan het zijn dat het überhaupt niet hoeft/kan en dat de spiegels toch inklappen. Bij Oele heeft het zo gewerkt en met codering 503 is de spiegel wel ingeklapt. Enkel het uitklappen werkt niet.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als die WSC code op 0 staat krijg je normaal een andere waarschuwing geen request out of range waarschuwing. Niet per ongeluk je deuren op slot gedaan?
Op slot toen ik wilde uitklappen? Nee. Maar stel dat dat wel zo was, dan zou de spiegel daarna toch gewoon moeten uitklappen als je de auto opent en het contact aanzet?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probeer eens de auto op slot te doen en met de afstand bediening te openen en dan contact aan en of de spiegels dan uitklappen? Soms met het knopje in/uitklappen pakt hij het bij mij ook niet elke keer. Of ik draai hem de verkeerde kant op. Je moet volgens mij altijd van de inklapstand naar L draaien. 

Check ook even in je module overzichtscherm of het .max3 motoren zijn voor de zekerheid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Probeer eens de auto op slot te doen en met de afstand bediening te openen en dan contact aan en of de spiegels dan uitklappen? Soms met het knopje in/uitklappen pakt hij het bij mij ook niet elke keer. Of ik draai hem de verkeerde kant op. Je moet volgens mij altijd van de inklapstand naar L draaien. 
Check ook even in je module overzichtscherm of het .max3 motoren zijn voor de zekerheid. 
Bestuurderskant sowieso dus. Bijrijder moet ik nog installeren.

Ik zal zo even testen. Ik heb voor nu de oude spiegels weer erop zitten.918f61f32e97d3aca3ebf9edc3581a46.jpg

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het lijkt wel alsof hij de codering terug heeft gezet. Het zou wel eens kunnen doordat je aan de passagierszijde nog een andere module hebt zitten. Ik zou ze beiden tegelijk uitwisselen. Ze werken nauw samen met elkaar ook. Het zijn volgens mij master slave modules. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minuten geleden, Roy_01 zei:

Het lijkt wel alsof hij de codering terug heeft gezet. Het zou wel eens kunnen doordat je aan de passagierszijde nog een andere module hebt zitten. Ik zou ze beiden tegelijk uitwisselen. Ze werken nauw samen met elkaar ook. Het zijn volgens mij master slave modules. 

Heeft dat Master en Slave niet met een gen4 te maken met voor master en achter slave

Address 42: Door Elect, Driver (J386)       Labels:| 3C0-959-70X-GEN4.clb
   Part No SW: 3C0 959 701 A    HW: 3C0 959 793 A
   Component: TUER-SG FT    002 0329  
   Revision: 12101005    Serial number: 0001530550
   Coding: 0011FF
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   ASAM Dataset: EV_DCU42BroseDriveSide A03004
   ROD: EV_DCU42BroseDriveSide.rod
   VCID: 2615F6285866AD8B08F-8072

   Slave Driver: 
   Subsystem 1 - Part No SW: 3C0 959 703     HW: 3C0 959 795   Labels: 1K0-959-70X-GEN4.CLB
   Component: J388__TSG-HL  004 0407 
   Serial number: 00000002124110      
   Coding: 0000D0

No fault code found.
 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 uren geleden, lonnebol zei:

Ahhh, scherp gezien. Ik heb de stekker afgelopen zomer direct bij Ross-Tech in de VS gekocht. Ik meen dat op de laptop ook versie 20.x.x draait. Zat allemaal mooi in een doosje van VCDS ook.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

 

Dan heb je originele. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
26 minuten geleden, lonnebol zei:

Het is gelukt! Ik heb nu beide modules geïnstalleerd en beide inklapbare spiegels geïnstalleerd en ze gaan beide in en weer open.

Ik ga ze nu installeren op de deuren. Nu kan ik ook niet meer wachten.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk
 

Goed man, nu kan het genieten beginnen. nu nog coderen met de sleutel en klaar is kees. De knop om de auto te sluiten lang indrukken en de spiegels gaan dicht, en met de deur open doen of sleutel in het contact en ze gaan weer open.

1.Selecteer [42-Door Elec, Driver]
2.Klik [Security Access - 16]
3.Voer de code "04354" in en klik op "Do it!"
4.Als je terug bent op vorige menu, klik hier op [Adaptation -10]
5.Selecteer hier het volgende kanaal: (9)-System_Parameter_0-System Parameter Byte8 (het zit wel beetje ver naar beneden, wees geduldig)
6.Als je het hebt geselecteerd, dan zie je dat de waarde 90 is. Je hebt hier 2 opties : 1.95 - Slot knopje ingedrukt houden om je spiegels te laten klappen en uitklappen bij motor aan.
2.99 - Slot knopje ingedrukt houden om je spiegels te laten klappen en uitklappen bij openen van deur.

7.Klik op "Do it!" en vervolgens op "Yes"
8.Je krijg een bericht te zien dat het is geaccepteerd, klik "OK" en controleer de waarde wat je hebt gewijzigd.
9.Je bent klaar...

 

Of zo, net hoe nieuw de software is.

1.Selecteer [42-Door Elec, Driver]
2.Klik [Security Access - 16]
3.Voer de code "04354" in en klik op "Do it!"
4.Als je terug bent op vorige menu, klik hier op [Adaptation -10]
5.Selecteer hier het volgende kanaal: ENG109279-System_Parameter_0     ,7F BE 0F 34 00 0D C3 51 90 F2 07 E4 E4 62 00 28 ,
   Byte8 (het zit wel beetje ver naar beneden, wees geduldig)
6.Als je het hebt geselecteerd, dan zie je dat de waarde 90 is. Je hebt hier 2 opties : 1.95 - Slot knopje ingedrukt houden om je spiegels te laten klappen en uitklappen bij motor aan.
2.99 - Slot knopje ingedrukt houden om je spiegels te laten klappen en uitklappen bij openen van deur.

7.Klik op "Do it!" en vervolgens op "Yes"
8.Je krijg een bericht te zien dat het is geaccepteerd, klik "OK" en controleer de waarde wat je hebt gewijzigd.
9.Je bent klaar...


En dit met de nieuwe software versie

1.Selecteer [42-Door Elec, Driver]
2.Klik [Security Access - 16]
3.Voer de code "04354" in en klik op "Do it!"
4.Als je terug bent op vorige menu, klik hier op [Adaptation -10]
5.Selecteer hier het volgende kanaal: ENG109279-System_Parameter_0     ,7F BE 0F 34 00 0D C3 51 90 F2 07 E4 E4 62 00 28 ,
   Byte8 (het zit wel beetje ver naar beneden, wees geduldig)
6.Als je het hebt geselecteerd, dan zie je dat de waarde 90 is. Je hebt hier 2 opties : 1.95 - Slot knopje ingedrukt houden om je spiegels te laten klappen en uitklappen bij motor aan.
2.99 - Slot knopje ingedrukt houden om je spiegels te laten klappen en uitklappen bij openen van deur.

7.Klik op "Do it!" en vervolgens op "Yes"
8.Je krijg een bericht te zien dat het is geaccepteerd, klik "OK" en controleer de waarde wat je hebt gewijzigd.
9.Je bent klaar...


en dit met de nieuwe software

ENG109297-System-Parameter Block -and- ENG109279-System_Parameter_0 both contain the Byte 8 value of 90 that would have previously been shown in 
ENG109279-ENG99426-System_Parameter_0-System Parameter Byte8.

 

 

 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat is nu weer jammer dan. 
Ja, helaas. Maar zo kan ik het later nog een verdere upgrade geven


Zou de mirror dip voor de bijrijderskant bij achteruit het wel moeten doen? Ze hebben memory (de spiegels), maar ik heb geen memory stoelen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minuten geleden, lonnebol zei:

Ja, helaas. Maar zo kan ik het later nog een verdere upgrade geven emoji16.png


Zou de mirror dip voor de bijrijderskant bij achteruit het wel moeten doen? Ze hebben memory (de spiegels), maar ik heb geen memory stoelen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk
 

Daar hoef je geen memory stoelen voor te hebben werkt zo ook, mits je spiegel er mee uitgerust is

Pasagiers spiegel kantelen.pdf

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden