Ga naar inhoud

Problemen passat w8 links achter


Vw W8

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Sinds een aantal jaar heb ik mijn passat w8.

Nu merk ik sinds kort dat op de een of andere manier links achter mijn schijf 4x zo heet word dan de rest van mijn remschijven, zelfs al na 2 straten te hebben gereden..

Blokken/schijven en klauwen zijn recent vernieuwd maar blijf het probleem houden.

Mijn garage houder geeft aan dat het mss aan de klauw kan liggen die is niet origineel oem maar mijn andere klauw aan de rechterkant is ook niet oem en daar heb ik dat probleem totaal niet..

Nu na een maand gereden te hebben zitten er al dikke groeven in deze linker schijf en zijn de blokken scheef afgesleten..

De vw dealer weet het niet meer en mijn eigen vertrouwde garage waar ik regelmatig kom snapt er ook niks meer van het enige wat zou kunnen zijn is de remslangen, abs pads???, abs pomp?? 
Remslangen reeds vervangen geen effect.. abs geen problemen mee voor zover bekent, licht ook geen dashboard lampje op..

 

Is er Iemand die dit zelfde probleem al eens heeft gehad of heeft iemand anders mss enig idee?


Auto is ook uitgelezen 2 lange pagina’s waren de fouten voor reset, 1 korte pagina fouten na reset.
 

Groeten

256E884D-115F-4259-86BE-6EB7685BD0F6.jpeg

6C92E33B-F4DE-4F02-BDBD-AF72911A0AFD.jpeg

FC6256B9-ECC4-4E3C-B812-A0C7F90FBB2A.jpeg

aangepast door Vw W8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat hebben ze 2x gecontroleerd.

Alles is dan ook nieuw vervangen en nog geen 500km oud.

Ook gaven ze aan dat het mss aan de abs unit kan liggen want daar zitten de regelkleppen in die de remwerking regelt.

Maar ook dat is wss het probleem niet, toen de klauw vast zat hebben ze het ontluchtingsnippel losgedraait zodat de remdruk van de remvloeistof wegkon. Maar de rem blokkeerde nog steeds..

aangepast door Vw W8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe te weinig met VW om het fijne ervan te weten, maar ik weet dat het bij de wat oudere Nissan’s een kwaal is dat het mechanische van de handrem hevel op klauw te stroef gaat lopen op moment dat er spanning op staat (spanning van de handrem kabel) als je de klauw los in je handen neem loopt hij wel soepel waardoor je het niet zo gauw daaraan zult wijten.
Wellicht ook iets vergelijkbaars bij de W8?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk het niet en ik laat alles door een goede bovag erkende garage repareren dus neem aan dat het op z’n minst juist gemonteerd word.. 

Ook hebben ze het hele zooitje er al 2/3 x vanaf gehaald dus dat moeten ze zeker gezien hebben.

Ik heb er verder weinig verstand van.

aangepast door Vw W8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schijf links achter word veel warmer (echt heet) dan de rest van de schijven.
De rest heeft geen problemen.

Bedoel je per wiel kwa bandenslijtage of? 

Die schijf vertoont ook al groeven en de andere niet, blokken aan die kant zijn ongelijk afgeschuurd in ongeveer een maand tijd.

Garage geeft aan dat toen de nieuwe klauw gemonteerd werd ze het ontluchtingsnippel losgedraaid hebben zodat de remdruk van de remvloeistof wegkon, maar de rem blokkeerde nog steeds..

Ik weet niet veel van auto’s dus kan alleen aangeven wat de garage me gezegd heeft.

aangepast door Vw W8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de garage de klauw heeft vervangen en hij loopt nog steeds niet soepel, dan is of de betreffend klauw niet goed of de handrem. 
Als t de handrem niet is, zou de garagist deze klauw nog een keer moeten vervangen want blijkbaar is die dan ook niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het probleem nu net, beide handremkabels zijn vervangen + complete remmerij achter aan beide kanten, kan weer nieuwe schijven en blokken gaan kopen na max 500 km..

Ik denk dat het probleem zich eerder al voordeed maar nu pas opvalt vanwege de nieuwe onderdelen..

Word er langzaam beetje gek van zit al veel geld in de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even uurtje tijd gehad en nog eens op de brug geweest om snel te kijken.

Zie dat het wiel nu aanloopt en niet vrij draait.. konden het zo 123 niet vinden dus word volgende week weer naar gekeken als ik een dagje vrij heb want heb het erg druk..

 

Als iemand nog ideeën heeft is altijd welkom!

Zie dat de schokbrekers ook aan vervanging toe zijn dus heb een set KW Inox v2 besteld, deze is gemakkelijk te vervangen net als originele set? Hoor namelijk van de garage dat daar wel wat meer werk in gaat zitten dan originele set?!

aangepast door Vw W8
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden