Ga naar inhoud
  • 0

Inklapbare spiegels: duurmodule accepteert codering niet


lonnebol

Vraag

Van @oele heb ik zijn inklapbare buitenspiegels en bijbehorende stuurmodules overgenomen. Het gaat hierbij om 1K0 959 701 Q voor de bestuurderskant en 1K0 959 702 Q voor de bijrijderskant. Vanmiddag de bestuurderskant geinstalleerd. In eerste instantie enkel de module en toen getest met de nieuwe spiegel. In eerste instantie was ik verheugd dat de spiegel inklapte toen ik het knopje in de deur omdraaide naar het inkapsymbool. Echter klapte de spiegel niet uit toen ik de knop weer van het inklapsymbool afdraaide.

Nu heb ik even de codering uitgelezen en deze stond op 503. In de long coding helper van VCDS stond byte 1, bit 4 Folding Mirrors installed niet aangevinkt. Ik zou verwachten dat dit wel moet, dus aangevinkt en op Do It! gedrukt. Dan komt de melding "Code rejected. Error 31: Request out of range".

Daarnaast heb ik even de pinbezetting van de module vergeleken met de stekker die de deur in komt (20-polige stekker).
Op de module zijn er geen pinnen op plek 5, 14 en 17.
Op de stekker in mijn deur ontbreken pinnen 4, 5, 11, 14 en 17.
Het verschil is dan dus 4 en 11.

Daarnaast heeft de spiegel voor de bestuurderskant ook een dimbare spiegel. Zijn dit de ontbrekende pinnen?

Waar gaat het nu fout; in de codering, het ontbreken van de pinnen of een combi?

IMG_20201107_161902.jpg

IMG_20201107_163452.jpg

IMG_20201107_161911.jpg

IMG_20201107_153357.jpg

IMG_20201107_153109.jpg

IMG_20201107_153103.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is vreemd, ik heb nooit iets hoeven coderen naar mijn weten. En de log's waren storing vrij bij mij.

Maar het is lang geleden dat ik ze ingebouwd heb, ik weet het niet meer precies. Ik had zelf de paarse draad niet naar de A-steil stekker, zit die er bij jou wel? Is er nooit meer van gekomen die te trekken bij mij.

aangepast door oele
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 minuten geleden, oele zei:

Dat is vreemd, ik heb nooit iets hoeven coderen naar mijn weten. En de log's waren storing vrij bij mij.

Ja, ik vind het ook vreemd. Er zijn verder ook geen foutcodes nadat ik het raam helemaal omlaag en omhoog had gedaan. Daarna ging het raam ook weer automatisch open en dicht met één druk op de knop. En dichtklappen van de spiegel ging dus ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 minuten geleden, oele zei:

Maar het lijkt me wel, dat alle draden in je deur bezet moeten zijn overeenkomstig de stekker....

Heb je stroom schema? Aan draadkleur kan je zien wat de functie is.

Nee, het stroomschema heb ik helaas niet bij de hand. Ik was al online aan het zoeken, maar ik kan het niet vinden nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

komt uit mijn B6, had er wel B7 spiegels op. Maar je zou wat kunnen vergelijken misschien

 

Address 42: Door Elect, Driver (J386)       Labels:| 3C0-959-70X-GEN4.clb
   Part No SW: 3C0 959 701 A    HW: 3C0 959 793 A
   Component: TUER-SG FT    002 0329  
   Revision: 12101005    Serial number: 0001530550
   Coding: 0011FF
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   ASAM Dataset: EV_DCU42BroseDriveSide A03004
   ROD: EV_DCU42BroseDriveSide_VW36.rod
   VCID: 26427CA5596B977A8F-8072

   Slave Driver: 
   Subsystem 1 - Part No SW: 1K0 959 703 P    HW: 1K0 959 795 G
   Component: J388__TSG-HL  005 1114 
   Serial number: 00000000750402      
   Coding: 0000D0

No fault code found.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

CAN - LIN is gewijzigd omstreeks 05/2007 dacht ik. Zou je kunnen controleren door de stekker (in de B-stijl) van de achterdeuren eens los te halen en kijken welke bedrading hierin aanwezig is. Als daar ook comfort can draden aanwezig zijn dan heb je CAN - indien er geen comfort can draden aanwezig zijn en er is een lila/witte draad aanwezig is dan heb je LIN. 

 

EDIT : ik zie in de foto van deurstekker de LIN draad (lila/wit). Dus je hebt LIN

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
CAN - LIN is gewijzigd omstreeks 05/2007 dacht ik. Zou je kunnen controleren door de stekker (in de B-stijl) van de achterdeuren eens los te halen en kijken welke bedrading hierin aanwezig is. Als daar ook comfort can draden aanwezig zijn dan heb je CAN - indien er geen comfort can draden aanwezig zijn en er is een lila/witte draad aanwezig is dan heb je LIN. 
 
EDIT : ik zie in de foto van deurstekker de LIN draad (lila/wit). Dus je hebt LIN
Dus dan zou de stuurmodule op mijn auto moeten passen?

Lila/wit op pin 15 bedoel je?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Weet niet of je hier wat aan hebt,
Screenshot_20201107-201136_Gallery.thumb.jpg.cec66f15d0c363480b9b589d5a760078.jpg
Ik lees nu ook in dit topic (https://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/38917-automatisch-inklappende-spiegels-bij-afsluiten-auto/page/3/) dat gen 3 LIN is. Ik had 1K0 959 701 P erin zitten. Volgens het schema is dat dus gen 3 en dan dus inderdaad LIN.

Kan het zijn dat ik nog iets in een andere module moet coderen?9a3350f1aecbde6cd6b96edf13b7c217.jpg

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je een originele vcds kabel ? Anders even met een originele vcds kabel proberen. Er zijn nog al eens verhalen voorbij gekomen dat sommige dingen niet goed lopen met een niet ross tech kabel gedaan worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Diver zei:

Ben nog even aan het spitten gewest en heb deze ook nog gevonden, 1tje had Wulfk al gepost maar heeft toch er maar even bij gedaan, heeft ook te maken met 20 of 32 polige stekker.

Om pinnen spiegel 20 polig.jpg

Om pinnen spiegel 32 polig.jpg

De 20-polige stekker komt overeen als ik de foto's met de tabel vergelijk. De lila/wit op pin 15 heb ik ook, dus het gaat om LIN. Heb ik dan al een MY2008?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden