Ga naar inhoud
  • 0

Benodigdheden standkachel passat B6

Vraag

Goede avond,

Kan iemand mij vertellen of heeft iemand ervaring met het inbouwen van een webasto standkachel uit een passat B7 in een B6 met 2.0tdi CBBB motor.  

Welke koelwaterslangen en welke brandstofleiding heb ik nodig(oem nummers) ? Heb de standkachel, kabelboom, brandstofpomp en afstandbedienings systeem.

De vw dealer durft niet met zekerheid te zeggen welke ik nodig heb.

Met vriendelijke groet,

Ronald

Link naar bericht
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

normaal zit de kachel vaak rechtsvoor onder de langsdrager, de waterleiding zit dan aangesloten op een slang die daar in de buurt loopt.

Brandstofleiding wordt denk ik afgetakt van de aanvoerleiding vanaf de tank, nog voor het brandstoffilter

Misschien kun je hier iets mee?

https://www.manualslib.com/manual/1063258/Webasto-Thermo-Top-V.html

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Daar kan ik wel wat mee, maar het is een webasto standkachel die fabrieks af aan ook in passat b6/b7 werd gebouwd dus neem aan dat hier gewoon oem leidingen voor moeten zijn. Ik heb namelijk ook al een 2e accu ingebouwd die voor de standkachel moet dienen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

als je een chassisnummer hebt van een B6 mét af fabriek webasto wil ik wel even kijken welke slangen daaraan zitten

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

De brandstof leiding word aangesloten op de tank, hier moet je wel de aansluiting voor hebben anders moet je een andere pomp monteren in de tank.

Dan komt er een pomp voor de kachel bij de achteras te hangen.

Waterslang word aangesloten bij het schutbord op de slangen die naar de kachel gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
8 hours ago, jaap said:

De brandstof leiding word aangesloten op de tank, hier moet je wel de aansluiting voor hebben anders moet je een andere pomp monteren in de tank.

Dan komt er een pomp voor de kachel bij de achteras te hangen.

Waterslang word aangesloten bij het schutbord op de slangen die naar de kachel gaan.

Andere brandstof pomp met extra aansluiting heb ik voor standkachel brandstofleiding.

Ik ben ook niet opzoek naar hoe ik het moet monteren maar welke OEM nummers ik nodig heb om het in te bouwen zoals het vanaf de fabriek wordt gedaan

aangepast door Dieselstoker
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
9 hours ago, Vdub said:

als je een chassisnummer hebt van een B6 mét af fabriek webasto wil ik wel even kijken welke slangen daaraan zitten

Dat is dus het probleem ik heb geen chassisnummer van een passat 3C 2.0tdi met C*** motor

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Deze heeft standkachel 

Samstag,14,Dezember,2013,16:03:14:38404
VCDS -- Windows-basierter VAG/VAS-Emulator
VCDS Version: 12.12.0.0
Datenstand: 20131128

Fahrzeug-Ident.-Nr.: WVWZZZ3CZ7E117109   KFZ-Kennzeichen: WO-II 11
Kilometerstand: 161900km   Reparaturauftrag: 
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Fahrzeugtyp: 3C (3C0)
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 18 19 25 42 44 46 52 53 56 62 69 6D 72
          77

Fahrzeug-Ident.-Nr.: WVWZZZ3CZ7E117109   Kilometerstand: 161900km

https://www.passatforum.com/threads/probleme-mit-standheizung-2-0tdi-bmr.39660/

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
54 minutes ago, wulfke said:

Deze heeft standkachel 

Samstag,14,Dezember,2013,16:03:14:38404
VCDS -- Windows-basierter VAG/VAS-Emulator
VCDS Version: 12.12.0.0
Datenstand: 20131128

Fahrzeug-Ident.-Nr.: WVWZZZ3CZ7E117109   KFZ-Kennzeichen: WO-II 11
Kilometerstand: 161900km   Reparaturauftrag: 
Fahrzeugtyp: 3C (3C0)
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 18 19 25 42 44 46 52 53 56 62 69 6D 72
          77

Fahrzeug-Ident.-Nr.: WVWZZZ3CZ7E117109   Kilometerstand: 161900km

https://www.passatforum.com/threads/probleme-mit-standheizung-2-0tdi-bmr.39660/

Zit er geen verschil tussen de bmr en cbbb motor ? 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
13 hours ago, Vdub said:

BMR is een Pompverstuivermotor

Ja zo’n vermoede had ik al weet alleen niet of er verschil zit in het standkachel systeem.  Heb je nummers van de brandstofleiding van de pomp naar de standkachel en de koelvloeistof slangen ? 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden