Ga naar inhoud
  • 0

Passat 2.0 fsi schud bij stationair


rbuis78

Vraag

Hallo Lieve mensen,

mijn Passat 2.0FSI voel je schudden van voor naar achter bij stationair, toerenteller blijft gelijk en optrekken en rijden geen vermogensverlies.

als ik hem uitlees krijg ik ook geen fout meldingen, dit probleem deed zich ook al voor, voor het vervangen van de distributieriem.

nieuwe bougies gedaan - geen verschil (irridium bosch)

nieuwe distributieriem - geen verschil

nieuwe lucht filter - geen verschil

geen fout codes

nieuwe motorsteun bak zijde

motorsteun passagier zijde is goed

schakelen en optrekken en rijden gaat allemaal goed vol vermogen.

Schakelen gaat ook lekker soepel geen speling

koude start gaat soms iets moelijker, lijkt dan even wat meer te schokken maar na gas geven probleem weg, alleen bij stationair rond 800rpm blijft hij dan beetje van voor naar achter schudden lichtjes, ook bij stoplichten.

 

graag jullie hulp.

 

vriendelijk bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Het probleem is opgelost.

Oplossing:

nieuwe motor steun links boven en de 2 onder, boven was makkelijk onder was een karweitje maar na 3 uurtjes klaar.

fles forte in de tank voor zekerheid voor al met het benzine verhaal E5 en E10 ga toch maar E5 tanken aangezien aan binnenkant tankdeksel staat 98 / 95.

iedereen bedankt nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vdub, moet hij dan nergens een melding geven en inlaat vervuiling bedoel je dan de klep? zodra ik iets meer toeren geef is het weg namelijk en de injectors kan ik die zo reinigen is daar een goed middel voor?

 

ps. zou het ook aan de benzine filter kunnen liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 11-10-2020 om 19:07, rbuis78 zei:

Vdub, moet hij dan nergens een melding geven en inlaat vervuiling bedoel je dan de klep? zodra ik iets meer toeren geef is het weg namelijk en de injectors kan ik die zo reinigen is daar een goed middel voor?

 

ps. zou het ook aan de benzine filter kunnen liggen?

oudere ecu's doen daar niks mee, injectoren kun je niet zo bij, injectorreiniger in de (kwart)tank kun je zeker proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb feitelijk hetzelfde probleem, en helaas ook nog geen oplossing. 6000 KM geleden distributieriem vervangen , liep als een zonnetje. En sinds 2 weken ineens iets slechter starten en  onregelmatig stationair lopen, Ik krijg wel een fout bij uitlezen, namelijk nokkenas sensor. Deze heb ik direct vervangen, geen verschil. Fout zou ook duiden op een timing probleem. dwz distributieriem 1 tandje ernaast.  Gisteren dan maar weer alles alles uit elkaar gehaald, en  deze staat gewoon goed.( Kon het me ook niet voorstellen , maar ja)

Hele verhalen gelezen over PVC klep/membraan. De motor trekt idd vacuum als je de oliedop eraf haalt. Echter lijkt het alsof bij dit type 2.0 FSI deze membraan in de deksel verwerkt zit. Kun je niet zomaar vervangen.

Wat mij opvalt is wel het volgende: Steeds als je hem start loopt hij ongeveer 5-7 seconden normaal en dan pas zakt hij in toeren en begint onregelmaltig te lopen. Denk dat we  het daarin moeten zoeken. Lijkt wel alsof er zich druk opbouwt, of juist verliest? Als ik de oplossing vindt, deel ik hem graag met jullie.

Gr Ron

aangepast door RVS
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 18-10-2020 at 17:39, RVS said:

Mooi om te horen dat het opgelost is, was dus echt een mechanische rammel  en geen onregelmatig lopen van de motor zelf.

RVS heb jij al een oplossing gevonden, ben wel benieuwd, bij mij is toch wat terug gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden