Ga naar inhoud
  • 0

Depress clutch probleem


Fect

Vraag

Hallo,

Ik ben bij mijn 2.0fsi passat 3c Een probleem dat ik hem af en toe niet kan starten.

1 van de voorwaarde om de auto te kunnen starten is het indrukken van het koppelings pedaal. Wanneer ik deze volledig ingedrukt heb zegt de boordcomputer dat ik de koppeling moet indrukken om te kunnen starten. Na veelmalig het pedaal indrukken doet hij het meestal weer.

Dit doet hij niet altijd meestal start hij normaal maar soms geeft hij dit probleem.

Geen foutcodes 

De garage kan niets vinden en ben vrij radeloos. Iemand bekend met dit probleem ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 1
On 19-11-2020 at 18:58, marijnensam said:

Zou em even uitlezen en kijken wat er herkend wordt, koppeling, start stand contactslot etc

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
 

Weet je welke kanalen/meetwaardeblokken ik daarvoor moet hebben?

Foutcodes zitten er niet in en het nadeel is dat hij het maar af en toe doet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
20 uren geleden, Vdub zei:

koppelingspedaalschakelaar/sensor zit bij deze auto onder de motorkap volgens mij, achter de accu, diep naar onder op het schutbord

Klopt, zit redelijk diep verscholen en priegelwerk om hem eraf te klikken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Fect zei:

mijn garage zei dat er geen opzit. 

Daarom weet de auto ook of je je koppelingspedaal wel/niet indrukt 🤪

 

Enfin, ik heb ook een 2006 2.0 FSI en hetzelfde probleem gehad. Het is inderdaad een rot klus om deze los te halen. Het betreft een Hall-sensor en naar mijn idee zat deze niet (meer) goed op z'n plek. Even los, contactspray op de connector en weer terug op z'n plek en het probleem was verdwenen. Ik hoop voor je dat het ook bij jou op deze manier opgelost kan worden. 

Edit: De sensor betreft de G476. Door op de plek met de zwarte pijl met een smalle platte schroevendraaier te drukken, kun je deze naar (ik meen) beneden te duwen zodat deze los komt. Ik raad je aan om de connector eraan te laten zitten zodat de sensor niet naar beneden kan vallen. Succes!

image.png.d312523396be517e5529a7747225c688.png

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@FectMooier kunnen we het niet maken

Uitbouwen

Wagens met links stuur

   Eerst controleren of er een gecodeerde radio is ingebouwd. In dit geval de antidiefstalcode opvragen.

   Accu uitbouwen en zo nodig de achterwand van de accukast verwijderen → Elektrische installatie; Rep.-groep27.

Wagens met rechts stuur

image.png.e273f07b6a4b7e171a339f1b8e12f1d7.png 

   Bij wagens met benzinemotor de luchtpijp -pijl- uitbouwen → Rep.-groep21.

image.png.96946ad2fd5c7b3ef5d25a4acb1c5416.png 

   Bij wagens met roetfilter afschermkap -A- van het roetfilter verwijderen → Rep.-groep26.

Vervolg voor alle wagens met rechts stuur

image.png.1d0c145f18df9b5eb1f9bb1dc9788cf2.png 

In combinatie met bepaalde motoren is een warmtewerende mat ingebouwd. Het uiterlijk kan van de afbeelding afwijken.

   Indien aanwezig, warmtewerende mat -pijlen- verwijderen.

image.png.cb5bdfc5d624ad60cbdd63ba866c6d6f.png 

Bij sommige wagens zit sensor voor koppelingstand -G476- achter een leiding van de airconditioning -pijl-.

image.png.103d663ecd81169a63c2284ba30169ef.png 

Vervolg voor alle wagens

Als een leiding -1- met een rond onderdeel direct onder de koppelingscommandocilinder is ingebouwd, moet de leiding worden uitgebouwd.

 

  Aanwijzing

Bij de volgende werkzaamheden erop letten dat geen remvloeistof op de langsdrager of op de versnellingsbak terechtkomt. Gebeurt dit toch, dan moet de desbetreffende plek grondig worden schoongemaakt.

image.png.8ec19fad5ca1d8a6c4d613eaf2ed1ef9.png 

   Retourslang naar de koppelingscommandocilinder met slangklemset -3094- dichtklemmen.

image.png.3a2ddc6f9e268157e14917e9b1fcdc56.png 

   Borgklem -2- met een schroevendraaier of puntig voorwerp ontgrendelen en tot de aanslag uit de koppelingscommandocilinder trekken.

   Leiding -1- uit koppelingscommandocilinder lostrekken en afsluiten.

   Sensor voor koppelingsstand -G476- van koppelingscommandocilinder losklikken -pijl- en verwijderen. En stekker losmaken

   Steker -4- losmaken.

Uitbouwen.docx

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk ook niet dat dit nodig is maar heb gewoon het hele document gekopieerd. Is van mijn kant meer van doe er je voordeel mee, en gebruik je verstand voor wat nodig is. Je weet dat het waarschijnlijk om de sensor gaat dus concentreer je daar op

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even opletten als je een sensor besteld dat je de juiste hebt. Mijn huidige was een versie met eindletter A en ik heb mijn ABS unit vervangen en die vroeg een andere sensor en moest er dan 1 plaatsen met eindletter D maar wel hetzelfde nummer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist de oude sensor terug geplaatst en de fout code is direct weg, nu zijn er 2 mogelijkheden de nieuwe sensor is defect of het is het verkeerde onderdeel

Het nieuwe onderdeel is namelijk met een d achteraan en de oude is A zou dit de storing kunnen veroorzaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden